AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Zoooooo... auto rijden, erg leuk. Heb nu 2 à 3 maanden m'n rijbewijs en heb al één bijna-doodservaring achter de rug :9

Afgelopen vrijdag was ik de bob. Vind ik helemaal niet erg, want autorijden is gewoon vet, dus ik nam een maat mee van Dronten naar Swifterbant. Onderweg het Drontense industrieterein mee gepikt en 7 à 8 handrembochtjes getrokken (met de auto van m'n ma, Fiesta 1.3L 8)). In Swift zette ik die gast af bij een huis van een andere maat van me die vervolgens een stukkie mocht rijden (hij is zelf bezig met lessen). Na 10 minuten was hij te bang om gepakt te worden en nam ik het stuur over. Even langs het industrieterein van Swift (handrem snokken!!) en vervolgens de auto op zijn oprit stil gezet door er op te draaien (glijden) met de snokstok :9. Dat vonden zijn maten zo indrukwekkend dat ik nog 4x daarna het industrieterein op ben gegaan met een vol belade auto. Resultaat: 1 wieldeksel met stoeprandsporen, zichtbaar versleten achterbanden en velgen zo heet dat je brandwonden er van kreeg.

Ga hierdoor nu door het leven als driftkoning van de gem. Dronten 8)

Op de terugweg naar huis liep er een dude te bumperkleven. Was op een lange 50 weg met naast die weg een parallel lopende industrie weg. Met een rechts links bochtje knalde ik dat weggetje op en trok hem ongeveer 800 m vol door. Toen moest ik weer links rechts die 50 weg op. Keek naar links, zag niemand, keek naar rechts, zag niemand. Dus ik vol die weg op draaien, komt er vlák voor m'n neus die bumperklever aan 8) Die gast deed leuk mee met mij en had hem dus ook vol doorgetrokken op die 50 weg. Maar bij het kijken zat hij waarschijnlijk net achter m'n B-stijl. Zat nog geen meter tussen. Ik had hem écht niet gezien en ipv dat ik mijn leven voorbij zag flitsen scheet ik 7 kleurtjes :+ Bijna ge-T-boned.

Moraal van dit verhaal: kijk alleen in je spiegels en 3x over je schouder als je gaat blasten. Bij normaal gedrag is dit niet nodig :9

2. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Vandaag 6de les gehad (wel telkens van 1,5 uur, dus je zou het ook als de 9de kunnen zien) en ik moest nu gaan kijken in de spiegels en naast me etc. Maakt het allemaal wel weer wat complexer maar ook dat wordt natuurlijk gewoon automatisme. Rijden ging wel lekker verder. :)

3. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    Door mensen als jij is het puntenrijbewijs uitgevonden.
    Leent je moeder haar auto uit, ga je um nog afraggen ook :emo:
    Oja en je velgen worden altijd heet moron!

4. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb al een les of 13 gehad, binnen kort me theorie efkes halen.

wat betalen jullie nou per les ?

5. JeePee

JeePee Guest

Ik houd me altijd aan de maximum toegestane snelheid en rijd zeer sociaal. Alleen op verlaten industrieweggetjes laat ik het beest in me los, maar heb genoeg verstand van voertuig dynamica om te weten wat wel en niet kan. Ik ben geen Sjonnie die spint als hij een ruk aan de handrem geeft. Zeker niet in een Fiesta die van nature ondersturend is. Ik werd door m'n maten dan wel voor gek verklaard, ik weet heel goed wat ik doe :b:

Afraggen? Ik zorg alleen voor een groter slijtage op de achterbandjes. Die koppakking blijft wel zitten met mijn manier van omgaan hoor.

Velgen hebben normaal gesproken voldoende rijwindkoeling om op aangename tempratuur te blijven. Tuurlijk neemt de velg de tempratuur van de remschijf een klein beetje over, alleen dat ik hem niet kon aanraken verbaasde me enigsinds. Met name omdat ik de weg terug naar huis aardig relaxed gereden had.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

:emo: Ik zie het wel op het nieuws wat er met je gebeurd is.

7. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    bwhaha dat mag ik hopen van wel.
    Volgens mij bedoel je wat anders dan een koppakking (met je HTS-auto studie ;) j/k)

Voor de rest geloof ik best dat je goed me de auto omgaat :cool:
    en je moeder zich maar afvragen waarom die auto steeds naar links trekt :b:

8. JeePee

JeePee Guest

Bedoelde dat ik hem koud niet telkens doortrek en na 3x in het rode te zijn geweest een spoor van vloeistoffen achter laat omdat de koppakking eruit geknalt is :9

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    59€ per anderhalf uur (lesauto is een E klasse Mercedes 8))
    Ik zit inmiddels aan de 11 lessen..

10. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk verhaaltje JeePee :thumbs:.

11. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    ok ik 42 pleuro per uur in bmw

12. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Same here geloof ik.. Heb zo'n pakket gekocht, dus weet het niet precies :+

13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik betaalde volgens mij 40 euro per uur. Denk dat het overal wel zo'n beetje gelijk is.

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

met die fantastische rijervaring van twee maand....:lol::lol::lol:

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik zal waarschijnlijk meer vertrouwen hebben als JP rijdt dan dat jij rijdt met je doemsverhalen......straks rijdt je een kameel aan op de snelweg.....

mijn beste jongen.....

16. Bassie_

Bassie_ Guest

:+

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zal ik alvast even het standaard antwoord geven;

Ik weet niet hoelang jij al met de auto rijdt, maar ikzelf kan wel vanuit mijn ervaring praten die mij al toelaat om 34 jaar auto te rijden en momenteel méér dan 1.000.000 km te hebben afgelegd zonder ook maar één zwaar ongeval....Kijken, en inschatten wat je medeweggebruikers rondom jou van plan zijn,het hangt allemaal tesamen net zoals die roekeloze fietsers en voetgangers die onvermijdelijk je pad kruisen terwijl zij de wegcode aan hun laars lappen.En vooral zelfkennis wat je eigen rijcapaciteiten betreft..
    Er liggen heeldere kerkhoven vol met mensen die dachten dat ze zowel onkwetsbaar als goed waren in het autorijden tot ze tegen een boom belanden natuurlijk...

en

Het superioriteitsgevoel van de jongere generatie steekt hier de kop op...

Zo, hebben we dat ook gelijk gehad!

18. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Nou alleen nog een aantal keer mijn beste.... erin verwerken en het zou zomaar kunnen Danger. :p

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    haha, al de hulptroepen verzameld...Het geeft niet jongens,laat jullie maar denken dat jullie stoer zijn aangezien het verstand niet komt met de jaren en de wijsheid om met een auto te rijden blijkbaar ook niet...
    Zullen we het maar op die alom bekende nederlandse arrogantie houden zeker...Willen jullie je dood rijden , tja jullie doen maar.....
    Als goede raad als storend wordt ervaren is dit mijn laatste bericht zowel in dit topic als in de rest van deze hele site aangezien jullie blijkbaar liever van mij voorgoed verlost zijn ....
    Tja ,in dat geval de groeten snotneuzen en tot nooit meer........

20. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Haha someone is catching feelings :lol:

Laat die jongens lekker.. Ik kan me niet voorstellen, dat jij vroeger niet ff wat harder reed dan de maximaal toegestane snelheid (Zoveel harder konden de auto's toen nog niet denk ik :+) en dat je niet even wat beter je best deed om snel weg te komen bij het stoplicht.
    En ik kan me al helemaal niet voorstellen, dat jij in 34 jaar, nog nooit hebt geprobeerd hoe het voelt om je handrem aan te trekken en een lekker rondje te spinnen..

En, jij kijkt ook niet zo mongolig in je spiegels als dat je hoort te doen bij je examen.
    Mja, _0/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina