Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
  2. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je ook echt Adriana erbij halen he! haha
    Het uiterste hoeft van mij ook niet natuurlijk, maar ik vind het belangrijk dat een vrouw ook met haar lichaam bezig is. Schone voeding en conditie training/krachttraining erbij.

Het werkt gewoon niet als je zelf altijd bezig bent met maaltijden bereiden/opeten en trainingen. En dat 1 of ander lui mens me aan de kop loopt te zeuren dat ik zoveel eet en dat ze zelf iedere dag zeurt dat ze te dik/dun is ofzo ;)

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Fitness is ook de algemene term, BB is een vorm van training/lifestyle wat onder fitness valt imo..

Vind het erg belangrijk dat mijn vriendin een gezond lichaam heeft!

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn vriendin traint en eet keihard met me mee en wordt er echt niet huge van oid. Vrouwen zijn van nature slank gespierde personen en zullen dat door BB weer naar boven halen.

Af en toe kom je een vrouw tegen die van nature een hoog testo gehalte heeft en wel groot wordt. De rest zal het met roids moeten doen.

5. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Na een aantal maandjes meegelezen te hebben in deze topic moet ik zeggen dat er wel respect voor jullie is. Manman wat een dicipline, nee ik zou het nooit volhouden, zo'n eetschema, weinig drak etc. Maar als je het kan.. jullie moeten het leger in dan hoeft d'r aan de dicipline weinig gesleuteld te worden ;)

6. Ashavan

Ashavan Guest

@Algemeen
    Fitnessende vrouwen...tja ligt er aan. Je hebt de huisvrouw types waar ik het niet warm van krijg. Dan heb je serieuzere fitness vrouwtjes met strakke spandex broekjes met idem strakke kontjes wat weer eerder voor afleiding zorgt. Dan heb je de top fitness modellen die gewoon mega geil zijn zoals Jamie Eason.

Jamie is echt het toppunt wat je als vrouw met zeer veel toewijding kan bereiken op naturel wijze. Vrouwen worden niet breed, maar wel ontzettend strak ondanks hun spieren. En dit is iets wat niet voor iedere vrouw weggelegd is...net zoals dat niet iedere kerel een Frank Zane kan worden. Puur omdat je de krijgers mentaliteit en discipline mist.

Vrouwen die aan powerlifting doen zijn zoals degene in dat filmpje. Net zoals vrouwelijke bodybuilders (die veel extra testosteron moeten spuiten om dat te bereiken) zijn fysiek niet bepaald aantrekkelijk. Het enige wat je voor hen kan hebben is respect en bewondering voor de sportieve prestaties. Net zoals dat ik een Cutler of Wolf en andere hedendaagse top bodybuilders er niet uit vind zien. Toch respect voor wat ze doen.

Snap eerlijk gezegd het punt van Amadeuz niet zo dat je een partner nodig hebt die soort van mee doet omdat het anders bijna niet te doen is om aan je eetschema e.d. te houden. Waarom niet? Ik eet al jaren apart omdat me ouders ieder ook hun eigen maaltijden hebben. We zitten aan dezelfde tafel en dat is voldoende. Maar goed ik zou het wel prettig vinden als me partner ook enigsinds met een gezonde levensstijl bezig is. Maar hoeft niet zo "extreem" als mij natuurlijk. Ieder op zijn eigen manier. En vind het inderdaad ook irritant als er gezeurd gaat worden van: "ik ben zo dik en voel me niet prettig"...kap dan met al dat chocola vreten en doe er wat aan. Of accepteer het dat je zo bent en val me niet lastig hehe. Er is immers niemand die je dwingt iets te zijn wat je niet wilt.

@Sostic
    Zoek je ruzie met je mening? :p

Bodybuilding en Powerlifting waren vroeger een geheel. Het is nog relatief kort dat deze twee verschillende onderdelen zijn. Zij bezitten de kennis en ervaring waar later fitness uit voort gekomen is om iets toegankelijks te bieden voor de massa. En tot de dag van vandaag is het de bodybuilding en powerlifting werelden die met merendeels nieuwe ontwikkelingen komen welk de fitness branche in mijn ogen weer verbasterd. Als fitness de basis zou zijn hadden instructeurs ook voldoende kennis mbt voeding om een echt compleet trainingspakket aan te leveren.

Maar goed in de fitness heb je krachtsport wat soort van introductie is naar bodybuilding of powerlifting of wellicht zelfs strongman.

@Aernhem
    Die gasten zouden:
    1. huilen
    2. overgeven
    3. in storten
    4. All of the above
    :lol:

Laatst bewerkt door een moderator: 6 mei 2008
  7. Ashavan

Ashavan Guest

Zou proteine meteen na het sporten nemen en dextro/creatine 15-30mins later. Maar er zijn ook mensen die zeggen dextro/creatine eerst te nemen en dan pas proteine.

8. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer het maar eens 5jaar met een meid vol te houden, die jou totaal niet begrijpt in wat je doet op dit gebied.

- Zij wil de stad in, jij zegt; even een half uur wachten moet nog een maaltijd naar binnen schuiven.
    - Voordat je naar een verjaardag gaat, eerst eten en ook tupperware bakjes meenemen.
    - Als je een middagje naar haar ouders gaat, en al je voedsel meeneemt.
    - Weekendje weg, maar jij moet zelf nog een training doen op vrijdag en 2 jongens begeleiden.
    - Boodschappen doen en ze begint te zeuren dat je 250e per maand aan voedsel naar binnen schuift. Terwijl ze zelf chips en troep wilt kopen.

Een paar simpele voorbeelden, als je een vriendin hebt die je hier niet in steunt werkt het voor mij niet. Het gaat dus niet om het punt dat ik mijn maaltijden niet kan aanhouden, maar om het gehele plaatje.
    Been there done that, nooit meer. Heb nu 1 die 3x per week hardloopt en 3x per week compounds traint. Schoon eet, en een lekker strak lichaam heeft. *proud*

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ben het met Amadeuz eens. Een bb-lifestyle is best ingrijpend en dan heb je een vriendin nodig die daar in meer of mindere mate in meegaat.

Niks mis met Jamie Eason trouwens. Het voorbeeld van een gespierd figuur met 100% vrouwelijkheid :)

10. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Jongens ik heb een probleempje. nouja een vraagje.
    Ik train de laatste weken op een andere manier.
    Eerst trainde ik met een 3x12 reps op bijvoorbeeld de Tricep Pulldown (als die zo heet) op 65 kg.
    Nu train ik dezelfde training op 5x5 met 85 kg.
    Lijkt me een grote vooruitgang maar mijn armen worden er niks dikker van, heo ken dit?

Ben afgelopen maand van 75.8 kg naar 79.7 kg gegaan door goed eten en tips van Kevf en Ash (:thumbs:) Gister soort van fittestje gedaan op sportschool en bleek bodyfat 9,7 % te zijn.
    Was electronisch apparaat en vertrouw het niet helemaal.

Even een pluspuntje:
    Ben laatste tijd bezig met bankdrukken en de Fly.
    Zie vooruitgang en borst groeit flink en triceps nemen in kracht toe (niet dikte)
    Alleen vind ik het zo raar dat als ik net getraind heb dat na een half uur mijn spieren al weer slap worden. Horen die niet langer strak te staan?

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Verwacht niet dat je armen elke week cm's toenemen he? Geduld ;) Daarnaast kan het best zo zijn dat het voor jou beter werkt om wat hoger in de reps te gaan zitten.

Daarnaast geef je aan 4kg (!!) te zijn gestegen, dat moet toch ergens heen lijkt me?

Voor Borst zou ik persoonlijk de flyes lekker laten en alleen compounds doen. Dus dumbell drukken recht en schuin en bankdrukken. Ben niet zo'n fan van isolatieoefeningen, helemaal niet als je net begint.

Mbt de pomp: niet druk om maken.

Mbt je vet%: een huidplooimeting is veel betrouwbaarder.

12. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Pff wordt er gek van even sowieso minstens een week geen gewicht aanraken echt belachelijk dat mijn onderarm (richting pols, maar niet de pols zelf) gewoon pijn doet als ik het eerste beste til. Zelf met vol boodschappenmandje, bahbah

13. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Die 4 kg zijn denk ik in mijn buik gaan zitten, net waar ik het niet nodig heb.... Hoe zorg je dat dat in je bost/armen gaat zitten :+?

Helpen die flyes niet dan? Heb wel idee dat mijn borst hard word aangespannen. Dumbell drukken bedoel je gewoon Dumbell bankdrukken mee, schuin, recht en ondersteboven zeg maar tog?
    Onderkant borst, bovenkant en geheel?:eek:

Wat bedoel je met de pomp?

Edit: Ohja, jongen van sportschool zei dat ik met 9,7 procent bf wel meer vet kon eten. Dus meer friet enzo.
    Ik denk bij mezelf dat het niet erg verstandig is, dus neem dit advis niet aan. Ga liever door met koolhydraten en eiwitten.

Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  14. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    hahaha heb ik ook, weeg ook niets.. afgelopen tijd flink gaan eten en komt allemaal bij je buik :lol: maargoed de rest komt vanzelf ;)
    Maar dat vette eten.. lijkt me niet gezond zoals je zelf zegt dus af te raden alleen al om die reden.

15. Ashavan

Ashavan Guest

@Amadeuz
    Zo had ik het niet bekeken. Voor mij is het vanzelf sprekend om me rugzak in te pakken met eten als ik ergens heen ga. En de meiden waar ik mee om gaan zeggen er dusver ook niks geks over. Ben benieuwd hoe dat in een relatie zal zijn. Maar merk dat ik laatste tijd vanzelf mensen om me heen verzamel, zowel mannen als vrouwen, die tot zekere hoogte sportief bezig zijn. Kan me dus niet echt in denken dat ik een partner aantrek die moeilijk gaat lopen doen.

@Striker
    Tricep Pull Down...nu al op 65kg? Wat voor zwakke katrollen heeft je krachtstation? Of bedoel je een andere oefening?

Maar kijk. Als je minder herhalingen doet heb je meer kracht/energie beschikbaar om een zwaarder gewicht ter compensatie te hanteren. Als je op kracht traint, wat je met 5x5 doet, krijg je minder spiermassa dan wanneer je een schema hanteerd wat gericht is op hypertrophy e.d. Daarnaast zal je nu qua kracht voor uit gaan en zal je over een tijdje nieuwe spiermassa verkrijgen.

Je kan redelijk gestaag gewicht aankomen of verliezen, maar spiermassa gebeurd in cycli. Je wint niet elke week x gram, maar 1x per maand een lading grammen. Daarnaast kan je uitvoering wellicht ook minder dan optimaal zijn. Doe je het redelijk explosief? Of iets vertraagder en gecontroleerder waarbij je op de piek positie even een tel of 2 vasthoudt?

9.7% op een weegschaal is niet nauwkeurig. Maar als jij je gehele 6pack ziet zou het best wel eens kunnen kloppen.

Dat je spieren een uur na het sporten weer zwak voelen is niet vreemd. Als je een bepaalde hoeveelheid koolhydraten eet is je lichaam in staat naast een lading bloed ook een lading vocht de spieren in te sturen als je sport. Hierdoor pomp je de spieren op. Maar na een tijdje verlaat het bloed en vocht de spieren weer waardoor het weer in zakt. Dit heet tijdelijke hypertrophy.

Zelf ben ik ook geen fan van flye's. De enige die dat echt is...is Arnold hehe. Geef mij maar Cable Press ipv de Flye's. Weet niet hoe lang je sport, maar zou merendeels compound oefeningen doen en zo min mogelijk isolatie oefeningen.

Ja met laag lichaamsvet kun je meer vet eten. Het voegt alleen geen reet toe. Maar als je echt veel vet aan komt moet je wellicht wat lager in kcal gaan zitten. Experimenteer met je koolhydraat inname en kijk wat het beste werkt. Zorg wel dat je eiwitten en onverzadigde vetten op een bepaalde waarde vast zet.

16. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    1. Op de machine staat gewoon Pulldown. Je gaat zitten en er komt een balk op je benen en dan trek je 2 hendels naar beneden. Ook voor je rug is deze.
    Zal ff plaatje zoeken.
    Edit:
    Jij bedoelt deze pulldown:
    Deze doe ik op 33.5 kg geloof ik, maar dan achter mijn rug. Zeg maar op je nek
    Ik Heb het over deze machine, heet ook pulldown :9 :
    Verschilt kwa gewicht enorm, zoals je ziet.

Bij 5x5 doe ik hem dus op 85 of 90 kg. Tis natuurlijk nietecht dat gewicht omdat er katrollen tussen zitten.

2. Dus eigenlijk zeg je dat ik nu dus dit moet volhouden en dan zie ik over een tijdje nieuwe spiermassa?

3. Ik doe de oefening rustig en probeer hem gecontroleerd te doen. Anders heeft het geen zin. Vasthouden op de piek doe ik meestal wel.

4. Sport sinds eind september 2007.

5. bedankt voor de tips! Maakt een patatje meer of minder dus niet veel uit?

@ alles : Bedankt voor de tips/uitleg hier heb ik echt wat aan ;)

Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  17. Ashavan

Ashavan Guest

Plaatje 1 is LAT Machine en plaatje 2 is Vertical Row (of zoiets). Bij VR train je de delts en lats net zoals de LAT Machine. Alleen omdat de beweging anders is pak je ze net iets anders aan. Ach ja elke sportschool heeft weer zijn eigen benamingen met machines.

Dat is de cable tricep pull down. Maar zoals de meeste oefeningen doe ik hem weer net iets anders. Ten eerste sta ik met me rug aan de andere kant. Bij ons zit daar op het krachtstation een soort kussentje. Daar sta ik dan tegen in rechte houding met 1 voet iets naar voren voor stabiliteit. Dan ruk ik dat ding naar beneden tot me armen onderin helemaal gestrekt zijn en laat ik het tot 90 graden komen met me ellebogen constant naar binnen langs me zij. Op 90graden is de druk het grootst en dan terug naar beneden, zodoende blijft er ook constante spanning op de tricep staan en krijgt het weinig tot geen rust. Onderin hou ik dan 2 tellen vast en voel je de triceps branden na een paar herhalingen.

2. Je traint al sinds September 2007. Wat voor soort schema's heb je in de tussen tijd gedaan? Je zou nu al lang en breed klaar moeten zijn voor het echte werk. Maar het soort schema wat je nu doet, of gaat doen, is afhankelijk van:
    a. wat voor soort trainingsprinciepes heb je de afgelopen 8-10 weken gebruikt? want je moet dan nu iets doen wat je in die tijdsperiode nog niet heb gedaan ivm het lichaam blijven prikkelen
    b. wat is je doel

Dus kan niet zeggen of je door moet gaan met 5x5 kracht. Maar je zal na een tijdje wel spiermassa krijgen. Keus is de jouwe.

5. Patatje meer of minder...hmmm...ligt er aan. Zelfs patat kun je gezond maken als je weet hoe. Voor de meeste mensen is het afhankelijk van hun insuline gevoeligheid aangezien dit dicteerd hoe efficient diegene met koolhydraten om kan gaan. En patat zijn aardappelen wat weer koolhydraten zijn.

Insuline gevoeligheid is persoonsgebonden en aan de andere kant afhankelijk hoe vet diegene is. Hoe dunner je bent, hoe meer kh's je ongestraft kunt nemen. Hoe dikker je bent, hoe dikker je wordt als je kh's blijft nemen. Je zou dus slim kunnen zijn door flink te sporten, een insuline piek te genereren en dan (met mate) patat te eten.

Je kan, als je laag genoeg qua vet% bent en afhankelijk wat je doel is, wat vaker een ongezonde maaltijd nemen. Maar zou het wel met mate doen om diabetes e.d. te voorkomen.

Daarnaast speelt de factor mee van wat is je doel en hoe graag wil je het? Zoals bij mij is afslanken het doel en dan zul je dus niet veel patat voorbij zien komen. Maar het is zo dat als je lange tijd op een bepalde manier eet dat je lichaam zich er op in stelt. Dus na 3-4 maanden geen patat gezien te hebben ging ik 1x per week volstouwen. En dit deed ik na een sport sessie waardoor er gebruik gemaakt werd van de insuline piek EN die nieuwe impuls veraste het lichaam waardoor de dag er na weer wat cm's qua omtrek weg waren ;)

Het is wel zo dat je goed moet opletten wat je eet als "patat" zijnde. Als je het niet vaak eet, wordt het een feest maal en zodoende stop ik er ook tijd in. Koop kleine zoete aardappels en snij ze in reepjes. Verse zonnebloemolie in de pan. GEEN zout, geen curry of ketchup. Er zou wellicht een beetje mayo bij kunnen aangezien dit plantaardige onverzadigde vetten zijn als je de juiste koopt. Maar de voorkeur heeft toch zelf gemaakte pindasaus :D Daarnaast geen kroket of frikandel. 2 flink gegrilde hamburgers (broodje mits er ruimte voor koolhydraten is en koop degene met de hoogste eiwit waardes) en daar nog wat augurken/sla overheen. Sla en tomaat zijn vrij nutteloos behalve voor de mineralen, en sla assisteerd ook in het verteren en alles. Kan ook nog klein beetje kaas er bij 1 op doen. Dat is dan mijn gezonde patat ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2008
  18. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Patat en pindasaus oehhh wat lekker

19. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    PWNED plaatje lol

20. Bassie_

Bassie_ Guest

Jajaja ze zijn er weer. Nu de zon weer enigzins schijnt, zijn de beachboys ook weer te vinden de sportschool. En onthoud: alleen armen trainen, willen vooral geen tips, weten alles beter.

Maarja na de zomer zijn ze weer weg, heerlijk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina