Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het gewicht wat je tilt heeft niks met het onderscheid tussen fitness en bb te maken ;)

    en reken maar dat als ik jou 12 weken onder begeleiding heb je ruim over de 80 kg bent :)
     
  2. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste ervaring met bodybuilding:

    Ik ben sinds 1,5 week begonnen met bodybuilding en wat viel mij dat in het begin toch ontzettend tegen. Ik lijk misschien sterk omdat ik breed gebouwd ben maar ik kon met moeite 10 kg tillen zowel voor mn armen als voor mn borsten ( 30kg inclusief stang ) en ik kon het maar 1 uurtje volhouden. De eerste nacht nadat ik had gebodybuild had ik zo een uberspierpijn he dat was niet normaal, ik kon s'nachts niet slapen door de pijn die ik in mn armen had en het leek alsof m'n armen niet meer recht konden worden omdat ze helemaal stijf waren.

    Na 4 dagen ging het gelukkig weer helemaal beter. Opeens had ik zo een zin om te bodybuilden na 4 dagen dat ik gewoon ging en toen merkte ik dat ik zelfs steeds ietsjes meer kon tillen, kon het niet geloven hehe dat ik opeens 10kg meer kon optillen dat is wel een kick gevoel en ik kon het nu wel 3/4 uurtjes volhouden ( ik werd wel soms moe maar dan nam ik een beetje rust en probeerde ik gewoon door te gaan) zonder er echt spierpijn aan over te houden de volgende dag ( dat vind ik wel vreemd zo lijkt het alsof ik niet hard genoeg traint :confused: ). Ik heb echt het gevoel dat ik sterker aan het worden ben nu en ben er eigenlijk verslaafd aan geworden dit is veel leuker dan alleen maar cardio-en en het beste is dat ik hierdoor ook afval terwijl ik mijn spieren sterker maak :). Ik raad dit dus ook aan mensen die willen afvallen !

    Ps: Let op ik doe ook 15 minuten aan cardio-en in het begin en aan het einde dus denk dat het daardoor komt dat ik ook meer afval.

    Nog een belangrijk vraag:
    Ik heb gemerkt dat mijn rechterarm meer aan kan dan mijn linkerarm weet er iemand hoe ik mijn linkerarm sterker kan maken ? Want mijn linkerarm kan het op een gegeven moment niet meer aan terwijl mijn rechterarm er helemaal geen moeite mee heeft.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2008
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.580
    Ja ok, maar dat heeft dan met spiermassa te maken en niet met vetpercentage.. En 12 weken onder jouw houde Kevf zou ik denk ik niet overleven! :b:
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik kan me vergissen maar dingen als een lidmaatschap opzeggen zouden toch gewoon heel gemakkelijk moeten kunnen gaan? Ik belde gvd gisteren op naar Fitnessfirst,maar ze konden mij aan de telefoon niet uitleggen wat het inhield wanneer ik mijn lidmaatschap ging opzeggen. Dus ik moest langskomen bij de receptie en dan konden ze in de computer zien hoe dat in zijn werk ging. Kom ik daar vandaag....nee daar gaat de administratie over, daar mogen wij niet in kijken. Schrijft u een duidelijk briefje wanneer ie het wilt opzeggen en de reden ervan en lever het hier gewoon in.

    Ik moet nu sowieso 3 maanden betalen voor het lidmaatschap,maar daarna moet het geowon afgelopen zijn. Ik heb een smoesje bedacht...dat ik in november een drukke verhuizing kreeg en een tijdje qua financien slecht zou zitten..en dat ik dan voor niks zou betalen, en dat is ook zonde. Ik had natuurlijk gewoon eerlijk moeten zijn en zeggen dat ze veel te duur zijn..maar ja....dat ben ik dan weer, ik vind eht aardige lui en lullig om dat dan te zeggen, maar ja.

    Maar goed...hopelijk dat ik nou gauw wat duidelijkheid krijg want dit vind ik gewoon slecht. Ik ben er nu ruim op tijd mee...niet op het laatste moment. Maar wat een dom gedoe allemaal.
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    @Tyrant
    Verdiep je eerst in de materie. Zo "dom" zijn me opmerkingen niet ook al zal het zo in eerste instantie over komen.

    @Phantom
    3 a 4 uurtjes volhouden? Is dat je tijd per training? o_O
    Dat is vette overkill man. Je groeit/ontwikkeld als je NIET traint. Tijdens training maak je de spieren kapot en moet je lichaam zich gaan herstellen om de volgende keer die stress aan te kunnen.

    Je armen in het begin niet druk om maken. Maar er zijn twee oplossingen.
    1. Je doet met je zwakste arm eerst de oefening en met de sterkere arm doe je daarna eventueel herhalingen ook al kan je eventueel meer.
    2. Je doet met je zwakste arm meer gewicht en dwingt het sterker te worden terwijl je met de sterkste arm gewoon door gaat zoals je doet.

    Maar ik zou me er niet druk om maken. Vaak ligt er ook motorische ontwikkeling en gebrek aan spiercontrole aan ten gronde waardoor het lijkt dat de ander zwakker is.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.580
    Ok, ik heb weinig verstand van fitness/bb, maar iedere leek kan toch zien dat je echt wel breder wordt van chest press of shoulder press?
     
  7. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahaa ok ik zal voortaan wat meer mn lichaam laten rusten want ik had al het gevoel dat ik een beetje hard van stapel liep dus thankss dude voor je uitleg en die tips over mn arm ga ik gelijk uitprobere als ik weer naar de sportschool ga ! toppie :thumbs:

    Het was heel raar ik moest met mijn linkerarm steeds vanuit mn rug omhoog tillen op het laatst ( dus was ik er maar mee gestopt want dan heb je niks aan die oefening en het is slecht voor je rug volgens mij) maar mijn rechterarm kon nog wel lang doorgaan.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2008
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    met links gaan rukken:+

    ga ben nu 3 weken geleden weer begonnen met trainen na ±2/3 maanden niet meer te hebben getraint en moet zeggen... je merkt het echt. zit stuk lekkerder/strakker in mn vel. helaas heb ik die 2/3 maanden stil moeten zitten ivm gips dus er is een aardig buikje aan komen te zitten. ga vanaf maandag aan de vet burners/blockers. bodystore.nl heeft mooie actie daarvan. benieuwd of zoiets echt werkt. mijn probleem is altijd mn voeding geweest, dat is gewoon bar slecht en daar heb ik ook aan geprobeert te werken maar helaas zonder succes. dus ga maar vals spelen:+
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Alleen jammer dat vals spelen niet geweldige resultaten levert zonder goede eet gewoonte. Als je simpelweg je koolhydraten beperkt en meer proteine neemt maakt al veel uit. Qua fatburners zou ik bij Venom Hyperdrive blijven. Daarnaast full body compound oefeningen zoals de DB Snatch bijvoorbeeld. Man je staat te hijgen niet te weinig. En daarnaast wellicht een Circuit training op zetten om verbranding omhoog te gooien met tabata's op niet kracht trianings dagen.

    Me rug begint ook goed te herstellen...en snel. Net weer 100kg deadlift gedaan. Een maand terug was dit nog 140kg. Maar het was de grip in me handen die het opgaven en niet me rug. Dus geeft goede hoop.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2008
  10. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe moet toegeven dat ik ook aan zat te denke niet dat eerste gedeelte met dat rukken :+ maar over die vet burners. Ik ga daar toch maar niet aan beginnen en wie weet komt dat vet er weer zo snel bij dus daarom kan je het liever gewoon zelf doen zo kan je ook testen hoe gedisciplineerd en sterk je echt bent \o/
     
  11. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Eventjes een vraag.
    Ik merk dat ik maar heel langzaam vooruit ga. Hebben jullie tips om dat wat sneller te laten gaan?
    Bijvoorbeeld oefeningen die ik twee maanden geleden op een bepaald gewicht 3 of 4 keer kan, kan ik nu 6 of 8.
    Bij andere oefeningen, bijvoorbeeld preacher curl blijf ik min of meer hangen op hetzelfde gewicht.
    Soms heb ik wel wat betere dagen dat ik ineens meer kan, maar de volgende keer dat ik die spiergroep train kan ik dan al weer teruggevallen zijn naar de 'normale' kilo's.

    Iemand een idee om uit die routine te komen?
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Om de 6-8 weken heel je training om gooien. Blijf je lichaam prikkelen. Als het namelijk gewend is aan de training krijg je de Wet van verminderde meer opbrengst. Routine is slecht, want dan doe je iets te lang.
     
  13. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff amazing hoe je kan deadliften met een gwicht van 100 kg ~!



    Ik doe nu nog met moeite 30 kg benchpressen totaal ben er al een klein weekje mee bezig geweest hoop dat er gauw verandering in gaat komen :+
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Je doet het met 100kg net zoals met elk ander gewicht? Vasthouden en op staan? Me max was 4 weken terug 3x 140kg, maar omdat ik door me rug ging tijd niet tot nauwelijks gesport. Me rug kan meer aan, maar me knijpkracht is snel verdwenen en moet weer opgebouwd worden.

    Ik train laatste tijd iets meer als powerlifter dan als bodybuilder. Dus als je kracht wil... Draai singles en zorg dat je centraal zenuwstelsel meer motor eenheden leert aan te spreken.
     
  15. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahaa kracht is all I need hehe want mijn armen hebben echt al die tijd geen zwaar werk gedaan dus moet nog heel wat inhalen ook als ik die mensen bij mij op sportschool zie hoeveel hun kunnen optillen gewoon. Werkt zowel motiverend als demotiverend als ik die jongens van 17/18 al zo zoveel zie optillen terwijl ik al bijna 21 ben en er nog zoveel moeite mee heb :9.

    Maar bedoel je dit met Singles ?

    http://www.youtube.com/watch?v=AIKZafFl-rg
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2008
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Nee dat zijn geen singles. Dat is een uni-laterale oefening. Voor kracht neem je de drie grote oefeningen zoals Squat, Deadlift en Benchpress. Dan doe je als volgt:
    Set 1 - 40kg x 5
    Set 2 - 80kg x 5
    set 3 - 100kg x 3
    Set 4 - 110kg x 1
    Set 5 - 120kg x 1
    Set 6 - 100kg x zoveel als je nog kan
    Je neemt langere rust zodra je zwaar gaat. Je doet in princiepe 2 "opwarm sets" en daarna doe je aantal sets met 1 herhaling tot je gewoon niet meer kan. Maar kijk uit, want als je niet goed eet raakt je zenuwstelsel over belast. Dus wat ik doe is Maandag squat toppen OF deadlift. Deze oefeningen hebben overdraagbare kracht op elkaar. En Woensdag top ik met Benchpress. Alle andere oefeningen in me schema doe ik 4x8 strikt. elke set zelfde gewicht en 1x per week gooi ik er dan wat gewicht bij. Dit om de ondersteunende spieren te trainen.

    Maar als beginner kun je beter gewoon Bill Star 5x5 pakken en doen. Doe ik overigens ook op dit moment voor paar weekjes als kick start.
     
  17. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay thankss man ik ga nu meer aandacht besteden aan squads en deadlifts nu want heb ook een beetje rugpijn door mn gewicht als ik hierdoor mijn rug en alles sterker kan maken dan zou dat mooi zijn :).
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als je last van je rug hebt wees voorzichtig :confused:
     
  19. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Okey zal ik doen maar op den duur zal je rug toch wel sterker worden he ?
     
  20. Ashavan

    Ashavan Guest

    yup. neem aan dat je niks chronisch hebt in ieder geval.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina