Een kloof die grotendeels zelf gecreeerd is. Met Turken geen problemen en die zijn toch ook moslim. Heb er een tijdje een paar als vrienden gehad. Altijd goede tijden mee beleeft. In azie heb je ook enorm veel moslims waar je nooit problemen van hebt. Waarom dan wel met marrokanen?
Die mobiele eenheid met messen die te laf zijn om in hun eentje iets te doen? Ja ik heb genoeg pogingen gedaan marrokanen te leren kennen. Ben zelf een handjevol keren in aanraking geweest met een mes dat me gelukkig niet diep sneed. Uiteindelijk heb ik bij een dief die me kluis open brak de kluisdeur dicht getrapt en hij wat botten brak daardoor. In de stad drie mannetjes die op je af komen "Wat kijk je" even de stoeptegels laten kussen. En dat terwijl je gewoon een bankje zat te wachten terwijl me ex in de winkel was. 5 marrokanen die in een groepje staan te wachten eindigden gestrekt nadat ik er met een antilliaanse maat over heen ging. En zo heb ik nog meer aso-marrokanen gezien de afgelopen 6-7 jaar die dachten een grote bek te kunnen opzetten. Als ze nu eens fatsoenlijk gedrag vertonen is er niks mis mee en laat ik ze ook met rust. En weet je dit gebeurde terwijl ik gewoon werkte en niet toen ik nog op school zat.
Heb ook dialogen opgezocht 1 op 1 en via discussie fora voor marrokanen, maar ook daar kwam zelden een zinnig woord uit. Ze blijven maar in slachtoffer rolletjes duiken, blijven maar respect eisen terwijl je het op de huidige manier van gedragingen alleen maar kwijt zult raken. Ze snijden zichzelf meer in de vingers dan dat er wat vruchtbaars uit komt.
Maar goed ik begrijp ook dat er een enorme schaamte cultuur heerst bij marrokanen. De overgrote meerderheid gedraagt zich als een stel primitieve apen waar de minderheid in hun groepering jammer genoeg last van ondervind. En die kleine groep marrokanen lijden onder de grote groep.
En ik begrijp ook het cultuur probleem. Nederlanders en Marrokanen voeden kinderen anders op. Bij ons lopen we niet politie agentje te spelen en "sociaal" andermans kinderen op de vingers te tikken. Zodoende leren die koters vaak ook dat ze alles kunnen maken omdat er toch niemand wat van zegt. Denken heel stoer en dat ze wat te zeggen hebben terwijl het niks is. Als er dan 3 gasten op me af komen met een grote bek wijs ik ze graag op het feit dat dit gedrag hier niet thuis hoort. Bloedwraak is al helemaal uit den boze of je nu zo opgevoed bent of niet. Eerwraak zou ik tot op zekere hoogte nog wel in kunnen komen omdat ik veel met Bushido/Samoerai heb, maar ik zou het zeker niet op de Marrokaanse wijze uiten.
Ik erken ook dat er voor marrokanen problemen zijn, maar je kan er wat aan doen. En het zal niet met 1 generatie lukken, maar for fuck sake, zoals het nu gaat is ook naadje. Stelletje hooligans die eens flink neergeknuppelt moeten worden wat mij betreft. Net zoals kinderen heropgevoed moeten worden. Al hun vrijheden afpakken en ze 1 voor 1 weer laten terug verdienen dmv goed gedrag. Zodra je laat zien met je vrijheid om te gaan krijg je vanzelf meer ruimte, zo niet dan moet het afgepakt worden.
De religie Islam is niet het probleem, maar de Marrokaanse Jongeren cultuur en de manier van integratie. Daarom ben ik het ook niet eens met moslim-generalisatie van Wilders.
Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2008