1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, uitslagen & discussie] [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _o_ madrid _o_

2. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Er hadden er anders nog wel een paar in mogen gaan, zoals die situatie waarin we met 4 tegenover 2 stonden en toen Ramos de bal verspeelde. Barcelona domineerde echt niet in de tweede helft (behalve de laatste 10 minuten misschien), en waar de ze in de aanval gingen liepen ze 9 van de 10 keer tegen een muur van Ramos en Pepe aan. Het leukste was nog dat Ronaldinho tegen Pepe opliep en om een penalty ging vragen.

Maar ja, weinig af te dingen op het resultaat denk ik.

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Conquistador zal zich kostelijk vermaakt hebben :+

Over het seizoensgedeelte tot nu toe gezien is Madrid ook gewoon de sterkste, en is Barça zéér wisselvallig. Als Messi dan ook nog eens wegvalt en Madrid (na een schitterende goal overigens) lekker achterover kan leunen en de voorspelbare Barça-aanvallen van zich af kan slaan (onder leiding van een zeer sterke Pepe), had Barça het nog wel 90 minuten lang kunnen proberen, maar een goal hadden ze never nooit gemaakt.

7 punten nu. Waar heb ik dat eerder gezien? :+

Madrid, Inter, Manchester en Arsenal. Dat zijn in mijn ogen momenteel de beste ploegen van Europa. Daar kun je een paar leuke halve finales van maken (met Madrid - Inter als ultieme finale }:]).

M'n geheugen is trouwens vergeten een periode van 90 minuten, beginnende vanaf 12:30 uur vanmiddag, op te slaan :mad:

Laatst bewerkt: 24 dec 2007
  4. Apartment

Apartment Villa

Leuk Bevonden:
    0
    Goed weekend, behalve voor ons jammer City is goed in vorm maar een winst had er moeten in zitten

5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Er was echt wel een overwicht in de 2de helft. Vaak als jullie probeerden een aanval op te zetten veroverde een Barça speler de bal gewoon. Maarja, voorin kwam de aanval er maar sporadisch door, en als het lukte dan was Casillas daar. Het lukte Real Madrid inderdaad een paar keren uit te breken, maar ze hadden overduidelijk niet de kwaliteiten om die kansen om te zetten in een goal.;) En ja, die lul Pepe speelde goed. Net als Ramos trouwens, en Casillas was dus een zwaar irritante sta in de weg. Zo ontiegelijk kut dat we Messi moesten missen, anders was er ongetwijfeld nog meer gevaar geweest.

Achja, we weten allemaal nog wat er afgelopen seizoen gebeurde. De rollen zijn nu omgedraaid, ik hoop ook de uiteindelijke stand.

KUTKUTKUTKUTKUTKUTKUT

6. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik vind het niet. Barcelona was zeker meer in de aanval, maar ik vond dat vanaf de 60ste minuut de machteloosheid er vanaf straalde. Je mag ook best de thuisclub het spel laten maken, maar het was niet zo dat Real Madrid werd weggespeeld: er was alleen een overwicht op het middenveld waardoor de bal vaak niet bij de spitsen aankwam. Maar aan de andere kant werden Eto'o en Ronaldinho bijzonder goed in de tang gehouden door Ramos en Pepe, en konden ze bijzonder weinig uitrichten.

Vorig seizoen rond deze tijd was iedereen matig, ook Barcelona. En ik denk toch dat Barcelona al sinds vorig jaar aan het afglijden is (nog steeds), terwijl Madrid nog steeds in de lift zit.

En jullie slaagden er vorig jaar niet in om een Clásico te winnen. :+

YESYESYESYESYESYESYES

7. Apartment

Apartment Villa

Leuk Bevonden:
    0

Credit naar anti-barcelona _O_

Laatst bewerkt: 25 dec 2007
  8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn...

Ook dat Barça aan het afglijden is. Henry is daar zeker mede oorzaak van. De ego van die man is te groot voor een ploeg als Barça. Bij Arsenal was hij in de schaduw van Bergkamp geweldig (met een fantastisch team achter zich) maar verder heeft hij zeer matig gepresteerd voor een 'topspits'. Ronaldinho is de weg kwijt en als Messi dan niet meedoet en Madrid fantastisch verdedigt is het voor Barça een niet-te-klaren klus....

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik zeg ook nergens dat Real Madrid werd weggespeeld, alleen probeerden die spelers wel een aantal keren er voetballend uit te komen, om dan op het middenveld de bal weer kwijt te raken. Dat is duidelijk wat anders. Alleen in die countersituaties werd het billenknijpen, maar ook die situaties werden niet gebruikt om de scores uit te bouwen. En inderdaad, dat gaf ik eigenlijk al aan, was de verdediging van Real Madrid erg goed, en was wel duidelijk dat we zonder Messi gewoon een enorme kracht in de aanval missen. Maar is dat ook niet zo bij Real Madrid, als Ruudje wegvalt?

En *NERAZZURRI*, wat loop nu telkens te huilen over Henry.:emo: Die man heeft de hele wedstrijd niet gespeeld, en toch weet je het weer voor elkaar te krijgen hem erbij te betrekken. Je hebt echt iets tegen die man hè? Het was een geweldenaar bij Arsenal, en ik weet 100% zeker dat ook Tediz het daar mee eens is. Ik weet alleen niet wat hij nu bij ons doet, want op 2 wedstrijden dit seizoen na, schiet hij geen deuk in een pak boter.

En daarnaast geef je het zelf al aan wat betreft de aanval. 'Dinho is niet meer in z'n goede doen, Messi is geblesseerd (En dat is toch wel een speler die momenteel in de top 3 thuishoort van beste spelers ter wereld) en Eto'o komt net terug van een zware blessure. Dan lijkt het mij toch enigzins begrijpelijk dat je moeilijk door een verdeidigingsblok komt van een club als Real Madrid.

Ik heb het al vaker aangegeven, misschien is het maar beter voor alle partijen als 'Dinho en Deco vertrekken. En dan van dat geld maar wat nieuwe frisse krachten naar Barcelona halen. Het vertrek van die 2 zou nog wel eens een gunstige uitwerking kunnen hebben op het team als geheel.

10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat over Henry snap ik ook steeds niet. Bij Arsenal zeg je dat hij fantastisch heeft gepresteerd, en vervolgens zeg je 'maar verder heeft hij zeer matig gepresteerd voor een 'topspits'. Waar heeft ie verder dan matig gepresteerd? Die paar wedstrijden bij Barcelona of de tijd vóór Arsenal? Want bij Arsenal was het gewoon een van de, anders gewoon dè beste spits van de wereld.

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Jaar Club Wedstrijden Goals Competitie

1994/95 AS Monaco 8 3 Frankrijk
    1995/96 AS Monaco 23 3 Frankrijk
    1996/97 AS Monaco 36 9 Frankrijk
    1997/98 AS Monaco 30 4 Frankrijk
    1998/99 AS Monaco 13 1 Frankrijk
    1998/99 Juventus 16 3 Serie A
    1999/00 Arsenal 31 17 Premiership
    2000/01 Arsenal 35 17 Premiership
    2001/02 Arsenal 33 24 Premiership
    2002/03 Arsenal 37 24 Premiership
    2003/04 Arsenal 37 30 Premiership
    2004/05 Arsenal 33 25 Premiership
    2005/06 Arsenal 32 27 Premiership
    2006/07 Arsenal 17 10 Premiership

Zoals ik al zei: Bij Arsenal prima gepresteerd, maar hij heeft de hele opmars van Arsène Wenger meegemaakt, had altijd een geweldig voetballend team achter zich en stond in de schaduw van Bergkamp (waar het niet moeilijk goals maken is). Een goeie afmaker, maar in mijn ogen geen topspits. Een Anelka of Adebayor zou het ook zo goed doen bij dat Arsenal, en dat zijn ook geen topspitsen in mijn ogen. Bij de andere clubs heeft-ie het gewoon verre van bijzonder gedaan, en zijn ego is veel te groot. Bij Arsenal lijken ze bevrijd nu hij weg is (iedereen is beter gaan spelen en niet meer in dienst van hem) en bij Barça is er alleen maar meer druk gekomen sinds hij er speelt. Snap ook echt niet waarom ze hem gehaald hebben.

12. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    haha wat een onzin, henry geen top spits. in de schaduw van bergkamp? ik weet niet waar jij gekeken hebt maar de laatste jaren was het toch echt omgedraaid en bergkamp speelde toch veel minder dan henry, maar toch wist henry nog steeds te scoren.(en niet alleen bij arsenal maar ook bij frankrijk)

bij arsenal was hij juist de grote man, en het team speelde in zijn dienst. bij barca is dat echter omgedraaid daar heb je te veel van dat soort spelers die "de man" horen en willen te zijn. daarom is nu het everwicht zoek bij barca.

13. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm oké. Arsenal speelde in dienst van hem. Bij Barcelona is dat niet het geval, dus presteerd hij ook minder. Dat is duidelijk te zien.
    Maar het is volgens mij niet zo dat hij alles maar hoefde af te maken bij Arsenal. Niet alleen maar voorzetjes die hij erin tikte. Zelf deed hij toch ook veel creeren, acties maken. Vóór Arsenal speelde hij ook niet als diepe spits, maar als vleugelspits. Bij Arsenal ging hij pas als diepe spits spelen doordat Wenger hem daar neerzette, toen kwamen de vele goals ook.
    Ik vind het dan ook niet zo maar 'een goeie afmaker'. Van Nistelrooij, dat vind ik een type afmaker. Henry heeft daarvoor te veel techniek en inzicht.

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Precies wat ik zeg. Als niet hele team is afgesteld op Henry die goals moet maken, maar er andere toppers op het veld staan (Ronaldinho, Eto'o en Messi), valt Henry in het niet.

Dat het geen topspits is is misschien wat te hard, want hij is wel een topspits, maar hij is niet zo goed als zijn naam roem groot is. Imo uiteraard.

En toch heb ik veel liever Van Nistelrooij, want die scoort altijd en overal. Bij Madrid blijkt-ie ook nog eens 'n geweldige teamspeler te zijn (getuige de assist op Baptista van afgelopen weekend bijvoorbeeld, dat was toch Ruud? heb 't op heel slecht beeld gezien...).

15. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    De afwezigheid van Messi was inderdaad een aderlating, maar ik denk niet dat het de doorslag gaf. Ik was persoonlijk veel 'banger' voor Eto'o, aangezien die al jaren altijd tegen ons scoort. Als Ruud bij ons afwezig is, is dat ook een probleem, maar ik denk dat spelers als Robinho, Baptista en Raúl vaak genoeg de doorslag hebben gegeven om te bewijzen dat we niet van hem afhankelijk zijn.

En Henry, tsja. Bij Arsenal een fantastische speler maar ik weet niet zo goed wat hij nu bij Barcelona aan het doen is. Bij Arsenal kon hij een leidersrol vervullen omdat hij toch de ervaren man onder de jonkies was. Bij Barcelona heb je toch te maken met spelers als Ronaldinho en Messi die de dienst uit willen maken. Bovendien heeft hij in Eto'o een geduchte concurrent. Dus nu zou hij meer de rol van de constante doelpuntenmaker moeten vervullen, waar hij ook niet echt in slaagt. Ik snap z'n houding ook niet echt. Toen hij tegen Rangers met z'n hand een bal erin werkte deed hij zijn vinger voor z'n mond alsof hij zojuist alle critici de mond had gesnoerd. :confused:

Maar ja, Henry kon er gisteren weinig aan doen aangezien hij niet speelde, maar het is toch frapant dat van die '4 Fantasticos' waar iedereen het een paar maanden over had, er maar één echt uit de verf is gekomen, namelijk Messi.

Ja, dat was Ruud. En vorige week scoorde hij vanaf een goede 20 meter, en hij doet nog zoveel meer. Week in week uit zet hij Cruijff en iedereen die zegt dat hij alleen maar balletjes kan intikken voor lul. :)

16. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Was ook wel mooi dat zijn teamgenoten(Casillas en Cannavaro) hem op nr 1 hadden bij die Gouden Bal verkiezing.

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    En wat lees je dan? :eek:

Cesc: Henry Exit Allowed Everyone To Shine

Arsenal midfielder Cesc Fabregas is keen to have silverware to show for the superb season The Gunners are enjoying. He also spoke about how the players have all grown after Thierry Henry's departure.

The way the Gunners have taken the season by the scruff off the neck has caught many off guard. However, he is aware that only silverware can truly silence doubters.

"The team is hungry and wants to achieve something to prove people wrong," Fabregas said.

"We want to achieve a lot of things over the next 12 months.

"If we could win everything that would be perfect - but the Premier League is the competition it would be amazing to win."

The Spaniard has already scored 11 times this season, a sharp improvement from the four he scored last season.

Other players such as Alexander Hleb, Emmanuel Adebayor and Tomas Rosicky have all come good this season, and the midfielder believes it has something to do with Thierry Henry's exit.

"I have more responsibility than before," he said. "When you looked at Arsenal a year or two years ago you just saw Thierry Henry.

"It was a little bit like the other players did not exist.

"But when he left it was an opportunity for everybody to show we are a team and a good club."

18. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    En? Denk eingelijk dat het best waar is.

Heeft trouwens iemand bewegend beeld van die panna bij Huntelaar? vond hem namelijk best mooi ;)

19. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een kerstsfeer bij Groningen - PSV (0-1)
    Als er geen rode kaarten vallen in de 2e helft dan mag dat een wonder genoemd worden.

20. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Dat duel is echt niet normaal meer. Weet ook niet wat er allemaal op het laatst gebeurde maar het was niet echt vriendelijk.

Heb er wel een hekel aan dat PSV voor staat. Groningen had er al 1 a 2 moeten scoren. Die treffer van PSV is zo tegen de verhouding in.

Helaas

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina