1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    in de racerij wordt idd veel geschakeld met de 1ste versnelling omhoog en de rest uiteraard de ander kant op.......wat nou daadwerkelijk de toegevoegde waarde hiervan is weet ik persoonlijk niet zo 1,2,3 maar zelf denk ik dat het te maken heeft met het iets sneller en gemakkelijker doorschakelen bij het accelereren.

denk dat ikzelf er erg aan zou moeten wennen en dat dit tevens voor een hoop hilarische schakelmomenten gaat zorgen....wild glijdende achterwielen,ontploffende motorblokken etc etc.

anyway....helpt het jou als rijder sneller de baan over te knallen zeg ik gewoon "doen"
    sterker nog,rijd je het lekkerst in een roze latex string die niet zou mistaan op hossende boten door de amsterdamse grachten op dit moment,dan zeg ik wederom "gewoon doen" .....jezus waar heb ik het weer over :+

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Die roze latex string zou ik alleen doen als je de garantie hebt dat je niet gaat vallen :+.

3. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goh dat eerste klopt helemaal :+ 2 uurtje rondjes gereden in 1 straat op een industrieterrein. Beginnen met koppelingen los laten, rustig laten rollen met je benen naast de motor, net voor het einde van de weg motor stop zetten, uitschakelen, op de standaard zetten, weer eraf (:p) en omkeren met de motor in je hand. Na aardig wat rondjes iets meer gas geven en mn voeten op de stepjes. Daarbij liet ik de motor al geregeld afslaan. Als laatste wegrijden, schakelen naar zijn 2, weer terug naar zijn 1 en stilstaan. Het viel me tegen, ik het me toch wat gemakkelijker voorgesteld. Maar aan andere kant, met 0.0 ervaring wbt koppelen, schakelen etc. kan ik nog best tevreden zijn lijkt me.

Lessen is wel altijd met twee leerlingen, had ik niet verwacht eigenlijk, terwijl de rijschool wel een van de beste hoort te zijn in mijn omgeving).

Geen idee in hoeverre dat echt een nadeel is ik had er vandaag niet echt last van. Er was nog een wat oudere vrouw bij die voor een proefles ging en dus ook haar allereerste keer was.

En wat kleding: ja het is inderdaad wel een hoop geld, nu al alleen met een jack en handschoenen E283,- kwijt, maar ach. Op zich wel een goede service dat je (voor zover ik weet) overal wel kleding kan lenen, maar als ik zie hoe erg ik vanmiddag gezweet heb :p toch ook niet echt prettig lijkt me dan.

Ik les trouwens op een CB500F, wel best te doen. Zit wel goed tot zover, kan goed met mijn voeten bij de grond (ook belangrijk als je ong 1,70m bent).

En theorie.. welke boeken gebruik jij trouwens? Ik heb die van Vekabest maar ik lees net op motor-forum.nl dat die veel informatie zou missen. Dat is de enige die ik bij de ANWB kon vinden (Utrecht).

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    //Offtopic

Corossi je had het over hypertonie, wat zijn daar de symptomen van?

5. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
  6. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Danger: nog even terugkomend op mijn vorige bericht:
    Ik onderschat het misschien wel teveel omdat ik mijn brommercertificaat te gemakkelijk heb gehaald maar goed. Het gaat al wel aardig goed met de oefen cd-roms van Vekabest. Nog wel een paar examens online oefenen denk ik.
    In ieder geval veel succes nog met leren en je theorie examen woensdag ;)

Tjah, hoe kan ik het kort uitleggen :+
    Het is bij mij aangeboren afwijking, ik ben 14 weken te vroeg geboren. Het is een bepaalde vorm van spasticiteit, waarbij ik altijd een te hoge spierspanning heb.
    Uhm... probeer maar eens de hele dag je spieren licht aan te spannen :p Ik heb het niet ontzettend heftig, maar het is er wel.

Doordat er altijd een te hoge spanning op mijn spieren staat beweeg ik moeilijker (houterig, stijf), wat voor sommige mensen een gemakkelijke beweging is, is het voor mij totaal niet.
    Mijn bovenbenen (vooral mijn rechter, die lijkt ongeveer 2x zo dik als de linker) zijn super dik door de spieren, waar ik ook het meeste last van heb.
    Een soort hetzelfde idee als wielrenners in hun bovenbenen hebben, behalve dat ik een gruwelijke hekel aan fietsen heb en dat daar dus niet van komt ;)
    Verder is de samenwerking tussen de spieren niet goed, het is voor moelijk om snel mijn spieren extra te spannen als het nodig is en snel te ontspannen.
    Verder is mijn coördinatie ook niet super.

Ik kan er nog een heel A4-tje over door lullen maar goed... ik had wel eens een goede site gevonden waar het allemaal duidelijk omschreven staat.

Waar ik nu wel last van heb is mijn rechterbovenbeen door het lessen, die doet nu gewoon pijn omdat er teveel spanning op staat.
    Ik had verwacht dat ik er meer last van zal hebben (valt ook nog niet veel over te zeggen na 1 les).
    Ook nog niet echt super veel in de "echte" motorhouding gezeten, het was veel nog een beetje met de voeten richting de grond, heel veel stoppen etc. etc.

Die is gezakt voor zijn bijzondere verrichtingen :+
    Ziet er ziek uit man

Laatst bewerkt: 2 aug 2008
  7. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ok, is dus toch iets anders dan ik dacht, bedankt.

Je zal dan bij autorijden ook wel last van je benen krijgen denk ik... Vooral het been waarmee je gas heeft.

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
  9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3

he kerel...

klinkt kut allemaal wat je hebt.
    sterkte ermee man.....ik vind je een kanjer dat je zelfs met pijn in je sodemieter gewoon je alledaagse dingen gewoon doet :thumbs:

ik ken genoeg mensen die van niets een enorm probleem maken en het liefst de handdoek maar in de ring gooien.

respect van deze ouwe lul_O_

10. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
  11. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1x is wel genoeg toch?

12. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe tnx ;)

Je leert er mee leven hea. Ik wil al jarenlang motor rijden dus dan ga ik er ook voor. Jammer dan dat het misschien wat minder soepel verloopt dan bij andere mensen, dat ik sneller pijn krijg blabla...
    Dat is met veel dingen zo en daar ga ik echt me handdoek niet voor in de gooien :)

Ik ben allang blij dat ik niet in een rolstoel zit en helemaal niks kan.

Zou best kunnen inderdaad, gas geven is natuurlijk precies je rechterbeen en dan is precies het been waar ik het meeste last van heb. Maar ach ik ga er gewoon voor, ik laat me er niet door uit de weg slaan ;)

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    We verwachten wel dat je op de 'komende' XBW-Motor-Meeting gaat komen :D

14. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha uiteraard, mocht het eenmaal zover zijn dat ik mijn rijbewijs heb en mijn eigen motor gaat dat zeker gebeuren ;)

Haha te mooie filmpjes :D Nog nooit van gehoord van die site trouwens, daar kan ik me best avonden mee vermaken zie ik al.
    En de race van Laguna Seca echt te mooi was die. Echt rete spannend op de laatste rondes na dan.

15. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Daar is pas 3 jaar sprake van :+ Zal er binnenkort er toch wel eens van komen...toch? :thumbs:;)

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
  17. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben eigenlijk nog nooit op de Rizzla Racing Day geweest...
    Lijkt me toch wel een keer gaaf als ik het programma altijd zo zie.

18. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Hoe zit het met het brommer certificaat. Wat voor een soort vragen krijg je? Open of multiple-choice? Het is best veel wat ik moet leren, maar het meeste is best makkelijk. Ik heb trouwens als scooter een Honda X8R-S gekocht! 2ehands, maar in prima staat. Ben er in ieder geval super blij mee :)

19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Open en multiple-choice. Enkele open vragen, vaak over alcohol promilage, "hoe hard mag je hier" en dergelijke. De rest is allemaal multiple-choice. Op zich is het niet moeilijk maar je moet er even goed voor gaan zitten, doornemen, oefentoetsen doen en het niet onderschatten. Althans dat is mijn benadering.

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vooral het oefenen van toetsen is belangrijk, als je het goed doet weet je op 20/50 vragen het antwoord direct als je de vraag ziet. Je herinnert je gewoon de vraag en het bijbehorende antwoord.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina