Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Ashavan of iemand anders, zou iemand me nog een paar dvd's kunnen aanraden op bodybuild/powerliftgebied?

2. Ashavan

Ashavan Guest

http://www.nasa-sports.com/powerlifting training.htm
    Misschein dat daar iets tussen staat? Eerlijk gezegd kijk ik nauwelijks meer. Het is na een tijdje meer van hetzelfde.

Me benen voelen vandaag ouderwets verneukt aan. Heb bij de laatste 3 oefeningen gestrompeld naar de ander. In 2 weken tijd weer 1,5kg kwijt dus heb weer lekker tempo te pakken nu.

Over 4 dagen is me Hydroxycut op. Die burner werkt voor geen meter. Dus tot eind van de maand gewoon eten en sporten. Dan is me opwarm cyclus voorbij en kan echt trainen voor 4 weken. Daarin ga ik 28dagen V-diet doen. 1 vaste maaltijd per week en de rest alleen uit shakes halen. Ik kijk het de eerste week ofzo aan anders gooi ik er nog een Venom er in.

Hopelijk ben ik 1juni eindelijk 8-10% vet en begin ik met Bill Star 5x5. Ik hoop tegen die tijd het % bereikt te hebben zodat ik op onderhoud/net er boven kan gaan eten en eindelijk echte kracht/massa toenames krijgen. Want dusver heb ik constant onder onderhoud gegeten en kan je nauwelijks gainen.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2008
  3. Bassie_

Bassie_ Guest

Weet iemand hier uit het hoofd wat zo'n standaard blikje tonijn kost? Kan je dat zo naar binnen slurpen, of moet dat nog bereid worden?

4. Ashavan

Ashavan Guest

65ct zijn die tonijn op waterbasis bij de bas van der heijden. Maak het open, slurp het water wat bovenop ligt weg, vreet de rest er uit. Maar dat is rauw en weet niet of je dat lekker vindt. Anders kun je het op een bord flikkeren en een tomaat fijn snijden en er bij doen. Het geeft wat meer smaak en kleur met maar 1kh en wat mineralen en voor de rest niks.

Vis uit de diepvris bijvoorbeeld moet bereid worden. Een schol lekker bakken, op een bord, wat citroen sap er over heen, wat dressing er om heen en eten maar.

Marline Steaks zijn geweldig. Net stukjes biefstuk. Ik eet deze dingen in het weekend als afwisseling. Lekkere structuur en alles.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2008
  5. Bassie_

Bassie_ Guest

Ok wederom bedankt :)

Vandaag was er me toch een lachwekkende kerel in de sportschool. Na elk setje zag je hem vanuit z'n ooghoeken in de spiegel kijken of z'n bicepjes wel 1 mm gegroeid waren. Echt zo heel sneaky in de spiegel kijken, geniaal :+

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Die biceps is normaal, je bent gewoon niet zo pezig ;)

De pronator stuurt pronatie aan, en kan dus nooit zo hoog in je bovenarm zitten. *eigenwijst ;)

Ahhh fuck moet nog steeds die verhalen schrijven, ben alleen net terug gekomen van een week meelopen met de Korps Commando's. Ik zit dus stuk en ben meer aan het chillen dan even weer de theoriƫn opborrelen... Sorry :+

7. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    oeps fout, mijn excuses:)

8. Ashavan

Ashavan Guest

Nu we het over lachwekkend hebben...

Vanochtend naar sportschool geweest. Nou ja 12.00 uur. De ochtend klasjes zijn dan voorbij en het is enorm rustig. Terwijl ik bezig was met DB Row komt er een oudere man tevoorschijn die wilde Cable Side Raise doen. Via de spiegel hield ik hem zo eens in de gaten terwijl me eigen sets afgewerkt werden.

Normaal grijp ik niet in als iemand bezig is, maar bij deze gozer dus wel. Hij had duidelijk geen benul waar die mee bezig was. Verplaatst ie het ding hoog en dan nog hoger en met zijn hele lichaam dat gewicht trekken. Dus ingegrepen voordat hij afgevoerd moest worden. Even dat ding ingesteld en voorgedaan hoe het moest. Opeens met 1/3 van zijn oorspronkelijk gewicht voelde hij de spier die getraind moest worden. Dus ga weer verder met DB Bent over Row (heb Deadlift naar benendag verplaatst en BB BOR is kut omdat er maar 1 fatsoenlijke BB is die men voor bankdrukken al gebruikt) en zie hem weer vaag bezig zijn. Echt die gast had haast want geen enkele rep was gecontroleerd.

Toen ging ik Cable Shrugs doen en hij staat aan hetzelfde powerstation Tricep Cable te doen. Godverdomme schoot ook niet op. Dus weer voor doen. Hij blij ik weer Shruggen...hij weer met heel zijn lichaam zwaaien en trekken en doen. *zucht*

Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2008
  9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Welkom bij het wereldje, op gegeven moment weet je al wie je wel of niet hoeft aan te spreken hoor. Sommige mensen zijn simpelweg ook A-motorisch en hebben lange begeleiding nodig om goede uitvoering te leren :)

10. Ashavan

Ashavan Guest

Me pa had daar een oplossing voor mbt mijn uitvoering...een stok. Heeft wel geholpen :p

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Niet iedereen wilt het zo leren, sommige willen gewoon beetje bewegen en zitten niet te wachten op 'ons gezeur'..

12. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    FF een vraagje. Ben bezig met een schema op te stellen voor mezelf. Maar wat is het verschil tussen Lateral pulldown breed nek, breed voor, smal voor en voor dat je die stang aan de zijkant vast hebt?

Alle oefingen 4 setjes van 8 rep, benen buik 4 setjes met 12 reps.

Als ik iets vergeten ben of als het gewoon slecht is hoort ik het graag.

maandag:
    Borst
    Chest press
    Fly
    Dumbell bench press
    Schouder
    Shoulder press
    Cable upright row
    Triceps
    Pushdown touw
    Triceps press
    Buik
    Sit-ups
    Side crunch

Dinsdag:
    Rug
    Seated cable row
    Lateral pulldown neck
    Lateral pulldown front
    Biceps
    Barble curl
    Cable curl touw
    Benen
    Seated leg press
    Seated leg curl
    Calf extension

Donderdag (zelfde als maandag)

Vrijdag (zelfde als dinsdag)

Laatst bewerkt: 13 apr 2008
  13. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Ook ff m'n eetschema erbij gezet.

Bij ontbijt 5 gram creatine en op traingsdagen 5 gram voor training (21.00 ongeveer. Heb ook nog een pot weightgainer staan, maar weet niet of ik dit nog erbij moet doen.

Uiteraard aangevuld met min 2L water

07.00: 30gr Brinta, 220ml melk, 2 lepel suiker
    2plak ontbijk, margerine

10.00: 3 sneetjes brood (bruin), kaas, pindakaas, worst, margarine

13.00: 2 sneetjes brood (bruin), kaas, pindakaas, worst, margarine
    220 ml Melk
    Appel

15.00: 2 sneetjes brood (bruin), kaas, pindakaas, worst, margarine
    Mandarijn

18.00: Anvondeten
    150 yoghurt

22.00: 100gr kwark, 1 lepel suiker

Laatst bewerkt: 13 apr 2008
  14. Ashavan

Ashavan Guest

*kijkt om zich heen* Niemand die deze wil beantwoorden?

Je kan de LAT Pulldown op verscheidene manieren uitvoeren, zoals je al vermeld. Elk belast de delts anders en benut de bicep ook anders. Als ik voor kracht/massa ga op de delts pak ik omgekeerde smalle grip. Gecontroleerde uitvoering en onderin vasthouden en aanspannen. Met deze uitvoering zet je de biceps merendeels buitenspel zodat die zwakke schakel het veel minder snel begeeft.

Maar als ik volheid en "vleugelspanwijdte" wil pak ik hem breed en zwaar. Nadeel is dat je dan de biceps meer gebruikt bij die uitvoering. Als die het begeeft ben je de pineut. Net zoals dat veel mensen de borst bij bankdrukken niet fatsoenlijk kan stimuleren omdat je triceps het veel eerder begeven.

Voor die vleugels kun je ook DB Row doen met de Victor Martinez uitvoering. Dus dan gebruik ik weer de ultra brede grip bij de LAT Pulldown zodat ik de de V-Vorm kan uitbouwen zodat het veel lager begint.

Tja het is allemaal net wat je wilt en daar pas je alles op aan. Op moment kan ik niet de Martinez DB Row doen dus pak de LAT Pull Down 3 werk sets normale breedte en dan nog 2 werksets met omgekeerde smalle grip met een regulier DB Row. Gevolgd door een Bent over Rown met barbel of dumbell zodat je niet alleen de zijkant van de rug voller krijgt, maar ook de middenstukken waar de gehele trapezius loopt.

En voer die LAT NOOIT achter het hoofd langs naar je nek. Er is een reden dat geen enkele zelf respecterende sportschool deze oefening meer leert aan mensen. Het voegt niks toe behalve blessures. Net zoals dwazen die optrekken aan een stang en die achter hun hoofd langs doen. Beperkende factor is je schouder.

Dan nu je sportschema
    Ma-di en Do-Vr. Kan je dan niet gewoon een UB/LB schema gaan doen? Nu vind ik het gewoon naadje. De maandag gaat nog wel qua spiergroep indeling ondanks dat oefeningen niet geweldig zijn, maar de tweede dag is niks. Zo meer woorden maak ik er niet aan vuil :p

Qua voeding
    Het is 5gr op niet trainingsdagen en 10gr op trainings dagen. Maar als je een creatine gebaseerd op esters heb dan hoef je die 5gr niet te doen.

Alle lepel suikers er uit. Vervang met zoetjes of aspartaam. Ontbijtkoek en worsten vervangen door wat anders.

15. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fibo was weer tof, maar na een paar jaar wordt het wel wat minder.

16. Ashavan

Ashavan Guest

Vertel vertel!!! Hoorde dat Yates er ook rond liep o_O

17. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha die liep er ook rond inderdaad. Nog steeds huge onderarmen/kuiten maar voor de rest flink afgevallen, mja ook niet gek offcycle..
    Sta op foto met Flex Wheeler/Silvio Samuel/Clarence Devis. Omdat deze atleten gewoon top zijn. Voor de rest nog veel atleten gezien zoals Dennis Wolf/ Phil Heath/ Markus Ruhl/Ronnie Coleman/Evan Centopani etc etc.

Teveel om op te noemen haha. Vooral het laatste uurtje is grappig. Alle supps voor erg weinig weg. Zie je echt alleen de kleinste gastjes lopen met tig tassen vol supplementen. Prachtig!

18. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind nergens echt een duidelijk antwoord op de volgende vraag:
    Neemt cardio veel energie in beslag waardoor je spieren zich minder ontwikkelen door krachttraining? Oftewel is het slim om na je krachttraining altijd 10 a 20 minuutjes hard te lopen?

19. Bassie_

Bassie_ Guest

Ja cardio NA de krachttraining kan zeker geen kwaad. De volgorde echter niet omdraaien!

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    want? :p Het kan juist grote voordelen hebben hoor

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina