Buitenaards leven… Mmmm… Leuk onderwerp, maar wetenschappelijk waardeloos… Mooi om over te speculeren, maar er worden veel gissingen gedaan en eigenlijk niets “bewezen”… Het heelal is inderdaad enorm en de afstanden die wij in dat universum kunnen afleggen zijn beroerd klein met onze verbrandingsmotoren… Ik denk niet dat wij de enige schepsels zijn in deze galactische uitgestrektheid… Dat zeer zeker niet… Maar al die filmpjes die mensen bij elkaar schrapen om aan te kunnen of willen tonen dat er toch écht aliens bestaan… Heeft men er wel eens over nagedacht waarom een echt contact hier op grote(re) schaal nooit van de grond is gekomen? Waarom zien een paar mensen iets en de rest niet? Waarom zoeken buitenaardsen geen actief contact met ons? Ze zouden ons uitstekend kunnen helpen met al onze aardse problemen, gesteld dat hun intelligentie hoger is dan die van ons…
Men zou aan kunnen voeren dat een hogere intelligentie ons misschien van een grote afstand gadeslaat… Dat ze mogelijk de indruk hebben dat wij mensen onze eigen boontjes maar moeten blijven doppen… En het misschien zelfs gevaarlijk zou kunnen zijn voor hun samenleving of wat dan ook als ze contact met ons maken… Dat zou de schaarse “bewijzen” van vluchtige contacten op aarde kunnen verklaren… Maar dan nog… Wat heeft het voor zin om met je UFO over de aarde te scheren en de mensen een glimp laten opvangen van dat wat hoger in intelligentie staat? Dat is toch totaal zinloos? En als die aliens ons willen onderzoeken - want sommige hysterici beweren dat ze ontvoerd zijn en later weer teruggezapt zijn naar de aarde, waarom zouden de buitenaardsen het dan laten uitlekken dat ze iemand hebben onderzocht en weer hebben terug laten keren naar huis? Als je geen contact wil, neem je geen risico… Dat nemen die aliens wel, volgens al die verhalen, foto’s en filmpjes… Dus waarom dan geen contact op grote(re) schaal? Want als je contact wilt, kun je net zo goed verder gaan dan je neus effe laten zien… Daarom geloof ik niet in al die verhaaltjes, ontboezemingen en ander geleuter… Al dat zogenaamde contact met aliens is volgens mij uit de lucht gegrepen…
Ik zeg niet dat het nooit is gebeurd dat er buitenaardsen deze wereld ooit hebben bezocht… Of dat ze nog contact kunnen zoeken in de toekomst… Ik kan dat allemaal niet bewijzen, dus… Ik houd me daar niet mee bezig… Net zo min bestaan er keiharde bewijzen dat er buitenaardsen hier althans in de buurt zijn geweest, enzovoort… Mogelijk zijn er elders in het heelal levensvormen die ons onmogelijk kunnen bereiken omdat ze de technologie missen of een heel ander soort communicatie hebben dan wij… Of dat ze lager in evolutie staan, of dat ze superintelligent zijn maar een miljoen lichtjaren van ons verwijderd zijn en geen mogelijkheid hebben om die afstand te overbruggen… Net zo min als dat wij dat kunnen… Eigenlijk denk ik dat het voor mij het beste is en blijft om het buitenaardse leven als “mogelijkheid” te blijven zien… Ik geloof er niet in, ik moet het eerst maar eens zelf ervaren… In alle nuchterheid, wel te verstaan... Ik sluit het dus niet uit, laat dat duidelijk zijn…
De meeste, zo niet alle mensen die tot nu toe beweren dat ze buitenaardsen hebben “gezien”, met alle vage toespelingen er bij als “bewijzen” moeten eerst maar eens psychologisch worden onderzocht, waarschijnlijk hebben ze allemaal last van vervorming (dus geloven ze zo sterk in aliens dat ze alles aangrijpen om dusdanig met hun geest te vervormen dat ze overal “tekenen” zien dat er “inderdaad” buitenaardsen bestaan en dat ze ons nog vluchtig bezoeken ook)… Ze kunnen zelfs lijden aan hallucinaties… Of … :b:
Laatst bewerkt: 9 jul 2008