1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, uitslagen & discussie] [Deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Ik zeg dat Ajax het probeert. Ze vallen aan in plaats van meteen verdedigend te voetballen.
     
  2. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Davids davids toch. Hoe bedoel je dom.
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    De tering DAVIDS! met twee benen! Wat een mongool, had hem gewoon gewisseld! Godverdomme.. Nou, die missen we ook weer tegen Feyenoord. Lindgren dan maar? zucht..
     
  4. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Vorig jaar stonden ze ook 12 punten los ofzo en werd het ook nog spannend. Dit zegt nog niets. Er kan nog van alles gebeuren dit seizoen.
    *Blijft achter ajax staan!:cool:
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Er staat toch echt 'door mooi voetbal te laten zien'. Ik vind Ajax weinig mooi voetbal spelen. Misschien dat als Gabri en Perez wat beter op elkaar ingespeeld zijn dat ze wat creativiteit kunnen brengen.
     
  6. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    ik vraag me af wat Davids nog op het voetbalveld doet...
    ik voelde me ff PSV-er toen Farfan Davids aan het uitschelden was.
    ook typerend dat bij de 2-0 alleen Heitinga echt boos/teleurgesteld lijkt. verder speelde Silva focking slecht, kennedy mwah, huntelaar is te weinig in beeld geweest, suarez toonde lef maar had er minstens 1 moeten maken, emanuelson speelde wel degelijk voor zover hij speelde ne ik vond Vertonghen en Vermaelen ook wel goed spelen ondanks 2 goals tegen...
    mja dag titel:mad:

    maar ik ben en blijf natuurlijk ajacied:b:
     
  7. JoeyC

    JoeyC Disney fan

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Die gast moeten ze voor minimaal 8 wedstrijden schorsen.
    2 voor die overtreding waarvoor hij rood kreeg en 4 voor die misselijke overtreding op Farfan. Daarbij mag hij nog wel wat extra wedstrijden geschorst worden omdat hij dit als aanvoerder deed. Lekker voorbeeld ben je dan voor je ploeggenoten.
     
  8. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Ze spelen ook niet mooi voetbal, maar ze proberen het. Daar hou ik nu eenmaal van. Dan gaat het maar fout en verliezen ze. Precies hetzelfde als met games. Iedereen scheld campers altijd uit, omdat ze niet rondlopen, maar op één plek zitten. Dit kun je vergelijken met het spel van PSV. Allemaal verdedigen, counteren en vervolgens weer verdedigen. Naar mijn mening verpest dit het voetbal, maar veranderen zal het toch niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2008
  9. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond het in balbezit vooral slecht. Je kunt grofweg zeggen dat Ajax elke overspeelbal door de lucht speelde. Allemaal hoge balletjes die lastig zijn om snelheid en controle te houden in het spel.

    PSV heeft terecht gewonnen. Speelde veel rustiger. Steeds als Ajax aan de bal was moest het snel en gehaast. Onzuiver en door de lucht was bijna elke pass.

    Davids speelde totaal niet goed en kreeg terecht rood. Hopelijk brengt Lindgren zondag wat meer zuivere en controllerende passes in het spel.

    Dat Huntelaar amper gezien is, komt volgens mij gewoon door de slechte aanvoer. Daar is hij gewoon helemaal afhankelijk van. Voorzetten van Rommedahl, Kennedy, die enkele van Silva, en Suarez waren of altijd veel te hoog of haalde de eerste paal niet eens.

    Maar als Suarez minstens 1 van die 2 kansen erin had geschoten was het een totaal andere wedstrijd geweest. 100% kansen. PSV was veel effectiever. Volgens mij kwamen die 2 goals uit een totaal van 3 of 4 kansen. Zeer effectief dus.

    @Dark Miracle, zo heb ik ook tijden gedacht. Ik haatte het wanneer PSV het zogenoemde anti-voetbal speelde. Eigenlijk doen PSV en Ajax helemaal niet zo veel voor elkaar onder, PSV speelt alleen veel effectiever en rustiger. Ajax wil snel aanvallend spelen, wat niet lukt. PSV kan dat ook niet, dus speelt het rustig. PSV haalt de punten, maakt goals, krijgt weinig tegengoals.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2008
  10. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Vonden jullie trouwens ook niet dat Stekelenburg die eerste gewoon had moeten pakken?
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Inter wint in Turijn! En onder leiding van enkele jonkies heb ik eindelijk weer eens het goed voetballende Inter gezien met veel spelvreugde en snelle combinaties _O_ Heerlijk, dat maakt de avond meer dan goed!

    Balotelli, nu al een geweldenaar \o/
     
  12. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een drama weer meer ga ik er maar niet over zeggen..
     
  13. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Jup, je hebt gelijk. Misschien moet ik het "moderne" voetbal maar eens gaan accepteren.
     
  14. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou, modern zou ik het niet meteen noemen. Ik kijk nu naar Manchester United en zie het voetbal dat Ajax zo graag zou willen spelen. Prachtig voetbal kan zeker gespeeld worden, Ajax heeft er alleen gewoon niet de middelen voor.
     
  15. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Precies, ik doelde ook op de Eredivisie. De Premier League is en blijft prachtig om te zien, evenals het Spaanse voetbal.
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Je kunt inderdaad ook mooi voetbal spelen met andere systemen dan het verouderde 4-3-3. Maar als Ajax zich daar als een klein kind vast blijft houden wordt het nooit meer wat. Vanavond is weer gebleken waarom het geen zin meer heeft.
     
  17. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Inderdaad, het is gewoon niet leuk meer. Jij hebt deze avond vast en zeker weer genoten van Inter. Veel toffer om te zien.
     
  18. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt helemaal. Goede buitenspelers zijn er niet, en dan beperk je jezelf alleen maar. Suarez komt nog wel eens stuntelend zijn man voorbij. Rommedahl als hij een trage speler tegenover zich heeft (geen Alcides dus) en Kennedy als er niemand staat. Meeste aanvallen via de vleugels eindigen dus gewoon en betekenen balverlies. Omschakelen is dan lastig omdat de tegenstander iedereen meteen voor de bal heeft, terwijl bij Ajax iedereen om een voorzet wacht en langzaam omschakelt.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Wat een onzin lees ik hier zeg. Klinkt een beetje als Ajax fans die het niet kunnen verkroppen dat ze verslagen zijn door slim voetbal. En wat nou counteren? De 2-0 kwam voort uit een standaardsituatie (ingooi, daarna goed kijken en simpele goal, slecht verdedigd), en de 1-0 was een spectaculaire combinatie door de Ajax verdediging. Heerlijk zo'n passje achter het standbeen langs.
    Beetje jammer dat je dan gaat zeggen dat PSV anti-voetbal speelt, terwijl Ajax gewoon alles veels te mooi en te snel wil doen.
     
  20. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Helemaal gelijk hoor. PSV speelde zoals ik zei gewoon goed en rustig, tegenover Ajax dat alles gehaast wilde doen, en het middenveld steeds oversloeg met boogballetjes die nergens toe leidde. Ik wil PSV absoluut geen anti-voetbal noemen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina