Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Een echte bikkel loopt eerst 150 kilometer naar friesland en gaat dan fitnessen;)

Weet niet wat het gister was, maar was vanmorgen doodmoe.. vandaag even overgeslagen, misschien gister iets te hard getrained.. dunno. Misschien ook te druk gehad laatste tijd.

2. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Lijkt me lachuh, woon niet zo ver van Utrecht en heb net me rijbewijs dus komt goed uit. Kzal wel een beetje de noob zijn met me stats mja maakt niet uit=P

Kwil idd binnenkort blokjes zien:) Verw8 dat het weer vroeg mooi weer wordt net zoals vorig jaar dus begin april wil ik toch een beetje droog staan.

3. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Is fierljeppen ook goed voor je spieren? :D en Skutsje sielen? *verhuizing naar fryslan maakt :+ ( nee niet te voet).

Hmz, je spieren hebben ook tijd nodig om te herstellen. Af en toe rustdag is niet slecht. ( je hebt genoeg dvd's ;) zie dat ook als een workout)

4. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Vast wel, maar dat heb ik al geen eeuwen meer gedaan. Laatste keer es op een wedstrijd baan gedaan met een stok van iets van 7 meter ofzo.. bijna toen mn kans op kinderbijslag later vergooid:+

5. Ashavan

Ashavan Guest

En om het echt uitdagend te maken loop je die 150km in kisten die nog niet ingelopen zijn...EN je loopt achteruit. Dan heb je blaren als bewijs, want die praatjesmakers die stiekem in de auto stappen willen we niet natuurlijk.

Denk niet dat er op zo'n meet stats van belang zijn. Eerder je lul-skills om te lullen en af en toe eens een gewichtje verplaatsen om daarna aan de bar verder te lullen. :p en dan kan ik met 1rm even een hoog gewicht er uit gooien zodat ik niet door de mand val als keyboard warrior die eigenlijk maar 10kg full squat :confused:

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2008
  6. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^Op je klompen squaten:+

7. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over een tijdje organiseer ik een dbb-meeting, miss te combineren met xbw :p

8. Ashavan

Ashavan Guest

*rekt zicht uit*
    Even een rectificatie van gisteren. Die kuitoefening was niet 180kg, maar 90-100kg exlusief stang en bodyweight. Er lag zoveel op dat ik dacht dat er 90-100 aan elke kant lag hehe. 300kg totaal met kuiten is beetje veel, maar 200kg in totaal is nog steeds netjes.

Een dbb-meet? Was Massalah niet bezig om eentje in de omgeving van het grote meer te organiseren?

9. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Underground. Ben zelf eerder naar meets geweest, en door mijn verkoop van supps op fora ken ik een lading mafkezen.
    Geen popi-jopie meeting.

Miss deze zomer mijn eigen sportschool gebruiken, bbq-en en een beetje met gewichtjes smijten als alles meezit.

Laatst bewerkt: 16 jan 2008
  10. Ashavan

Ashavan Guest

Ben ik de enige hier die steeds geirriteerder raakt met die josti's die met hun "goede nieuwjaars resoluties" lid worden van de gym en dat ze tegen je aan gaan lopen zeiken? Net was er zo 1 die denkt te kunnen sporten commentaar op me uitvoering van de barbel row aam het geven - dat ik niet schuin genoeg stond naar voren. Lul...ik stond de Yates Row te proberen. Of dat je per se staand DB Curl moet doen terwijl je Incline DB Curl zittend doet zodat je de piek beter kan trainen.

Begin me ook steeds meer te irriteren aan die roze colber homo's met hun grote mond en dan gaan bankdrukken met hun voeten los van de grond. Hoe fout kun je zijn :confused:

*haalt diep adem* nog maar tot 31jan dan ben je er van verlost.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2008
  11. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Blijkbaar=P Heb er zelf tot nu toe nog geen last van heb, terwijl ik trouwens af en toe wel twijfel of ik niet te schuin sta bij bent over barbell rows, mja zolang ik uhm goed voel in me rug zal het wel goed zijn:)

Khad trouwens wat last van acne bij me schouders en lats maar dat lijkt langzaam te verdwijnen zonder de hulp van middeltjes:eek:
    Zat er net aan te denken om wat spul ertegen aan te schaffen maar het is dus ook mogelijk dat het gewoon kan verdwijnen?

12. Ashavan

Ashavan Guest

Gewoon buigen. Als je krak hoort ben je te ver gegaan. Of je hamstrings hebben het begeven of je onderrug :p

Bij die Rows heb ik meestal last van de hamstrings nadat de benen al geweest zijn die week. Dan moet je voorover buigen en gebruik je de hamstrings als tegendruk zodat je niet naar voren valt. Pfft...ga er dan maar eens aan staan. soms niet leuk meer hehe

13. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik ben nog maar net bezig met me fullbody schema maar heb al weer wat bedacht voor me volgende schema=D Was van plan om hierna een Ub/Lb schema te gaan doen en dan ongeveer zo:

Ub:
    - Deadlift
    - Flat Dumbell bench press
    - Militairy press
    - Bent over barbell row
    - barbell curl
    - cable push down
    - nog wat crunches/legraises

Lb:
    - Squat
    - Leg press
    - Leg Extension
    - Leg Curl

- Seated barbell raises
    - Barbell double-leg raises

Dan af en toe deadlift omwisselen met chins en pushdown met dips etc.
    Hier zou ik dan ongeveer 4 keer in de week mee trainen dus bijv
    Ma: Ub
    Wo: Lb
    Vr: Ub
    Zo: Lb
    Di: Ub
    etc

Maar ik wil eigenlijk bij dit schema wat meer nadruk op me borst leggen dan andere spieren omdat die wat achter lopen dus enige suggesties welke borst oefening ik er dan het beste bij zou kunnen doen?
    Suggesties welkom:)

14. Ashavan

Ashavan Guest

Ub/LB heb ik weinig ervaring mee, dus neem het met een korrel zout.

Er zijn verschillende soorten qua opzet. Ma ub-wo lb-Vr ub en de week er na draai je de ub-lb om. Dan heb je de ma-di/do-vr etc. Waarom kies jij er voor om hem te laten door roeleren? Ik weet niet hoe jij qua intensiteit zit anders lijkt het me juist prettig om het weekend gewoon vrij te hebben om te rusten.

Maar goed. Zelf zou ik liever met een LB beginnen en als volgt indelen:
    Training 1 Squat-Leg Extention-Leg Curl-Standing Calf Raises-Crunches-Reversed Crunches
    Training 2 Front Squat - Lunges - Good Mornings - Standing Calf Raises-Weighted Sit ups - Leg Raises

Leg Press is leuk om te doen, maar in mijn ogen vrij nutteloos als je al andere oefeninge hebt voor dezelfde spiergroepen. En als je die intens genoeg uitvoerd of wellicht 1 extra setje achter plakt heb je er nog meer aan.

Voor de UB wordt het wat lastiger:
    Training 1 Deadlift - Chin ups - DB Press (rustig en gecontroleerd) - Incline Press - DB Incline Curl - Dips - Tricep Cable Pull Down
    Training 2 BB Row/T-bar Row - Upright Row - DB Press (Hard en explosief) - Decline DB Overhead Pull en als je hem boven je hebt even een soort chest press er mee doen - BB Curl - enkel DB 2-handig Tricep Extention - Cable Pull Down

Denk dat dit meer op benchen gericht is zo en wat minder op de rest. Schouders laat ik weg omdat je ze al voldoende met andere oefeningen meepakt. Reden dat ik bij UB training 2 de deadlift weg laat is omdat je dan de Row's doet en ook al veel met je onderrug doet met LB training 2 qua Good Morning.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2008
  15. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Teveel isolatie. En deadlift hoort bij LB.
    Probeer eens 3x pw Fullbody.

Dag01;
    Full Squat
    Chins
    Military Press
    Dips

Daar veel volume op draaien, dus meer sets, weinig herhalingen en veel gewicht.
    En daarnaast af en toe wat assistance met meer herhalingen zoals; z/a-schouders/biceps/kuiten

Dag02;
    Deadlift
    BOR
    Small Bench
    DB Presses
    + assistance

Vrijdag= dag3 en dan pak je gewoon dag01 weer. Dus doorcyclen.
    De volgende maandag pak je dag02 etc etc.

En gewoon varieren met Front SQ/Goodmorning/Pullthrough/Cleans

16. Ashavan

Ashavan Guest

In mijn ogen kun je makkelijk 8 oefeningen in een uur afronden. Daarom wil ik dan ook echt 8 oefeningen benutten om zoveel mogelijk spieren te trainen. Maar goed...

Het UB/LB zette me wel aan het denken gisteravond. Zit namelijk zelf in een positie waarin de trainingen zo intensief zijn geworden dat me lichaam steeds vaker rust nodig heeft. 3 daagse split met 2 dagen rust er na werkt ook niet meer aangezien ik na de 2e splitdag al zo goed als op ben. Zat te denken over te stappen op een push-pull schema. 2 dagen trainen - 2 dagen rust en laten door roeleren.

Geloof dat er iemand hier was met ervaring in push-pull schema's en vroeg me af of ik een opzetje zou kunnen krijgen.

Straks gewoon 90mins heen en 90 terug fietsen. Heb geen zin door de kou lol. Merkte wel dat ondanks 3 dagen flink bunkeren met pasta's en gezins porties patat/hamburgers dat ik nog afval. pfft. Vanaf vandaag maar eens mijn dagelijkse kcal inname verhoogd tot ongeveer 1800 en weer clean cutten.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoeveel sets ed doe je dan en hou jij zelf ook je progressie bij op papier?

Ik ben nog steeds bezig met DC en train als een beest, maar het schema is eigenlijk nog steeds niet helemaal mijn ding.

18. Ashavan

Ashavan Guest

Wat zoek je dan in een schema?

Push Pull
    Als ik zo de Pull dag zie wordt ik niet blij. Benen en rug op 1 dag. Ben al gesloopt als ik ze op 2 losse dagen doe. En waarom de benen bij Pull doen terwijl Squat en Leg Extention duidelijk een Push beweging is.

Vindt het maar lastig een goed schema te kiezen nu het begin stadium voorbij is. Misschien de huidige 3 daagse split met telkens 1 dag rust tussen elke splitdag :confused:

Tijd om te fietsen. Rugzak vol met voer in geval ik mezelf weer eens misplaats :p

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2008
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zelfde reden als jij: nu ik er weer fanatiek mee bezig ben vind ik het maar lastig om een goed schema uit te kiezen.

Kracht en masse icm het bijhouden van progressie en het liefst 3x in de week.

Zit ook nog met het volgende 'dillema': ik fiets elke dag 50 minuten (vrij hard), heeft het nog nut om hiernaast te gaan cardio-en? Want ik zou hier op mijn werk er nog een keer extra cardio per week bij kunnen pakken (loop nu op zondag al hard)

20. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    was ff aan het terug bladeren en kwam dit nog tegen, zeker wel boeiend ja (mede door de neuropsychologie waar ik mee bezig ben nu). Dat mensen verschillend op supplementen reageren was al wel langer bekend maar had er geen idee van dat het ook op zoveel andere dingen betrekking heeft.

Edit: Zou die cardio er dan sowieso uitlaten Kev, die 50 minuten hard fietsen lijkt me al (misschien meer dan) genoeg..

Laatst bewerkt: 17 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina