Hoho, de evolutie theorie heeft weinig te maken met de oorsprong van het leven zelf. Evolutie is iets héél anders dan abiogenese. De evolutie theorie beschrijft het ontstaan van soorten en stelt dat al het leven één voorouder heeft. Hoe die voorouder is ontstaan valt niet onder de evolutie theorie
Volgens mij is evolutie al zo goed als bewezen. Het is ook te testen. Je kan bijvoorbeeld zelf honden fokken op bepaalde eigenschappen en na een tijdje zal er een nieuw ras, of misschien wel een apparte soort ontstaan. In de natuur gaat dat in principe vanzelf, maar veel langzamer en dan niet aan de hand van eigenschappen die iemand wil selecteren maar eigenschappen die voor betere overlevingskansen horen.
Er zijn volgens mij veel gelovigen die denken dat de evolutie theorie het ontstaan van het leven beschrijft, maar dat is dus niet zo.
Trouwens.. (niet om op jordo te reageren)
Het idee dat god het 1e levende ding heeft gemaakt en dat dat vervolgens is gaan evolueren, alsmede het idee dat god de oerknal, waarover ik mijn twijfels heb, in gang heeft gezet en daardoor ook het ontstaan van het leven, vind ik complete bagger.
Eerst heb je gelovigen die in god geloven, en geloven dat de bijbel het woord van god is blabla. Dan komt er iemand met theorieën, zoals bijv. die ik net opnoemde en dan gaat men in eens de boel zo vervormen dat hun plaatje klopt en zeggen dat god achter het fenomeen zit. Daar kan ik dus echt niet tegen he. Eerst denken dat het op de manier is gegaan zoals het in de bijbel staat en dan in een keer een compleet andere richting in slaan en daarmee tegelijk laten zien voor hoeveel het "echte" woord van je echt waard is. Men baseerd het geloof dan sowieso eerst op een boekje, om vervolgens datzelfde geloof op iets anders te baseren. Dat slaat nergens op.
Niet dat ik hier iemand op dit forum mee bedoel hoor.. ik weet geneens wie of wat op dit forum...
Ik ben iig mn ei kwijt.
Laatst bewerkt: 15 apr 2008