@Danger: nog even terugkomend op mijn vorige bericht:
Ik onderschat het misschien wel teveel omdat ik mijn brommercertificaat te gemakkelijk heb gehaald maar goed. Het gaat al wel aardig goed met de oefen cd-roms van Vekabest. Nog wel een paar examens online oefenen denk ik.
In ieder geval veel succes nog met leren en je theorie examen woensdag
Tjah, hoe kan ik het kort uitleggen
Het is bij mij aangeboren afwijking, ik ben 14 weken te vroeg geboren. Het is een bepaalde vorm van spasticiteit, waarbij ik altijd een te hoge spierspanning heb.
Uhm... probeer maar eens de hele dag je spieren licht aan te spannen
Ik heb het niet ontzettend heftig, maar het is er wel.
Doordat er altijd een te hoge spanning op mijn spieren staat beweeg ik moeilijker (houterig, stijf), wat voor sommige mensen een gemakkelijke beweging is, is het voor mij totaal niet.
Mijn bovenbenen (vooral mijn rechter, die lijkt ongeveer 2x zo dik als de linker) zijn super dik door de spieren, waar ik ook het meeste last van heb.
Een soort hetzelfde idee als wielrenners in hun bovenbenen hebben, behalve dat ik een gruwelijke hekel aan fietsen heb en dat daar dus niet van komt
Verder is de samenwerking tussen de spieren niet goed, het is voor moelijk om snel mijn spieren extra te spannen als het nodig is en snel te ontspannen.
Verder is mijn coördinatie ook niet super.
Ik kan er nog een heel A4-tje over door lullen maar goed... ik had wel eens een goede site gevonden waar het allemaal duidelijk omschreven staat.
Waar ik nu wel last van heb is mijn rechterbovenbeen door het lessen, die doet nu gewoon pijn omdat er teveel spanning op staat.
Ik had verwacht dat ik er meer last van zal hebben (valt ook nog niet veel over te zeggen na 1 les).
Ook nog niet echt super veel in de "echte" motorhouding gezeten, het was veel nog een beetje met de voeten richting de grond, heel veel stoppen etc. etc.
Die is gezakt voor zijn bijzondere verrichtingen
Ziet er ziek uit man
Klik om te vergroten...