Gamers hebben een 2e "identiteit"?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dominic, 8 feb 2008.

1. Towel

Towel Guest

Is dit wel concreet voor je vraagstelling? Naja ik kan wel veel gamen, maar kan ook dagen niet gamen. Licht maar net of je wat beters te doen hebt ofniet:). Ik zie gamen ook als een tijdverspilling, wat wel leuk is om te doen.

2. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    In feite kun je van zoveel dingen een verslaving krijgen. *kuch* chocolade *kuch*. Als je het gewoon in de hand kan houden en het met mate doet lijkt het mij geen probleem. Gamen op eigen risico zeg maar.
    Ik game niet veel. Ik gok iets van 6 uur in de week. Maar vaak ook een week niet.

3. Ashavan

Ashavan Guest

Een mens met een zwakke wil kan overal aan verslaafd raken. Maar dit zijn altijd maar relatief kleine vertegenwoordigers van een gehele groep. Mensen kunnen verslaafd raken aan de meest vreemde dingen. Dus ook gamen.

Wie bezwijkt er nu van het gamen? Chinese Gold Farmer's? In Azie lijkt het probleem het ergst te zijn mbt gamen en sterfgevallen. Heb zelf een periode gehad dat ik veel vrij had en 24/7 in een MMORPG zat. Mensen dachten dat ik een hacker was omdat ze me nooit zagen, duh zat in dungeons, en opeens was ik hele steden aan het uitmoorden zonder iemand iets kon doen. Tja in die periode ben je gewoon verslaafd en verlies je de tijd uit het oog en ga je minder eten en drinken en weet ik veel. Dan krijg je gezondheids problemen, ik niet gelukkig.

Maar ja... Mijn mening is dat zodra je ergens verslaafd aan raakt zwak van wil bent en zielig. Er is ook een hele dunne lijn tussen zeer toegewijd en verslaafd zijn overigens.

4. joeperd

joeperd TaH PoWnz0r

Leuk Bevonden:
    0
    was zelf ooit dik game addict met world of warcraftO-) gewoon gestopt ineens ;) spel nooit meer gedaan

5. JeePee

JeePee Guest

Heb wel eens dagen gehad dat ik acht uur op een dag gegamed heb. Tijdens mijn Havo ongeveer 3 tot 4 uur per dag, in het weekend 6 uur ofzo. Verslaafd? Nee, absoluut niet. Ik had gewoon niks beters te doen. Een goed boek pakken? Een bordspel doen of iets? Nee dank je. Vind gamend lallen op Xbox Live toch leuker dus dat deed ik in mijn vrije tijd. Ben van de ene op de andere dag van fulltime gamer naar non-actief gegaan en heb daar geen enkele moeite mee gehad.

6. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    ja maa gamen is gewoon kewl, dus dat mag.
    behalve als je zo van : Vrijdag avond World of Warcraft AVOND! in je tovernaars pakje achter de pc te gaan zitten. voor de rest vind ik het allemaal wel best.

heb zo'n World of Warcraft trial gespeeld en merkte dat er toch veel mensen zich voordeden als iemand anders.
    zo ging ie nog uren door en dacht dus ook zelf echt te geloven dat ie een vampier was. 8)

7. Ashavan

Ashavan Guest

Doe mij dan maar een dungeons en dragons table top avond waar je met 4-6 man verkleed rond de tafel zit :p

8. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijd pro gegamed zeg maar, maar op een gegeven moment hakte ik de knoop door, vond het wel best en had er totaal geen behoefde meer aan! Nu ook steeds minder meer zin erin, :9 Soms heb ik de xbox weken uit en dan denk ik, verkoop hem wel....maar dan komt er weer een game en denk ik, HEBBUH!!!! \o/ Zoals iris al zei, je hebt het in eigen handen! Alleen soms is wakker geschud worden door iemand anders ook net het gene wat er voor zorgt dat je stopt. Ik vind game echt gaaf om tedoen! het zorgt ervoor dat ik even alles kan vergeten en me kan focusen op deze fantasie wereld, ik kan me alleen wel inhouden en het onderscheidt ook wel zien wat dan de meeste niet kunnen. Want er is een verschil tussen je problemen in de ogen aankijken of de rug toekeren en gamen. (soms wou ik dat rug toekeren altijd kon :9 )

Ik heb mensen leren kennen met gamen wie ik nu nog spreek en erg veel plezier mee heb gehad! En zou die tijd voor een goud meer in willen ruilen en soms verlang ik er ook weer naar terug. Maar aan de andere kant dan had ik een geweldig meid niet leren kennen en zat ik achter een schermpie mensen afteknallen (COD) :9

Ik game een paar uur in de week, gok 6. Doordeweeks gewoon niet maar in het weekend toch wel wat uurtjes. Mensen die eraan bezwijken zijn meestal mensen die grote problemen hebben in het echte leven en er alles aandoen omdat te ontlopen. Met als gevolg dat dus

Hahahaha ja ik ben ook jaren terug wijs gemaakt met een game dat ik met een meid praatte die bovennatuurlijke gave had en mij dan een gelukkig leven toe wenstte, toen moest ik slapen en de volgende dag kwam ik 2 uur telaat op school besefte ik pas dat ze loog :+ (of het moet nog komen!)

En ik vind je avatar echt geweldig!!! Ben je hem zat neem ik hem graag over

Laatst bewerkt: 13 feb 2008

Deel Deze Pagina