Ub/LB heb ik weinig ervaring mee, dus neem het met een korrel zout.
Er zijn verschillende soorten qua opzet. Ma ub-wo lb-Vr ub en de week er na draai je de ub-lb om. Dan heb je de ma-di/do-vr etc. Waarom kies jij er voor om hem te laten door roeleren? Ik weet niet hoe jij qua intensiteit zit anders lijkt het me juist prettig om het weekend gewoon vrij te hebben om te rusten.
Maar goed. Zelf zou ik liever met een LB beginnen en als volgt indelen:
Training 1 Squat-Leg Extention-Leg Curl-Standing Calf Raises-Crunches-Reversed Crunches
Training 2 Front Squat - Lunges - Good Mornings - Standing Calf Raises-Weighted Sit ups - Leg Raises
Leg Press is leuk om te doen, maar in mijn ogen vrij nutteloos als je al andere oefeninge hebt voor dezelfde spiergroepen. En als je die intens genoeg uitvoerd of wellicht 1 extra setje achter plakt heb je er nog meer aan.
Voor de UB wordt het wat lastiger:
Training 1 Deadlift - Chin ups - DB Press (rustig en gecontroleerd) - Incline Press - DB Incline Curl - Dips - Tricep Cable Pull Down
Training 2 BB Row/T-bar Row - Upright Row - DB Press (Hard en explosief) - Decline DB Overhead Pull en als je hem boven je hebt even een soort chest press er mee doen - BB Curl - enkel DB 2-handig Tricep Extention - Cable Pull Down
Denk dat dit meer op benchen gericht is zo en wat minder op de rest. Schouders laat ik weg omdat je ze al voldoende met andere oefeningen meepakt. Reden dat ik bij UB training 2 de deadlift weg laat is omdat je dan de Row's doet en ook al veel met je onderrug doet met LB training 2 qua Good Morning.
Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2008