Ik ben inderdaad een beginneling, dat heb je goed ingeschat. Heel veel ervaring heb ik ook niet. Maar zo overdreven kijken dat ik op mijn examen moest doen doe ik nu in de praktijk niet meer. Als ik voor een stoplicht sta en ik moet rechtsaf, waarbij ik een fietspad kruis wat ook op groen staat weet ik voordat ik de bocht omga allang of er een fietser aankomt of niet. Dan ga ik niet eerst even stilstaan en dan pas kijken of er een fietser aankomt. Als je op je examen dit doet dan krijg je hier geheid commentaar op. Natuurlijk is het kijken super belangrijk in het verkeer, dat ontken ik niet. Alleen het overdreven kijken wat je op je examen moet doen, dat veranderd als je je rijbewijs hebt snel in het strikt noodzakelijke om veilig door het verkeer te komen. Je hebt immers niet meer nodig dan dat, 1x kijken is genoeg wanneer je goed kijkt.
Je mag dan wel heel veel rijervaring hebben, maar kennelijk heb jij er geen weet van aan welke eisen wij, jonge bestuuders (in Nederland), allemaal moeten voldoen om ons rijbewijs te halen. Back in the days, toen mijn oma haar rijbewijs haalde en je 10 auto's op de weg had, de tijd waarin jij ook ongeveer je rijbewijs haalde was dat volgens mij heel anders . Er is veel veranderd in het afnemen in examens tegenwoordig. Zeker in Nederland.
Laatst bewerkt: 21 mei 2008