Gisteren naar de Saturn gegaan, heb de Ipod Touch daar beluisterd, met mijn eigen in-ears en vond het heel behoorlijk klinken. Ik zag ook de Cowon Iaudio D2 (4Gb) , ten eerste daar veel te duur...en het ding was leeg en de verkoopster had geen manier om het ding op te laden, dus die kon ik niet uitproberen.
Toen rondgelopen, milkshakie bij de Mcdonalds gehaald en in de tussentijd nadenken en besloten de Ipod Touch 8GB te halen. Ik kreeg te horen dat ik de Touch 14 dagen mocht uitproberen en beviel ie niet dan kon ik mijn geld terug krijgen, maar de kans is erg groot dat dat niet het geval zal zijn .
De twijfels tussen een Touch of Cowon D2 waren er vooral omdat ik van iedereen hoor, ook de verkoopster daar..dat de D2 qua geluidskwaliteit fenomenaal is en veel beter dan de Touch. De Touch heeft echter al die andere super toffe functies die de Cowon niet heeft. Let's be real, een episode van Naruto ga je niet gauw op zo'n klein scherm kijken, op de Touch is het geweldig. Internet werkt super op de Touch,youtube videotjes. Fotos, het gebruiksgemak en hoe vlot alles gaat. Het ultra gave design.
Mijn broer heeft een tijd terug de D2 gehad en vond de geluidskwaliteit inderdaad super, maar hij vond het gebruiksgemak minder, dat lees ik ook in reviews. Ook minder snel...terwijl ik JUIST echt iets vlots wilde hebben...nou dat is de Touch absoluut. Mijn vader heeft een Iaudio X5 en ik heb melaten vertellen dat die zeer vergelijkbaar is met de D2...en ik blijf benieuw naar hoe dat ding klinkt, dus gisteren had ik heel even het idee om naar pa te rijden en de D2 en Ipod Touch goed met elkaar te vergelijken (hij heeft ze allebei) maar dat was onnodig...aangezien ik een dezer dagen gerust even naar hem toe kan en dan die X5 eens beluisteren. Stel ik had niet te horen gekregen dat ik de Touch niet na 14 kon terugbrengen (als ik dat wilde) dan denk ik niet dat ik em had gekocht.
Heb gistermiddag even een test gedaan....3 verschillende rap nummers met genoeg bas maar qua beat enzo verschillend...eerst getest op mijn Iriver H10....en toen op de Ipod Touch. Touch wint dat duidelijk, helderder geluid, bas komt er beter uit en gewoon mooier en voller geluid. Mag ook wel natuurlijk. Maar ik ben wel heel benieuwd naar hoeveel beter zo'n D2 zou klinken. Dus volgende week de X5 eens goed beluisteren. Die zoals ik eerder zei....van wat ik gehoord heb vergelijkbaar is met de D2...
Maar tot nu toe vind ik de Touch geweldig, videokwaliteit is zeer goed...Naruto episode erop gegooit gister en ziet er prima uit, echt cool. Safari werkt als een speer, jammer dat Flash, of Windows media nog niet werkt...dus gametrailers.com filmpjes streamen kan helaas nog niet.
Heb mijn broers Shure's in ears ook eens getest, prachtig...groot verschil met mijn Creative EP-630 in ears, maar ik vond ze niet comfortabel zitten.
Laatst bewerkt: 25 mei 2008