Mijn eerste ervaring met bodybuilding:
Ik ben sinds 1,5 week begonnen met bodybuilding en wat viel mij dat in het begin toch ontzettend tegen. Ik lijk misschien sterk omdat ik breed gebouwd ben maar ik kon met moeite 10 kg tillen zowel voor mn armen als voor mn borsten ( 30kg inclusief stang ) en ik kon het maar 1 uurtje volhouden. De eerste nacht nadat ik had gebodybuild had ik zo een uberspierpijn he dat was niet normaal, ik kon s'nachts niet slapen door de pijn die ik in mn armen had en het leek alsof m'n armen niet meer recht konden worden omdat ze helemaal stijf waren.
Na 4 dagen ging het gelukkig weer helemaal beter. Opeens had ik zo een zin om te bodybuilden na 4 dagen dat ik gewoon ging en toen merkte ik dat ik zelfs steeds ietsjes meer kon tillen, kon het niet geloven hehe dat ik opeens 10kg meer kon optillen dat is wel een kick gevoel en ik kon het nu wel 3/4 uurtjes volhouden ( ik werd wel soms moe maar dan nam ik een beetje rust en probeerde ik gewoon door te gaan) zonder er echt spierpijn aan over te houden de volgende dag ( dat vind ik wel vreemd zo lijkt het alsof ik niet hard genoeg traint ). Ik heb echt het gevoel dat ik sterker aan het worden ben nu en ben er eigenlijk verslaafd aan geworden dit is veel leuker dan alleen maar cardio-en en het beste is dat ik hierdoor ook afval terwijl ik mijn spieren sterker maak . Ik raad dit dus ook aan mensen die willen afvallen !
Ps: Let op ik doe ook 15 minuten aan cardio-en in het begin en aan het einde dus denk dat het daardoor komt dat ik ook meer afval.
Nog een belangrijk vraag:
Ik heb gemerkt dat mijn rechterarm meer aan kan dan mijn linkerarm weet er iemand hoe ik mijn linkerarm sterker kan maken ? Want mijn linkerarm kan het op een gegeven moment niet meer aan terwijl mijn rechterarm er helemaal geen moeite mee heeft.
Laatst bewerkt: 13 aug 2008