Het is niet het feit dat er geen geld is. Dat is nou eenmaal zo. Maar zelfs met een beetje geld zijn er dingen mogelijk. Kijk naar Heerenveen die kopen een paar spelers voor een paar ton per stuk en een paar seizoenen later gaan ze voor miljoenen weg. Terwijl Feyenoord juist de laatste jaren te dure spelers hebben gekocht die al op leeftijd zijn en dus geen geld meer opleveren. Nu zitten we dus zonder geld. Ze moeten eens talenten voor weinig aankopen en die een kans geven. Waarom halen ze nou weer een 38 jarige drollenvanger. Je kan dan toch veel beter een talent de kans geven zich te ontwikkelen?
Waarom zoveel middenvelders aantrekken als we al 2 seizoenen een spits en verdediger zo hard nodig hebben? Dat is gewoon wanbeleid. Dat er weinig geld is snap ik. Maar wat ze doen werkt gewoon niet. Ze moeten voor dat weinige geld talenten proberen te strikken die over 5 jaar voor een zak met goud de deur uit gaan. En zo kun je dan verder bouwen. Wat Feyenoord doet is ervaren spelers halen en hopen dat ze success boeken.
Vorig jaar hadden we goeie aankopen. Weliswaar oud maar ik had gehoopt dat ze na die spelers nu eindelijk jonge spelers kansen gingen geven. En waarom Landzaat, el Ahmadi kopen als we gewoon spitsen tekort komen?
Ik heb me er al jaren bij neergelegd dat we geen titelkandidaat meer zijn. Maar zelfs de subtoppers laten ons achter zich. Ondanks dat het waarschijnlijk weer een kutjaar wordt zit ik nog elke thuiswedstrijd in de kuip en kijk ik elke uit wedstrijd op tv. En dat zal ik blijven doen tot mijn dood. Maar ik kan er nog steeds niet over uit waarom ze nou het weinige geld dat ze hebben uitgeven aan zoveel oude bejaarden die niks meer gaan opleveren. Zo kom je toch niet verder?
Ze dachten waarschijnlijk dat ze ff met paar ervaren spelers weer elk seizoen zouden strijden om de titel. Maar dat werkt niet. In mijn ogen moeten ze gewoon langzaamaan er weer aan werken geef jeugd de kans, investeer in de scouting en geef talenten de kans. Werk aan de toekomst en dan heb je over 5 jaar wellicht een geweldig team wat om de titelstrijd en zo Feyenoord weer interessanter maakt voor andere spelers en sponsors. Maargoed ik ben ook maar een leek.
Laatst bewerkt: 1 sep 2008