NSL 1 en 2 heb ik. Ik kon via mijn school het traject naar Anwärter doen. Daarvoor haal je eerst je SB leraar diploma, je NSL en daarna stroom je door naar je Anwärter. Tijdens dat traject heb ik ervoor gekozen om te stoppen na mijn NSL, ik vond het lesgeven niet zo heel super en het zou me daarnaast ook een hoop geld besparen. Het is namelijk niet echt goedkoop
Misschien dat ik binnenkort wel een aantal cursussen ga volgen om mijn eigen vaardigheid nog verder op te schroeven, want dat vond ik namelijk wel erg gaaf en wat trouwens nog best pittig. Je eigen vaardigheid moet echt goed zijn wil je een kans hebben om voor Anwärter te slagen. Een aantal jaar ski ervaring is voor de meeste niet voldoende, je moet er echt voor gaan en in je eigen tijd ook veel gaan oefenen op je techniek.
Dus mijn vraag aan jou, weet jij toevallig nog opleiding die meer gericht zijn op techniek ipv het lesgeven?
Wat ik er saai aan vind is dat ik tijdens het lesgeven gewoon veel liever zelf aan het skiën ben. Daarnaast krijg je als beginnende leraar alleen beginnende groepen, en als er IETS saai is
Verder is het werk in Nederland echt pure slavernij , je werkt je kapot tegen minimale prijzen.
Ik raad je dus aan dat als je de kans hebt om even te proberen les te geven om het te doen. Off season is het wel wat meer relaxed, maar in het seizoen werk je je echt kapot man
Kijk, snap me niet verkeerd. Ik vind het niet erg om lekker actief te werken. Geef al spinning en bodypump lessen, weet dus wel een beetje wat werken is
Maar skiën doe ik gewoon liever zelf zonder met zo'n groep bezig te zijn.
Laatst bewerkt: 25 apr 2008