De afwezigheid van Messi was inderdaad een aderlating, maar ik denk niet dat het de doorslag gaf. Ik was persoonlijk veel 'banger' voor Eto'o, aangezien die al jaren altijd tegen ons scoort. Als Ruud bij ons afwezig is, is dat ook een probleem, maar ik denk dat spelers als Robinho, Baptista en Raúl vaak genoeg de doorslag hebben gegeven om te bewijzen dat we niet van hem afhankelijk zijn.
En Henry, tsja. Bij Arsenal een fantastische speler maar ik weet niet zo goed wat hij nu bij Barcelona aan het doen is. Bij Arsenal kon hij een leidersrol vervullen omdat hij toch de ervaren man onder de jonkies was. Bij Barcelona heb je toch te maken met spelers als Ronaldinho en Messi die de dienst uit willen maken. Bovendien heeft hij in Eto'o een geduchte concurrent. Dus nu zou hij meer de rol van de constante doelpuntenmaker moeten vervullen, waar hij ook niet echt in slaagt. Ik snap z'n houding ook niet echt. Toen hij tegen Rangers met z'n hand een bal erin werkte deed hij zijn vinger voor z'n mond alsof hij zojuist alle critici de mond had gesnoerd.
Maar ja, Henry kon er gisteren weinig aan doen aangezien hij niet speelde, maar het is toch frapant dat van die '4 Fantasticos' waar iedereen het een paar maanden over had, er maar één echt uit de verf is gekomen, namelijk Messi.
Ja, dat was Ruud. En vorige week scoorde hij vanaf een goede 20 meter, en hij doet nog zoveel meer. Week in week uit zet hij Cruijff en iedereen die zegt dat hij alleen maar balletjes kan intikken voor lul.
Laatst bewerkt: 25 dec 2007