1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slyrex

    Slyrex pssst

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Bleurgh, Metallica.. Nu 2x live gezien, ben de laatste keer gewoon weggelopen. Wát slecht zeg. En ik snap al helemaal niet dat ze Lars niet al -tig jaar geleden uit de band hebben getrapt, wát een wáárdeloze drummer! Hoop dat iemand die knakker eens uitlegt wat een maat is, dan kan hij m eens houden.. (Ben zelf drummer, dus let er misschien meer op als een gemiddeld persoon, maar come on.. Live trekt hij het ABSOLUUT niet!)

    Ik luister zelf meer naar black, death en grind, enkele namen:
    Opeth, Marduk, Mayhem, Dark Funeral, Nasum, Cattle Decapitation, Rotten Sound, Fluisterwoud, Gorefest, Darkthrone, The Berzerker, Nile en nog een zootje meer...

    Overigens niet de enige muzieksoort die ik luister, mag ook graag hardore luisteren en maken! (Electronische variant dus..)
     
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Tja, Lars Ulrich is de oprichter van Metallica he, dus die trap je er niet zomaar uit. Maar goed, iedereen weet wel dat Metallica niet meer is als vroeger. Maar ik wil zo gewoon zo graag nog live zien, hoe dan ook. Master of Puppets blijft mijn alltime favorite plaat, daarom.

    Disturbed is inderdaad metal. Wel één van de zachte vormen. Het neigt steeds meer naar gewoon hardrock. Maar goed, het blijft een vette band.

    Maar goed, zoals Cookie X al aangeeft, het ligt er puur aan hoe heavy je het wil hebben. Ik persoonlijk luister naar veel verschillende genres, wat in stijlen sterk van elkaar verschild. Death en Thrash-metal en Hardcore (niet die electronische he) trekt mij overigens het meeste aan, wat hele agressieve genres zijn.

    Een paar bands uit mijn favorietenlijstje:

    Sepultura, Soulfly, Metallica, Arch Enemy, Hatebreed, Heaven Shall Burn, Fear Factory, Finntroll, Black Sabbath, Lamb of God, Pantera en Volbeat.

    De ene band is wat meer gangbaar dan de ander voor de beginner. Ik denk dat Black Sabbath of Volbeat een goed vervolg is. Black Sabbath wordt gezien als de grondlegger van Metal en is gewoon zeer goed (Overigens ook erg oud:+).

    Volbeat is een vrij nieuwe band uit Denemarken. Op dit forum zitten er vooralsnog nog weinig liefhebbers van deze band. Maar ik vind ze erg goed in ieder geval. Ook erg gangbaar voor de beginner:cool:
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2007
  4. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Meld zich als liefhebber. Volbeat _O_
     
  5. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Nog even Opeth een veer in hun muzikanten-bips pluggen.. G*dver wat is dit een ongelofelijk geniale band, wát een muzikanten en songs! Briljant, hebben nog geen slechte plaat uitgebracht! Nu al 5x live mogen aanschouwen, maar ze laten echt geen steekje vallen.. Ook voor de beginnende metal-liefhebber, combineren grunts met cleane zang en dikke death-stukken met akoestische en melodieuze gedeeltes!

    De meesten zullen ze wel kennen, en anders wordt het enorm tijd dat je Blackwater Park downloadt, die 5x luistert en daarna naar de winkel rent om hun complete discografie aan te schaffen.

    NP: Opeth - In Mist She Was Standing
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb volbeat nog nooit gehoord moet ik toch maar eens checke :).

    Zelf als je van disturbed houdt raad ik je all that remains en killswitchs inc. Wel wat de softere alleen niet zo soft als disturbed.

    Voor de wat zwaardere bands check heaven shall burn ofzo zeker vette band. Ook heb ik laatst Chthonic toevallig live gezien hele vreemde (taiwanse) death metal band maar zeker een aanrader. (en sexy bass-gitariste :D)
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2007
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Still Life, Damnation en Blackwater Park zijn hun beste albums. De variatie en techniek van hun is prachtig.
     
  8. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Eigenlijk hebben ze geen slecht album! Draai momenteel Orchid het meest, briljante plaat.. Nieuwe live-cd, The Roundhouse Tapes, ook al gechecked? Super! Ben erg benieuwd naar de nieuwe, zitten nu in de studio als het goed is \o/

    En uiteraard zullen ze dan weer gaan touren, kan niet wachten :thumbs:
    Ben overigens wel erg blij dat ik ze nog met Martin Lopez heb gezien (vorige drummer), de nieuwe (Martin Axenrot) is waanzinnig goed maar mist nét die feel die Lopez wel had...
     
  9. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Danzkij deze post ben ik weer op de naam van Rotten Sound gekomen, thx! Een maat van mij had ze me een tijdje geleden aanbevolen, maar ik was de naam kwijt.

    Een tering vette band zeg. Lijkt erg op Nasum.

    Rotten Sound - Burden

    [yt]wqeV-4NmYUk[/yt]
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Volbeat is erg goed. Komen trouwens in februari naar de Melkweg. Over aanraders gesproken, live zijn ze geniaal!

    Luister de laatste tijd weer veel Pantera. Echt de genaliteit druipt er vanaf.
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Klinkt idd zeker goed, weet niet om een of andere reden zit er iets episch in wat ik zo niet kan beschrijven.
     
  12. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie bands ja, Death en Black zijn samen met Doom ook mijn favoriete genres. En mijn Grind zoek ik ook vooral in de zweedse sound, Nasum en Rotten Sound staan absoluuut bovenaan mijn lijstje, naast natuurlijk de goden van de grind, Carcass.

    Wat betreft Opeth ben ik het totaal met je eens, al hun werk is meesterlijk. Blackwater Park is met name geniaal (Still Life overigens ook), maar de uitgesponnen nummers of Orchid en het magistrale Black Rose Immortal zijn ook bijzonder. De live-cd heb ik overgeslagen, ik ga voor de DVD die (helaas) pas in september uit gaat komen. Ik ben het ook met je eens wat betreft Lopez, ook jammer dat Lindgren eruit is, met zijn uitstraling. Muzikaal zal er niet zo gek veel veranderen denk ik, het ging toch altijd al om Akerfeldt qua schrijven van nummers.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2007
  13. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Opeth heb ik nooit ene kloot aan gevonden. Het vervelendste is dat de fans dan altijd zeggen dat je het 'niet begrijpt'. Elitair gebrabbel, maar dat is in de metalwereld een niet geheel onbekend fenomeen.

    Het is geen metal, maar ik heb daarnet een paar nummers van Shadows of the Sun van Ulver geluisterd. Erg goed, maar zo deprimerend.

    Voor de rest ben ik wat Spaanse metalbands aan het verkennen. Zuid-Europese metal is over het algemeen best onderschat.
     
  14. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    sinds wanneer is deprimerende muziek slecht :9 Nieuwe Ulver is wederom een pareltje, geweldige band

    Wat betreft je Opeth opmerking, ik vind het sowieso triest om mensen af te zeiken die iets niet goed vinden, of juist wel. Ik vind het ook een beetje debiel om te lezen dat iemand zich schaamt dat hij/zij iets goed vindt wat kennelijk niet binnen de grenzen past, gewoon lekker luisteren naar wat je ook goed vindt, of dat nou metal, klassiek of weet ik het wat is. Daarom is het net zo dom als je iemand hoort uitkramen dat alleen naar Metal luisteren beperkt is, ieder zijn voorkeur en zelfs binnen een genre is er voor de liefhebber genoeg variatie als je daar uberhaupt al behoefte aan hebt.

    Je hebt ook gelijk dat de Zuid-Europese scene bijzonder weinig gepromoot wordt, verder dan dingen als Moonspell en Mägo de Oz (oid) zie je eigenlijk niet op grote labels. Ik moet ook zeggen dat ik niet bijzonder veel albums uit die hoek heb, maar aan bv Franrkijk is al gebleken dat er superveel geweldige bands zitten (Franse black Metal is doorgaans geweldig, en bv iets als Gojira).
     
  15. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, Peste Noire, Amesoeurs, Alcest (niet echt bm maar goed), Mortifera, etc.
     
  16. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren veel spul van Nasum binnengekregen. Echt te vet voor woorden. Zo extreem snel, pure grind. Wat een geweldige band.

    Nasum - Scoop

    [yt]y5X8NIoAS7I[/yt]
     
  17. Slyrex

    Slyrex pssst

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    K heb laatst Waking The Cadaver ontdekt,
    Damn das n vette band:cool:

    Dit is Chased Through The Woods By A Rapist

    [yt]aGR2EWp-7hc[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2007
  18. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    En dit is hetzelfde nummer, maar dan door iemand die de lyrics probeerde te ontcijferen.. Geniaal!

    [yt]EtO5xQC98jM[/yt]
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb zelf ook even opeth geluister en nou´ja ik heb zo´n gemixte gevoelens van de ene kant vind ik het een hele vette band en van de andere kant niet. Het is niet dat de band slecht is, het is meer dat de muziek style me niet ligt.

    Denk ook vaak dat mensen slechte band, dat het meer is de muziek ligt me niet. Niet dat de band zo slecht is.
     
  20. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97

    Kan heel goed, het is wel een 'acquired taste', maar zeker bij Opeth kan ik je aanraden de albums een paar keer te luisteren.. Als er 1 band een "groeiband" is dan is het Opeth wel, althans bij mij! Kan goed dat je er dan nog steeds niet veel aan vind, maar bij mij groeide het van "Mwah" naar "meest geniale band ooit"! :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina