Ik vond het in balbezit vooral slecht. Je kunt grofweg zeggen dat Ajax elke overspeelbal door de lucht speelde. Allemaal hoge balletjes die lastig zijn om snelheid en controle te houden in het spel.
PSV heeft terecht gewonnen. Speelde veel rustiger. Steeds als Ajax aan de bal was moest het snel en gehaast. Onzuiver en door de lucht was bijna elke pass.
Davids speelde totaal niet goed en kreeg terecht rood. Hopelijk brengt Lindgren zondag wat meer zuivere en controllerende passes in het spel.
Dat Huntelaar amper gezien is, komt volgens mij gewoon door de slechte aanvoer. Daar is hij gewoon helemaal afhankelijk van. Voorzetten van Rommedahl, Kennedy, die enkele van Silva, en Suarez waren of altijd veel te hoog of haalde de eerste paal niet eens.
Maar als Suarez minstens 1 van die 2 kansen erin had geschoten was het een totaal andere wedstrijd geweest. 100% kansen. PSV was veel effectiever. Volgens mij kwamen die 2 goals uit een totaal van 3 of 4 kansen. Zeer effectief dus.
@Dark Miracle, zo heb ik ook tijden gedacht. Ik haatte het wanneer PSV het zogenoemde anti-voetbal speelde. Eigenlijk doen PSV en Ajax helemaal niet zo veel voor elkaar onder, PSV speelt alleen veel effectiever en rustiger. Ajax wil snel aanvallend spelen, wat niet lukt. PSV kan dat ook niet, dus speelt het rustig. PSV haalt de punten, maakt goals, krijgt weinig tegengoals.
Laatst bewerkt: 30 jan 2008