1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ach al ben je het vergeten. Maakt weinig uit op je 2e les. En hoeveel kan je er nou daadwerkelijk aan vergeten? Koppeling in, schakelen, koppeling langzaam loslaten. Je zou hoogstens het gevoel voor je koppeling kwijt kunnen zijn. Maar dat is niet iets om je voor te schamen als het je 2e les is :). KillaZ succes! Denk eraan om een beetje vlot weg te rijden, niet dat je 30 meter achter een auto zit als het stoplicht op groen springt en natuurlijk het achterlijk veel kijken wat je alleen op je examen doet ;).

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    De woorden van een beginneling met nul percent werkelijke ervaring...
    Dat achterlijk veel kijken van jouw is zowat het belangrijkste om jou levend door het huidige verkeer te halen...Al eens gehoord van defensief weggedrag mijn beste...

3. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik ken niemand die nog net zo veel kijkt als op zijn examen. Maar het is wel belangerijk.

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik weet niet hoelang jij al met de auto rijdt, maar ikzelf kan wel vanuit mijn ervaring praten die mij al toelaat om 34 jaar auto te rijden en momenteel méér dan 1.000.000 km te hebben afgelegd zonder ook maar één zwaar ongeval....Kijken, en inschatten wat je medeweggebruikers rondom jou van plan zijn,het hangt allemaal tesamen net zoals die roekeloze fietsers en voetgangers die onvermijdelijk je pad kruisen terwijl zij de wegcode aan hun laars lappen.En vooral zelfkennis wat je eigen rijcapaciteiten betreft..
    Er liggen heeldere kerkhoven vol met mensen die dachten dat ze zowel onkwetsbaar als goed waren in het autorijden tot ze tegen een boom belanden natuurlijk...

5. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je hiervoor onderhand een standaard format staan wat je elke keer weer afdraait?

De hoeveelheid kijken die je op je examen doet is zwaar overdreven, en als je pas op de hoogte bent van wat er zich om je heen bevindt op het moment van het maken van een bocht, ben je sowiezo veel te laat.

6. Bassie_

Bassie_ Guest

Lol echt bullshit :lol: Ik rij nu 'al' twee jaar rond en geloof me, die spiegels aan m'n auto kunnen me gestolen worden. Als ik zoveel moest kijken zou ik een nek-brace moeten krijgen, wat een gelul.
    En dode hoek kijken? Wat was dat ook alweer? Autorijden kan je, of je kan het niet. Zo simpel is het.

7. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, gast.. Dode hoek en de spiegels zijn zeker wel belangrijk! Ook ik kijk niet meer zo overdreven als met lessen en examen. Maar wil niet zeggen dat je niet meer kijkt! Zeker de dode hoek is wel echt belangrijk.

8. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ik wou net zeggen. Zonder spiegels heb je vrij snel van die vervelende voetgangers aan je bumper kleven hoor.

9. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    doe ik ook, al iets meer of een jaar mijn rijbewijs en ik rij enorm defensief. kan het gwn niet veroorloven om een dezer dagen een ongeval te hebben en tot de statestieken te behoren.

wat ik al allemaal niet voorbij heb zien vliegen op de snelweg aan gasten die nog maar net hun rijbewijs gehaald hebben en met papa's auto even een toertje gaat doen.

niets van richting aangeven, inhalen waar verboden en plankgas om dan weer vol in de remmen te gaan voor een eventueel licht dat er staat. met mij aan de snelheidsbeperkingen te houden en defensief te rijden doe ik er mss wat langer over, maar ik zal veilig aankomen.

heb over laatst rond de kanten van tielt (W-VL) nog zoiets meegemaakt, was wat gladjes op de baan. vliegt er een zwarte BMW voorbij, en 20min later ligt die mooi rond een boom gedraaid. hulpdiensten waren te laat, op slag dood.
    wat heeft het nut van snel te rijden op een glad wegdek, dat is gwn om problemen vragen.

nu nog even terugkomen op die spiegels, zonder spiegels hangt er idd binnen de kortste keren een velo aan je bumper.

10. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben inderdaad een beginneling, dat heb je goed ingeschat. Heel veel ervaring heb ik ook niet. Maar zo overdreven kijken dat ik op mijn examen moest doen doe ik nu in de praktijk niet meer. Als ik voor een stoplicht sta en ik moet rechtsaf, waarbij ik een fietspad kruis wat ook op groen staat weet ik voordat ik de bocht omga allang of er een fietser aankomt of niet. Dan ga ik niet eerst even stilstaan en dan pas kijken of er een fietser aankomt. Als je op je examen dit doet dan krijg je hier geheid commentaar op. Natuurlijk is het kijken super belangrijk in het verkeer, dat ontken ik niet. Alleen het overdreven kijken wat je op je examen moet doen, dat veranderd als je je rijbewijs hebt snel in het strikt noodzakelijke om veilig door het verkeer te komen. Je hebt immers niet meer nodig dan dat, 1x kijken is genoeg wanneer je goed kijkt.

Je mag dan wel heel veel rijervaring hebben, maar kennelijk heb jij er geen weet van aan welke eisen wij, jonge bestuuders (in Nederland), allemaal moeten voldoen om ons rijbewijs te halen. Back in the days, toen mijn oma haar rijbewijs haalde en je 10 auto's op de weg had, de tijd waarin jij ook ongeveer je rijbewijs haalde was dat volgens mij heel anders :+. Er is veel veranderd in het afnemen in examens tegenwoordig. Zeker in Nederland.

Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  11. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    me nieuwe koektrommel.....verleden week donderdag opgehaald.
    corsa enjoy compleet omgebouwd tot sport met alles erin....en dan goedkoper uitkomen als de orginele sportuitvoering met full options.

goed gedaan opel :)

[plaatje]http://members.upc.nl/b.fluiter6/nieuw%20koekblik2%20002.jpg[/plaatje]

17 inch lichtmetaal 215 bandjes,airco,verlaagd,sportonderstel,korte slag stuurbekrachtiging,interieur rood met pianolak elementen,8 airbags,7 speakers,mp3 speler en aansluiting voor I pod,elec ramen,elec en verwarmde spiegels,centr vergrendeling,boordcomputer,mistlichten voorin........en 4 stoelen en een stuur.

[plaatje]http://members.upc.nl/b.fluiter6/nieuw%20koekblik2%20003.jpg[/plaatje]

leuk karretje......had alleen wel een iets groter blokkie mogen hebben dan een 1,4 benzine.
    voor de rest,stuurt vreselijk goed,is heel stil,waanzinnig afgewerkt,naadloos van buiten en ziet er lekker fris uit.

[plaatje]http://members.upc.nl/b.fluiter6/nieuw%20koekblik2%20004.jpg[/plaatje]

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Nu een beetje aan de late kant. Maareh, gehaald? :)

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nee gezakt, vette onzin imo

Reed naar Akersloot over de snelweg en ging echt perfect. Lekker vlot enzo.
    Alleen die kerel.....:x achteraf hoorde ik dat ik de grootste brompot van het cbr had :x
    Niets maar dan ook niets zeggen, geen praatje beginnen, roerloos naar buiten staren en vragen van mij ("hoe lang zit u al bij het cbr") kortaf en snauwend beantwoorden.

Nou hoeft hij niet mijn beste vriend te worden maar een beetje op je gemak stellen mag wel vind ik.
    Nou ja ik rijd de afrit van Akersloot/Uitgeest op en laat mijn gas los. Op het moment dat ik 100 rijd til ik mijn voet op om te remmen en *hoppa* een ingreep......
    "Ik zal maar remmen want je rijdt veel te hard die bocht in!"
    Ik wilde net remmen, remde uiteindelijk mee en had nog genoeg tijd om op mijn moter in de 3e versnelling af te remmen naar 50 KM/h.
    Ik had er goed de pest in.
    Bijzondere verrichting bij van der Valk gedaan (achteruit inparkeren) om vervolgens naar Kooimeer te rijden waar ik wel een fout maakte, ik stond op de linkerrijbaan voor het stoplicht en had de intentie om op de middelste baan uit te komen. Dode hoek mee gepakt en met knippertje aan naar het midden. Ware het niet dat ik tussen 2 vrachtwagens kwam en de voorste mij vanuit het niets afsneed om toch maar weer de rotonde te volgen (hij wilde de stad in.....knippertje naar rechts had hij al aan volgens mij)

Goed, 2e ingreep...."JE ZIT ER VEEL TE DICHT OP"

Nou ja, toen werd ik kwaad in die auto...;)
    Schreeuwde iets over afsnijden en nogal logisch dat ik er dan dicht op zit.

Maakte verder niet uit want op basis van die 2 ingrepen ben ik gezakt....

Ik had er goed de P in..... :mad:

Hufter

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ai, das zuur. Moet me binnenkort ook maar eens aanmelden voor rijlessen. Wordt het wel tijd voor.

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ah, klote. Nu hopen dat je volgende keer een relaxtere examinator hebt. Hoe lang heb je uiteindelijk gereden? Gewoon een uurtje ofzo?

16. Kimi

Kimi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om 14:50 heb ik examen... ik hoop echt dat ik een chille examinator krijg. Ben zelf op dit moment niet echt zenuwachtig.

17. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Uur rijden op een examen? Denk 't niet. Was zelf in 35 minuten weer terug, en dat is al aan de lang kant...

18. Kimi

Kimi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *Patst met rijbewijs* \o/\o/\o/

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Netjes :D Geniet ervan.

20. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Nice, ik heb hem al weer drie maanden, wel ideaal hoor.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina