Dat heb je soms Kev. Ik stond vlak voor nieuwjaar ook een tijdje stil. Daarna donderde zowel me gewicht, vet% en omvang naar beneden. In de loop der maanden ben ik gaan geloven dat je niet zo constant vet verliest als dat men volgens allerlei berekeningen je wilt aantonen. Je kunt vrij constant verliezen, maar de echt signifieke veranderingen gebeuren altijd in cycli. Net zoals spiermassa dat je niet constant kunt aanzetten, maar dat lange tijd stil staat en in eens komt het er uit het niets bij ondanks dat je wel qua kracht en alles vooruitgang boekt.
Ondanks dat het minder is voor Druifje zal ze nu wel heel snel gewicht en vet verliezen. Nadeel is dat ze ook veel spiermassa zal verliezen. Net zoals Tari.
Ik heb er echt een hekel aan. Anderhalve week niet gesport. Sure na vele maanden zwoegen en beperkte rust hebben me spieren nu de kans gekregen vele cm's te kunnen groeien (esco me benen zijn nu zo'n 65-67cm qua omvang bij 15.5%vet hehe)...maar het voelt kut. Ondanks dat ik volgens het meetlint nog steeds cm's rond me middel verlies voel ik me eigenlijk enorm opgeblazen en vet. Komt wellicht ook omdat ik best veel KH heb gegeten vorige week.
Nu weer een strak cut-schema. 250ml magere melk, 60gr brinta en 25gr whei als ontbijt. Rond middag 5 eieren bakken tot een geklutste omelet wat veel kcal is en traag verteerd wordt. Avondmaal 200gr kipfilet en dan in de avond weer 5 gebakken eieren en whei om aan me eiwitten te komen. Gedurende de dag 3 kiwi's. Is toch weer 1750+ kcal en bijna geen kh.
Morgen een losse "les" kopen bij de sportschool... I'm going in HiT style...soort van. Dan hoef ik maar 1x in de 7-9 dagen te sporten en dat is nog wel te doen. Me schema wordt simpel met wat adaptaties uit HiT en Heavy Duty:
1. Incline Leg Press - opwarm+pre exhaust+quadriceps
2. Squat - benen algeheel
3. Roman Deadlift - hamstrings+onderrug
4. Lat Pulldown - Lats+biceps+"vleugels"
5. Upright Row met straps ivm polsen - middenrug+trapezius (of T-bar Row zodat ik ook de achterste schouderkoppen mee pak)
6. Benchpress - Borst+voorste kop schouder+triceps
7. DB Incline Press - Bovenborst+schouders+triceps
8. Tricep Cable Pulldown - Triceps afmaken
9. Preacher Curl - Biceps afmaken
10.DB Lateral Raises - zijkant schouders
Cardio is de 20-25mins heen en idem terug fietsen Als decline db Press mogelijk is prop ik die er ook nog tussen.
-edit-
vraag me trouwens af in hoeverre je een Tabatta kunt aanpassen voor een plyometrische oefening. Oorspronkelijk is het bedoeld om met bijvoorbeeld front squat in 20-30seconden zoveel mogelijk reps te doen, 10sec rust en dan opnieuw tot je 4minuten gevuld hebt. Oorspronkelijk is dit bedoeld voor vet verbranding, maar als je jezelf dwingt elke keer explosief op te springen zou je zowel conditie/spieruithoudingsvermogen en explosiviteit/snelheid moeten winnen.
Laatst bewerkt door een moderator: 11 feb 2008