1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Snowboarden & Skiën

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 24 apr 2008.

  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    [​IMG]

    [​IMG]

    HTML:
    [url=www.ultimate-snowboarding.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/641/ususerbar.png[/img][/url]
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2011
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik ga zondag lekker weer naar snowworld. Lekker snowboarden. Ik doe het nog niet zo lang maar ik probeer zo vaak mogelijk te gaan. Ik ben tot nu 3 keer naar snowworld geweest en 1 keer op wintersport.

    Ik ga denk ik zondag fakie leren snowboarden (dat lijkt me nou niet echt een grote uitdaging, maar toch komt het wel van pas denk ik). En ik wil misschien ook een keer over de lage jump heen in de funpiste, maar die is ook nog zeker 1 á 1,5 meter hoog. Dus dat weet ik nog niet zeker. Heeft er nog iemand tips voor een jump te nemen? En voor die speciefieke jump?
     
  3. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk naar een punt van de jump, ga door je benen en klaar is kees. Blijf vooral rustig. Voor als je in de lucht hangt is een goede ollie nee niet maken maar de evaring erg belangrijk voor balans in de lucht.

    Dacht toch echt dat ik al is zon topic had aangemaakt.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Maar moet ik me dan ook echt afzetten? Want ik heb dan het gevoel dat ik veel te hoog en ver ga. Maar op dat ultimate snowboarding staat dat je anders te hard vooruit gaat.

    En deze zin snap ik niet helemaal: 'Voor als je in de lucht hangt is een goede ollie nee niet maken maar de evaring erg belangrijk voor balans in de lucht.'

    En de ollie... is dat niet gewoon afzetten? Of is dat hetzelfde als bij skateboarden?

    En zo'n topic kon ik echt niet vinden. Alleen 2 uit 2004 en die waren op slot.
     
  5. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben laatst met school weer naar snowworld geweest, was echt leuk. Gewoon lekker kloten, dat soort dingen.

    Ik ken de basis nu voor 100%, maar ik vind 1 ding moeilijk. Wanneer ik zalmaar zeggen verkeerd om board, dus in mijn geval met rechts naar voor, links naar achter, raak ik snel in paniek en ik kan 'm ook niet terug draaien.

    Sommige mensen zie ik heel soepel een half rondje "glijden". Iemand tips?

    /Edit: @Dusky, ja olie is in dit geval het zelfde als afzetten.
     
  6. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    probeer de eerste keer niet af te zetten maar probeer je evenwicht te bewaren. Probeer dan steeds meer snelheid te winnen om zo vertrouwen te krijgen, een ollie kan je trouwens prima zonder schans oefenen.

    Ik heb trouwens certificaat voor skileraar, geef er overigens geen les meer in. Dat vak best saai :eek: ! Ben liever zelf lekker bezig op de piste ipv een paar koters achter je aan :p
     
  7. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 24 apr 2008
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    je link klopt niet helemaal :p
     
  9. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ga zelf vanacht weg, voor nog een weekje val thorens...
    heb er echt veel zin in... (goh :+)

    lekker zonnetje erbij, en dan gaan!



    Sostic, wat voor diploma heb jij dan precies, want ik zit er ook aan te denken, om komend jaar een cursus te gaan volgen.
    wilde zelf module NSL1, en meteen NSL 2 te doen.
    dan even kijken of het inderdaad zo goed bevalt als ik denk dat het me gaat bevallen, en dan evt daarna nog anwa"rter om dan ook echt in het buitenland te gaan lesgeven.
    Maar misschien ga ik eerst proberen om bij huski les te mogen geven (heb je geen diploma voor nodig) om te kijken hoe goed het bevalt.

    en wat vindt je er dan saai aan, om te doen, puur het feit dat je zelf geen echte uitdaging hebt?
     
  10. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu doen ze het wel :+
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Gz! ik heb net dat filmpje gekeken kingof360, lijkt me wel handig. Dat ga ik dus eens oefenen zondag. Misschien is de funpiste ook wel wat overmoedig :+

    Als ik dat filmpje zo zie dan zou ik wel echt willen dat ik bij een berg woon.

    Is het trouwens slim om je snowboard gear uit amerika te importeren (als je eenmaal weet wat je wilt), gezien de lage dollarkoers (1 euro = 1,57 dollar)? En zowiezo om te importeren?

    BTW hier ongeveer de enige mooie snowboarpic van mij (:+) op wintersport:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2008
  12. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Weet iemand een site (liefst in NL) waar je je eigen decks kan maken van snowboards? :D


    EDIT: Ik heb binnen kort (20 mei) een test en als ik die haal, krijg ik opleiding als snowboard leraar. :D
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2008
  13. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Morgen naar Val Thorens in Franse Alpen!
    Nog ff heerlijk 8 dagen boarden!!!!
    Dutchweek daar 1 groot feest!:D:D

    * zie je daar King-Steven ;) Zondag Benny Rodrigues!:p
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2008
  14. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    *live vanuit val lachere...
    (jij zit toch ook niet hier toevallig he haantje 8))
    heel hotel vol nederlanders, die allemaal gaan skieen komend week...

    morgen nog 1,5 uur rijden en dan kunnen we ertegenaan!
    zo lekker op tijd naar bed, om nog wat uit te kunnen rusten, want denk dat het nog wel eens een zware week worden...

    al heerlijke mooie sneeuwtoppen gezien, er ligt een stuk meer, dan andere jaren, dus dat gaat nog wat beloven voor komende week!
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2008
  15. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    NSL 1 en 2 heb ik. Ik kon via mijn school het traject naar Anwärter doen. Daarvoor haal je eerst je SB leraar diploma, je NSL en daarna stroom je door naar je Anwärter. Tijdens dat traject heb ik ervoor gekozen om te stoppen na mijn NSL, ik vond het lesgeven niet zo heel super en het zou me daarnaast ook een hoop geld besparen. Het is namelijk niet echt goedkoop ;)

    Misschien dat ik binnenkort wel een aantal cursussen ga volgen om mijn eigen vaardigheid nog verder op te schroeven, want dat vond ik namelijk wel erg gaaf en wat trouwens nog best pittig. Je eigen vaardigheid moet echt goed zijn wil je een kans hebben om voor Anwärter te slagen. Een aantal jaar ski ervaring is voor de meeste niet voldoende, je moet er echt voor gaan en in je eigen tijd ook veel gaan oefenen op je techniek.

    Dus mijn vraag aan jou, weet jij toevallig nog opleiding die meer gericht zijn op techniek ipv het lesgeven?

    Wat ik er saai aan vind is dat ik tijdens het lesgeven gewoon veel liever zelf aan het skiën ben. Daarnaast krijg je als beginnende leraar alleen beginnende groepen, en als er IETS saai is :+

    Verder is het werk in Nederland echt pure slavernij ;), je werkt je kapot tegen minimale prijzen.

    Ik raad je dus aan dat als je de kans hebt om even te proberen les te geven om het te doen. Off season is het wel wat meer relaxed, maar in het seizoen werk je je echt kapot man :cool:

    Kijk, snap me niet verkeerd. Ik vind het niet erg om lekker actief te werken. Geef al spinning en bodypump lessen, weet dus wel een beetje wat werken is ;)
    Maar skiën doe ik gewoon liever zelf zonder met zo'n groep bezig te zijn.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2008
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Snowworld is niets vergeleken met de real deal.
    Ik ga inmiddels al 7 jaar skiën in Oostenrijk/Frankrijk.
    Skiën in de zon is gewoon heerlijk...
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Pfff ik ben jaloers op de mensen die nu lekker in de mountains aan het boarden zijn. Nou jah, snowworld is ook wel lachen met vrienden. Morgen lekker om 6.30 op om te vertrekken naar snowworld landgraaf.
     
  18. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dit jaar naar Kaprun geweest, dat is een gletsjer.
    Daar kan je in de zomer in bikini, of zwembroek skien/boarden.

    Lijkt me zeker nice.
     
  19. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Kaprun is een geweldig gebied, heb daar ook mijn examens gehad en zou daar weer naartoe gaan voor mijn Anwärter. Erg zonde dat dat ongeluk daar is gebeurd.
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik vertrek maandag naar Val Thorens :D
     

Deel Deze Pagina