1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ten eerste: waarom reageer je in deze thread als je er blijkbaar niet bereid bent om er fatsoenlijk over te discussieren.
    Nergens voor nodig.

Ten tweede: Kun je even zeggen wanneer dat in beeld komt in die docu?
    Maar waarom zou er geen rood kunnen zijn? Hier zijn toch ook planten / dieren / mensen op een natuurlijke manier mét kleuren geëvolueerd?
    Ik zie niet in waarom dat niet op andere planeten kan zijn. Of in het heelal?

Een plaatje genomen door de Hubble:
    Het is toch echt rood.

En als het iets is wat op een kunstmatige manier rood zou zijn gemaakt (een vette paintjob op je UFO bv :+); denk je niet dat die buitenaardse wezens ver genoeg zullen zijn ontwikkeld om zelf die kleurtjes te maken?

2. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Pimp my Flight. :cool:

Btw: Als je snachts lucht in kijk zie je ook niet alleen Gele/Witte sterren. Ik heb maar al te vaak blauwe en rood kleurige sterren gezien toen ik naar de hemel keek.

Laatst bewerkt: 9 jul 2008
  3. SysanApse

SysanApse Guest

Nee dat denk ik niet. Hebben de mensen namelijk kleurstoffen mee kunnen nemen uit het heelal.(als daar de aliens dan vandaan komen :b:)

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik volg echt totaal je punt niet en snap je zin ook niet.

5. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    SysanApse denkt dat er in het heelal geen kleur is alles is daar zwart/wit. Aliens leven in een complete black and white wereld. Althans ik denk dat SysanApse dat denkt. ;)

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Startpost V2.0 staat online! \o/ 8)
    Truckload aan info/filmpjes; foto's kunnen er eventueel ook nog bij, maar met al die filmpjes wordt het misschien wat overbodig?

Heb je nog een filmpje dat er gewoon tussen moét, dan zeg het ff. :9

De startpost is al een stuk uitgebreider geworden dan ik had gepland, en nog steeds heb ik de neigingen om meer cases en filmpjes erbij te plaatsen

7. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat dacht ik er ook uit te halen, maar ik weiger uit respect voor anderen te concluderen dat mensen zó dom kunnen zijn.

Mensen die kleurstoffen meenemen... Echt, what the fuck? =(

Edit: Netjes Dulle.

8. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Buitenaards leven… Mmmm… Leuk onderwerp, maar wetenschappelijk waardeloos… Mooi om over te speculeren, maar er worden veel gissingen gedaan en eigenlijk niets “bewezen”… Het heelal is inderdaad enorm en de afstanden die wij in dat universum kunnen afleggen zijn beroerd klein met onze verbrandingsmotoren… Ik denk niet dat wij de enige schepsels zijn in deze galactische uitgestrektheid… Dat zeer zeker niet… Maar al die filmpjes die mensen bij elkaar schrapen om aan te kunnen of willen tonen dat er toch écht aliens bestaan… Heeft men er wel eens over nagedacht waarom een echt contact hier op grote(re) schaal nooit van de grond is gekomen? Waarom zien een paar mensen iets en de rest niet? Waarom zoeken buitenaardsen geen actief contact met ons? Ze zouden ons uitstekend kunnen helpen met al onze aardse problemen, gesteld dat hun intelligentie hoger is dan die van ons…

Men zou aan kunnen voeren dat een hogere intelligentie ons misschien van een grote afstand gadeslaat… Dat ze mogelijk de indruk hebben dat wij mensen onze eigen boontjes maar moeten blijven doppen… En het misschien zelfs gevaarlijk zou kunnen zijn voor hun samenleving of wat dan ook als ze contact met ons maken… Dat zou de schaarse “bewijzen” van vluchtige contacten op aarde kunnen verklaren… Maar dan nog… Wat heeft het voor zin om met je UFO over de aarde te scheren en de mensen een glimp laten opvangen van dat wat hoger in intelligentie staat? Dat is toch totaal zinloos? En als die aliens ons willen onderzoeken - want sommige hysterici beweren dat ze ontvoerd zijn en later weer teruggezapt zijn naar de aarde, waarom zouden de buitenaardsen het dan laten uitlekken dat ze iemand hebben onderzocht en weer hebben terug laten keren naar huis? Als je geen contact wil, neem je geen risico… Dat nemen die aliens wel, volgens al die verhalen, foto’s en filmpjes… Dus waarom dan geen contact op grote(re) schaal? Want als je contact wilt, kun je net zo goed verder gaan dan je neus effe laten zien… Daarom geloof ik niet in al die verhaaltjes, ontboezemingen en ander geleuter… Al dat zogenaamde contact met aliens is volgens mij uit de lucht gegrepen…

Ik zeg niet dat het nooit is gebeurd dat er buitenaardsen deze wereld ooit hebben bezocht… Of dat ze nog contact kunnen zoeken in de toekomst… Ik kan dat allemaal niet bewijzen, dus… Ik houd me daar niet mee bezig… Net zo min bestaan er keiharde bewijzen dat er buitenaardsen hier althans in de buurt zijn geweest, enzovoort… Mogelijk zijn er elders in het heelal levensvormen die ons onmogelijk kunnen bereiken omdat ze de technologie missen of een heel ander soort communicatie hebben dan wij… Of dat ze lager in evolutie staan, of dat ze superintelligent zijn maar een miljoen lichtjaren van ons verwijderd zijn en geen mogelijkheid hebben om die afstand te overbruggen… Net zo min als dat wij dat kunnen… Eigenlijk denk ik dat het voor mij het beste is en blijft om het buitenaardse leven als “mogelijkheid” te blijven zien… Ik geloof er niet in, ik moet het eerst maar eens zelf ervaren… In alle nuchterheid, wel te verstaan... Ik sluit het dus niet uit, laat dat duidelijk zijn…

De meeste, zo niet alle mensen die tot nu toe beweren dat ze buitenaardsen hebben “gezien”, met alle vage toespelingen er bij als “bewijzen” moeten eerst maar eens psychologisch worden onderzocht, waarschijnlijk hebben ze allemaal last van vervorming (dus geloven ze zo sterk in aliens dat ze alles aangrijpen om dusdanig met hun geest te vervormen dat ze overal “tekenen” zien dat er “inderdaad” buitenaardsen bestaan en dat ze ons nog vluchtig bezoeken ook)… Ze kunnen zelfs lijden aan hallucinaties… Of … :b:

9. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Je gaat uit van eensgezindheid onder de aliens :+.

Ik denk dat ze onderling net zo verdeeld zijn als wij :b:.

Niet dat ik verwacht dat er enige intelligente vorm van leven binnen onze actieradius rondzweeft, of dat in de laatste 13 miljard jaar gedaan heeft.

10. SysanApse

SysanApse Guest

Hoe komen die 'Aliens' aan een rode UFO ?
    Hoe Hebben ze die rood gemaakt :{

11. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Geen idee,misschien hebben ze een ruimte verfplaats ofzo voor ' laat u UFO verven met uw eigen opgehaalde mensenbloed' ofzoiets.
    Tja het zou ze wel een rede geven om ons te bezoeken en stiekem te exprimenteren:+

12. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat uit van de verdeeldheid onder de aliens :+

Ik denk dat ze onderling net zo eensgezind zijn als wij :b:

Ik verwacht dat er (mogelijk) wel intelligente vormen van leven binnen onze actieradius rondzweven, of dat in de laatste 13 miljard jaar gedaan hebben.

Ik schrijf hierboven nu effe ongeveer exact het tegenovergestelde van wat jij schreef... En dat is net zo "waar" of "onwaar"... Als we over vooronderstellingen gaan discussiëren, dan zijn we nog een eeuwigheid bezig... Iedereen heeft standpunten en vooronderstellingen... Mogelijk zelfs vooroordelen... Alles is mogelijk, dus ook buitenaardsen... Ik bestrijd in mijn visie echter dat het voor de hand liggend zou zijn dat er aliens hier "zomaar" op aarde lopen rond te klooien e.d. Ik vind dat veel te banaal en te simpel... Maar goed... Ik zet hier mijn mening neer, dat is alles... En of we verdeeld of eensgezind zijn, ach... :b:

13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Je maakt een grapje hoop ik...

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Met een kwast :{

Maar mag ik verder vragen wat is jou probleem met dit onderwerp (en blijkbaar met mij)?
    Vaak zie ik in posts van jou (en in de PM die je me had gestuurd) dit staan: -_-
    Niet echt een teken dat je het überhaupt interesseert om hierover te discussiëren. Ik vind het zelfs wat denigrerend overkomen.

Hier
    of waar de ufo's volgens jullie ook vandaan komen -_-' )
    Hier
    Mijn quote aanpassen met een HAHA >< en :'-( (ondertussen 'vergeet' je antwoord te geven op mijn vraag)
    Hier
    Vervang je 'Dulle' door -_- in de quote van *NERAZZURRI*.

Je PM heb ik niet meer, maar ik heb dus maar 1 vraag: Waarom kom je hier dan? :confused:

Eigenlijk zou ik je gewoon moeten negeren, maar ik ben zo stom dat ik het toch vraag.|:-
    Waarom geen contact op grote schaal?
    Vanwege oa. de agressie van de mens. We zouden gelijk proberen hun uit de lucht te knallen.
    Andere reden kan ook zijn vanwege het paniekerige van de mens. Volgens mij zou het overgrote deel in paniek raken als blijkt dat we al jaren contact hebben met die wezens

En het schijnt trouwens dat ze ons al helpen met problemen, maar dat de regering die oplossing niet toepast/vrijgeeft om macht/geld.
    De standaard redenen dus.

En het schijnt dat ze al eens geholpen hebben door op een bepaalde manier in te grijpen als het weer eens erg mis dreigde te gaan (oorlogen ed.)

Dat ze zo nu en dan gezien worden kan gebeuren denk ik. Ik denk dus ook niet dat dat altijd hun bedoeling is, maar fouten worden gemaakt. Niet iedere rit loopt perfect.

En de buitenaardse laten niks 'uitlekken'. De ontvoerde mensen doen dat. ;)
    Maar daar heb je ook 2 verschillende types in: Mensen die vrijwillig meegaan, en de mensen die ontvoerd worden.
    Bij de mensen die vrijwillig meegaan is het meestal juist de bedoeling dat ze hun ervaring vertellen aan de buitenwereld. Om ons er klaar voor maken dat er echt meer is dan alleen onze miezerige planeet.
    De ontvoerde mensen weten meestal niks (niet veel) meer. Daar zorgen ze wel voor. En als ze al iets zeggen worden ze toch niet geloofd.

En jij zegt dat ze risico's nemen; maar je hoort vaak dat zodra een UFO echt in de buurt kwam dat alle apparatuur niet meer werkte; Horloges, camera's en zelfs apparatuur op militaire basissseses.Apparatuur uitschakelen noem ik geen risico nemen.
    Keiharde bewijzen zal ik het maar niet noemen, maar er zijn heel veel foto's, filmpjes en statements die duidelijk laten zien dat er íets aan de hand is.
    En die statements worden heel vaak gemaakt door heel betrouwbare personen:
    (Ex-) Nasa medewerkers, mensen van de regering, politie, zelfs een keer een gouverneur van Phoenix.
    Er zijn ook voormalige presidenten die zeggen rare dingen te hebben gezien

Tuurlijk zitten er hoaxes tussen, maar die kun je er vrij gemakkelijk tussen uit pikken.

Ik geloof dan ook dat er voldoende bewijs is, maar dat de regering het niet durft of wilt toegeven. Dus wat doen ze dan? De mensen die er iets over vertellen in diskrediet* brengen. En laten er nou helaas nog genoeg mensen zijn die de regering vertrouwen. :+
    (al hebben ze volgens mij in België toegegeven dat ze met F-16 UFOs achterna hebben gezeten)

*Mensen in diskrediet brengen schijnt ook niet de enige manier zijn: er wordt veel verteld van mannen in zwarte pakken die na een encounter de mensen toch eens heel stevig op het hart drukken dat ze er met niemand over mogen praten.
    Medewerkers van de regering die praten zeggen vaker te vrezen voor hun leven. Mensen die praten omleggen als laatste redmiddel

Volgens mij werd dit als stappenplan uitgelegd:

*Mensen ompraten om aub hun mond te houden
    *Praten ze toch; hun in diskrediet brengen, zeggen at het een weerballon/satelliet/vliegtuig/vogel enz was.
    *Uiterste gevallen: omleggen die zooi. 'Freak accidents' zijn dat dan meestal :9 Die worden dan uitgevoerd bij mensen die een hoge positie hebben, en dus veel gevoelige informatie kunnen lekken.

Niet erg aardig hoe je hier over die mensen praat; alsof het allemaal hallucinerende dorpsgekken zijn.

Vaak zijn het ook mensen die juist niet geloofden, maar dat ze door hun encounter zijn 'bekeerd'.
    Dus ik denk dat dit statement van je iig al niet klopt.

En zoals ik al zei zullen er genoeg hoaxes zijn (bedoeld of onbedoeld), maar ik geloof dat het merendeel wel echt is.

15. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst was er een programma op National Geographic 'Is It Real', hier werden toch wel een aantal sterke argumenten genoemd dat wij vroeger op weg geholpen zijn door ET's. Nu ben ik er nog meer van overtuigd dat ze bestaan.

Maar waarom zouden mensen denken dat er geen buitenaards leven is ? Ik bedoel, het hoeven niet per se groene mannetjes te zijn met grote zwarte ogen :+. Ook simpele levensvormen behoren tot het buitenaardse leven.

Mijn Nederlands leraar maakte een mooie vergelijking: ik stel me de Melkweg voor al de Sahara, 1 geheel. De aarde is een zandkorreltje in die Sahara, dus alle andere zandkorreltjes zijn ook planeten. Dan zou het toch niet meer als logisch zijn dat wij niet de enige zijn ?

16. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Van "ik denk," en "het schijnt" koopt niemand wat. Speculatie is alles wat jij, en ieder ander heeft. Een enkeling in een diepe "verboden" grot ver in de woestijn zal wellicht iets meer weten over het buitenaardse. Misschien ook niet. Weet jij veel.

Btw; speculatie houdt het onderwerp wel interessant, maar zoals ik al zei; zonder concrete bewijzen overtuig je nimmer.

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dit hele topic is gebaseerd op speculatie.
    Net zoals het 9/11 topic, de Voetbaldraad en zo veel andere onderwerpen. 8)
    Ik kan het wel als feiten gaan presenteren, maar je moet altijd een slag om de arm houden; vandaar over even uitspraken als 'het schijnt' 'volgens mij' en 'ik denk'.
    Hoe veel ik er ook in geloof, ik kan en mag het nooit met zekerheid zeggen omdat ik er niet bij ben geweest.
    Beter toch dan dat ik roep dat dit allemaal feiten zijn, en ik jullie allemaal liquideer als jullie me niet geloven? :+

Maar wanneer is voor jou iets een concreet bewijs?
    Een foto is niet goed genoeg.
    Een film is niet goed genoeg.
    Een verklaring van iemand is niet goed genoeg.
    Ik snap op zich wel dat veel mensen het pas willen geloven als ze het zelf meemaken, maar tot die tijd is dit waar we het mee moeten doen.
    Met deze dingen moeten we (onze eigen) conclusie zien te trekken.

18. SysanApse

SysanApse Guest

Nee , die 'scene' zat in Ufo The Greatest Story Ever Denied.

19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Die scene gezien, of het een UFO was laat ik even buiten beschouwing maar waarom zou een UFO niet rood kunnen zijn?

20. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Laatst bewerkt: 10 jul 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina