1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Ik heb er opzich geen probleem mee, mits het gewoon de normale vriendelijke mensen zijn die echt niks te verbergen hebben. Dat is hun geloof en daar heb ik respect voor. Ik heb respect voor iedereen tenzij ze respect voor andere hebben.

2. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Hmm, dat is niet echt rasistisch lijkt mij, als ie zou zeggen: ja die Koran van al die kut buitenlanders moet verboden worden. Dan lijkt het me rasistisch, nu is het nog gewoon vrijheid van meningsuiting, hij vind dat die Koran verboden moet worden, en dat iedereen die er een in huis heeft, strafbaar is, en oke, als het aan hem lag, dan gebeurde dat ook. Maar dat is niet zo, dus blijft het bij zijn mening, en die mag ie uiten.

Verder heb ik zoiets van, laten we eerst eens naar die film kijken, want dit slaat gewoon nergens op, niemand heeft dan ook nog maar een seconde gezien van die film, maar toch worden er al doodsbedreigingen gemaakt, waar the fuck slaat dat op?

Oke, Wilders doet het dan niet zo, maar kennen jullie de donorshow nog? Vast wel, was ook gigantsiche ophef over, maar bleek achteraf dus gewoon allemaal nep te zijn, en een hele leuke stunt om het onderwerp onder de aandacht te brengen. Ik bedoel maar, dat voordat we ook nog maar iets gezien hebben, zijn we meteen al helemaal opgefuckt. En nogmaals, het lijkt me onwaarschijnlijk dat Wilders het ook zo doet, maar het is wel een perfect voorbeeld van alle ophef die we maken over iets dat we nog niet eens kennen.

3. Ashavan

Ashavan Guest

Een kloof die grotendeels zelf gecreeerd is. Met Turken geen problemen en die zijn toch ook moslim. Heb er een tijdje een paar als vrienden gehad. Altijd goede tijden mee beleeft. In azie heb je ook enorm veel moslims waar je nooit problemen van hebt. Waarom dan wel met marrokanen?

Die mobiele eenheid met messen die te laf zijn om in hun eentje iets te doen? Ja ik heb genoeg pogingen gedaan marrokanen te leren kennen. Ben zelf een handjevol keren in aanraking geweest met een mes dat me gelukkig niet diep sneed. Uiteindelijk heb ik bij een dief die me kluis open brak de kluisdeur dicht getrapt en hij wat botten brak daardoor. In de stad drie mannetjes die op je af komen "Wat kijk je" even de stoeptegels laten kussen. En dat terwijl je gewoon een bankje zat te wachten terwijl me ex in de winkel was. 5 marrokanen die in een groepje staan te wachten eindigden gestrekt nadat ik er met een antilliaanse maat over heen ging. En zo heb ik nog meer aso-marrokanen gezien de afgelopen 6-7 jaar die dachten een grote bek te kunnen opzetten. Als ze nu eens fatsoenlijk gedrag vertonen is er niks mis mee en laat ik ze ook met rust. En weet je dit gebeurde terwijl ik gewoon werkte en niet toen ik nog op school zat.

Heb ook dialogen opgezocht 1 op 1 en via discussie fora voor marrokanen, maar ook daar kwam zelden een zinnig woord uit. Ze blijven maar in slachtoffer rolletjes duiken, blijven maar respect eisen terwijl je het op de huidige manier van gedragingen alleen maar kwijt zult raken. Ze snijden zichzelf meer in de vingers dan dat er wat vruchtbaars uit komt.

Maar goed ik begrijp ook dat er een enorme schaamte cultuur heerst bij marrokanen. De overgrote meerderheid gedraagt zich als een stel primitieve apen waar de minderheid in hun groepering jammer genoeg last van ondervind. En die kleine groep marrokanen lijden onder de grote groep.

En ik begrijp ook het cultuur probleem. Nederlanders en Marrokanen voeden kinderen anders op. Bij ons lopen we niet politie agentje te spelen en "sociaal" andermans kinderen op de vingers te tikken. Zodoende leren die koters vaak ook dat ze alles kunnen maken omdat er toch niemand wat van zegt. Denken heel stoer en dat ze wat te zeggen hebben terwijl het niks is. Als er dan 3 gasten op me af komen met een grote bek wijs ik ze graag op het feit dat dit gedrag hier niet thuis hoort. Bloedwraak is al helemaal uit den boze of je nu zo opgevoed bent of niet. Eerwraak zou ik tot op zekere hoogte nog wel in kunnen komen omdat ik veel met Bushido/Samoerai heb, maar ik zou het zeker niet op de Marrokaanse wijze uiten.

Ik erken ook dat er voor marrokanen problemen zijn, maar je kan er wat aan doen. En het zal niet met 1 generatie lukken, maar for fuck sake, zoals het nu gaat is ook naadje. Stelletje hooligans die eens flink neergeknuppelt moeten worden wat mij betreft. Net zoals kinderen heropgevoed moeten worden. Al hun vrijheden afpakken en ze 1 voor 1 weer laten terug verdienen dmv goed gedrag. Zodra je laat zien met je vrijheid om te gaan krijg je vanzelf meer ruimte, zo niet dan moet het afgepakt worden.

De religie Islam is niet het probleem, maar de Marrokaanse Jongeren cultuur en de manier van integratie. Daarom ben ik het ook niet eens met moslim-generalisatie van Wilders.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2008
  4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Als die mensen daar zo zijn moeten zij dat lekker zelf weten. Maar dat hoort verder geen hol met Nederland te maken te hebben. En Wilders gaat het verder ook niet om het systeem in die landen, maar om Nederland, dus dat zal allemaal wel, maar het is niet relevant voor hier.

5. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Ik kan me zeer vinden in jouw mening Ashavan, de relschoppers zijn vaak de marrokanen die in groepjes buiten op staat hangen. Heb weinig goeds gezien van dat volk.

6. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja als je zulke ervaringen hebt gehad dan snap ik ook wel dat je er anders over denkt dan ik. ik heb hooguit 3nederlandse vrienden...

maar je moet toegeven dat dit tever gaat :

Geert Wilders lanceert wet tegen burka
    Door GIJS KOREVAAR AXEL VELDHUIJZEN
    DEN HAAG - Wie een burka op straat draagt, riskeert een celstraf van 12 dagen of een boete van 3350 euro. Gezichtsbedekkende kleding mag nergens meer behalve achter de eigen voordeur. Ook in de moskee is het dragen van een burka strafbaar.

http://www.ad.nl/binnenland/article1501084.ece

7. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0
    @Martijnn, dat is wat anders..ben het ook met je eens dat Wilders niet alle moslims op 1 hoop moet gooien..heb ook zeker nog nooit op die man gestemd, maar zoals ik al eerder zei, hij heeft goede punten en slechte punten.

@Relax 1989
    Je hoeft mij niet uit te leggen dat veel moslims vriendelijk zijn en gastvrij..mijn buren zijn Turks en kan het heel goed met ze vinden..
    Ik zeg toch ook nergens dat ik een hekel aan moslims heb??
    Maar jij roept nu weer het andere uiterste..de Islam is heel zuiver??
    Vrouwen worden wel degelijk onderdrukt, staat ook in de Koran, heb het zelf gelezen ja..vooral in het buitenland maar ook veel in Nederland worden vrouwen onderdrukt, homo's worden niet getolereerd, wordt toch duidelijk geroepen in de meeste Moskee's, ook in Nederland..jaja, heel zuiver allemaal. Gelukkig zijn veel moslims daar niet zo extreem in als andere moslims.
    Maar wij hoeven ons daar niks van aan te trekken, wij in het westen moeten kunnen zeggen wat we willen, Arabische landen hoeven ons niks op te leggen zoals ze in hun eigen landen wel graag willen.

8. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764

Om er iets aan toe te voegen, aan de andere kant wanneer ik met een bivakmuts over straat loop word ik gelijk aangehouden en gehandboeid.

En Deji je hebt gelijk, hun denken alles aan ons op te dringen. Moeten wij eens proberen in zo'n land.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2008
  9. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

je begrijpt me denk ik verkeerd. ik heb het over die strenge moslims in bijvoorbeeld irak enzo, en als geert dan met zon film komt moet je niet raar op kijken dat hij word bedreigd met de dood etcetera. want in hun ogen hoort dat. dat is dus het probleem, die film maakt geert omdat hij problemen heeft met de islam in nederland, maar de andere landen voelen zich ook aangesproken.

10. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ik persoonlijk vind dat je in het openbaar herkenbaar moet zijn voor anderen. Zodat mensen kunnen zien wie ik ben, net zoals ik zie wie zij zijn. In Nederland is het de cultuur om je toonbaar te maken in het openbaar, daarom vind ik best dat je mag zeggen dat je dat je burka's wil verbieden om aan je eigen cultuur vast te houden.

11. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat hypocriet. nederland haalt eerst die mensen hier heen als gastarbeiders en 30 jaar later wanneer ze hier zijn met hun famillies enzo ga je ineens deze dingen verbieden? het is nederlands eigen schuld

12. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Is het de schuld van nederland om te denken dat andere mensen zich normaal kunnen gedragen. Ik zeg niet dat alle hangjongeren en alle criminaliteit door buitenlanders wordt gedaan hoor maar volgens de cijfers is het wel het overgrote merendeel.

Misschien is nederland wel te sociaal. Ik ben overigens ook voor strengere straffen maar dat is een heel ander verhaal.

Ik hoor vaak ook veel buitelanders ook uitspraken doen zoals: kut nederland - kut kaaskoppen - kk land enz enz. Die mensen snappen volgens mij niet dat ze altijd een keuze hebben waar ze willen zijn.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2008
  13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja en ik zeg dat die landen het lekker binnen hun grenzen moeten houden. Het is toch te debiel voor woorden dat mensen uit andere landen zich druk gaan lopen maken omdat iemand hier een schurfthekel heeft aan de Koran?

Ik vind dingen die ze daar doen ook achterlijk. Ik ga toch ook niet mensen met de dood bedreigen en bijvoorbeeld Irakese vlaggen verbranden.

In dit land is het zo dat je een hekel mag hebben aan dat soort dingen. In dit land mag je satire maken (dus ook cartoons over heilige mensen). Daar moeten ze in andere landen gewoon niet zo moeilijk over doen en zich een keer bezig houden met hun eigen leven.

Als het je niet zint wat hier mag, dan moet je hier gewoon niet heengaan en verder je mond houden wat mij betreft.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat de Koran verboden moet worden, maar ik vind wel dat al die druktemakers uit andere landen hun smoel moeten houden en zich een keer niet zo druk moeten maken over wat ze in andere landen doen. De wereld is divers, niet iedereen denkt zoals zij. Als ze dat nou eens accepteren zijn we al een heel stuk verder. Maar voorlopig schreeuwen ze nog moord en brand. Alsof Allah, als hij zou bestaan, het mooi zou vinden als Zijn volgelingen mensen lopen te vermoorden omdat ze iets niet goed doen. Ik kan me niet voorstellen dat een god - zoals omschreven in de Bijbel of de Koran - het waardeert dat mensen voor eigen rechter gaan spelen.

//edit;

Ik vind wel dat zij hier mogen leven enzo, dat recht hebben ze zeker. Alleen ik vind niet dat de Nederlandse normen en waarden in gevaar moeten komen. En tot nu toe valt dat hier gelukkig ook wel mee. :)

14. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    van de hele wereld kiezen ze als gastarbeiders turken en marokkanen, waarom kiezen ze niet een westers land wat gewoon minder welvarend is dan nederland zodat ze alsnog bereid zijn om hier te zouden komen? dan had je tenminste niet zon grote kloof in de maatschappij van bevolkingsgroepen....

edit: je weet wat ze zeggen, wie z'n billen brand moet op de blaren zitten

15. Ashavan

Ashavan Guest

Hmmm... Ik ben van mening dat iedereen thuis mag doen en laten wat ze willen (binnen redelijkheid want moord hoort er niet in thuis natuurlijk). Als je buiten bent moet je rekening houden met anderen en dat wat schadelijk is of kan zijn hoort daar niet. Openbaar dronkenschap, openbaar roken...dat vind ik allemaal onder openbare order verstoring vallen en dus strafbaar. Doe dat maar lekker allemaal in prive sferen.

En qua identificatie vind ik ook dat iedereen voldoende zichtbaar moet zijn. De meeste, zeker de modernere moslims, lopen ook zonder burka. Dus waarom zouden andere jongere moslim vrouwen een burka moeten dragen? Onzin en niks meer dan onderdrukking van de vrouw en dat hoort hier niet. Bij oudere moslim vrouwen, degene die van de generatie die vanwege arbeid hier heen zijn gehaald, zit het er zo ingebakken die moet je maar gewoon laten en gedogen.

Wat ik absoluut niet vind kunnen is dat Marokka vanuit eigen land even beslist dat geemigreerde marrokanen tot een zogenaamde 13e staat behoren van hun land en verplicht zijn zich merendeels aan die regels te houden. What the hell...die gasten wonen in Nederland en heb je niks meer over te zeggen.

Als je goed luister naar Moslims hoor je ook dat ze de meeste acties van mede moslims niet goedkeuren. Turken en alles die zich moeten verantwoorden voor marokanen? Of erger voor nederlanders die met idiote ideeen zoals een Burkini komen met dat misselijkmakende politiek correcte gezeik. Waar gaat het heen :confused:

Arbeiders uit minder ontwikkelde westerse landen halen? Welke? Kan alleen denken aan oost-europese landen denken zoals Polen, Roemenie, Azjerbaidjan (spelling?). En weet je...sinds de EU grenzen weg zijn komt allerlei tuig uit die landen op zoek naar geluk hier naar toe. Zijn we ook lekker mee. Polen werken dan gelukkig nog goed, hard en goedkoop maar dan houdt het ook wel op. Roemenen e.d. hebben hun kindere via de markt verkocht en lopen hier rond mensen op te lichten/beroven en de overheid heeft geen idee hoe hier mee om te gaan.

Turkije was geen slechte keus en is het nog steeds niet. Verscheidene Turken zijn met een goed opgespaard bedrag terug gegaan. En vele anderen sturen geld naar hun land van herkomst, wat tevens bijdraagt aan financiele problemen voor ons, maar wel meer geld opleverd voor Turkije. En het is nu een aanrader qua vakantieland e.d. met ontwikkeling en alles. Wederom...waarom misbruikt Marokko het terwijl een ander moslim land er op meer positieve wijze er zijn voordeel mee doet?

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2008
  16. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Dus je geeft hier toe dat je het er niet mee eens bent. En dat je je daarom anders mag gedragen. En dat het goed is dat buitenlanders hier voor meer criminaliteit zorgen... En dat je dus eigenlijk tegen Nederland en haar bevolking bent :confused:

Damn als je het hier niet leuk vind dan ga je toch weg? Geld ook voor Nederlanders hoor. Je hebt een KEUZE. Als jij je geen Nederlander voelt nou goed houdoe en de balle en viel spaß in 1 van die vele andere landen op deze aardkloot. |:-

17. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier is het normaal om topless te zonnen, maar als je naar Saoedi Arabie of Iran op vakantie gaat pas je je toch ook aan? Ik heb er geen problemen mee dat mensen hun geloof belijden, maar dat mag nooit in conflict komen met lokale normen en waarden.

18. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    toch los je er niks mee op zo'n wet, want als burka's / hoofddoeken verboden worden, dan komen die moslimas gewoon helemaal niet meer buiten en sturen ze hun kinderen oid wel naar de supermarkt....

19. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zij zijn net zo lokaal als jij en ik, net zo hard inwoner van nederland als jij en ik

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Apart dat dit vaak aangehaald wordt. Ik heb onlangs het boek 'een goede man slaat soms zijn vrouw' gelezen. Dit boek gaat over een Nederlander die begin jaren 80 in Egypte probeert te intergreren. Eén van de dingen die daar naar voren kwam is dat de vrouw daar juist VRAAGT om een vorm van onderdrukking. Dat is daar de normale gang van zaken. En daar hoort af en toe een corrigerende tik bij te vallen. Kan je dat als man niet wordt je gezien als een mietje.

Gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen is ook maar slechts een waarde die wij hier in Nederland aanhangen ;)

Ik lees hier trouwens op het werk dat we tegenwoordig ook zoiets kennen als een Burkini. Dat is een Burka in badpakvorm. Het spijt me zeer maar onze sociale maatschappij is daar niet op ingericht en ik vind voor beide kledingstukken dat ze verboden mogen worden.

Over de film: Ook hier al genoeg ophef. En ik weet zeker dat iedereen en dan ook iedereen de film gaat zien.

Deel Deze Pagina