[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ohja dat is net afgelopen. Maar er stond in ieder geval niet iets waarvoor in naar Hoogeveen wou komen.

2. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Zit net het nieuwe album van Amon Amarth te luisteren. Kan niet anders dan :thumbs:

3. Mongoose Marvin

Mongoose Marvin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zat 'm ook net te luisteren:thumbs:

4. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Amon Amarth is niet echt mijn favoriete band ofzo, maar ik zou er best een luisterpoging aan willen wagen. Ben benieuwd.

5. Ashavan

Ashavan Guest

[yt]WTjJxNEfufU[/yt]

[yt]u7wQX1rOUtE[/yt]

[yt]LDTSgXD5-Wk[/yt]

[yt]znQ7NK8YIF4[/yt]

[yt]zS9DxoRvTik[/yt]

6. Mongoose Marvin

Leuk Bevonden:
    0
    Amon Amarth - Death In Fire

7. rggr

rggr als t maar hard is

Leuk Bevonden:
    0
    amon amarth is toch gewoon metalcore met vikingen?

8. Mongoose Marvin

Leuk Bevonden:
    0
    Metalcore?

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Vandaag ook de nieuwe All That Remains binnen gehaald (Overcome) en ik moet toch zeggen dat ik er wel blij mee ben :) Het vorige album, The Fall of Ideals was echt een regelrechte topper en dat album overtreffen doet Overcome bij lange na niet.

De band lijkt meer het melodieuze op te zoeken. Toch wisselt het zich (gelukkig) af met hier en daar wat leuke toffe grunts. Al met al vind ik het een geslaagd Cd'tje die toch wel in mijn top 10 van 2008 zal komen8)

10. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben verliefd op het nummer all nightmare long .. luister m ieder dag 2 a 3 keer lol :+ ( net als crazy train van ozzy.. en dan alleen t intro LOL.. die is zo vet )

11. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Nee man, bij verre niet. Amon Amarth is (melodic) death metal.

12. Ashavan

Ashavan Guest

Ga es even vlug je mond spoelen ventje

13. rggr

rggr als t maar hard is

Leuk Bevonden:
    0
    Hahahahaha.... Dan is het melodic death metal met vikingen...

All that remains vind ik echt erg jammer. Het eerste album was erg vet.. Het album erna begon opeens te lijken op een soort van emocore achtige nu-metal... Erg zonde na zo'n vet 1e album

14. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Het nieuwste album vind ik allerminst lijken op nu-metal, luisteren die hap! :b:

15. Mongoose Marvin

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, meneer

16. zuzek

zuzek Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou sowieso niet zo van labelen van allerlei muziek, maar gooi gewoon geen genre termen rond als je geen flauw idee hebt wat ze betekenen joh :). In het geval van ATR zit je met beide benoemingen er redelijk naast, alhoewel ik het met je eens ben dat de plaat vergeleken met The Fall of Ideals zeer matig is, vooral qua vocals is Phil er niet op vooruit gegaan. TFoI was trouwens ook niet hun 1e album ;).

Laatst bewerkt: 8 sep 2008
  17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Nee, dat is hun derde... 8)

En dat is dan ook mijn een-in-3-jaar post, als alledagen metaal liefhebber. =/

18. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Waarvoor is het tijd? Jawel voor een paar klassiekertjes!

Iron Maiden - Fear of the Dark (live)
    [yt]28GaKoCuobU[/yt]

Sepultura - Refuse/Resist
    [yt]xHGlGWEKkhI[/yt]

Slayer - Raining Blood
    [yt]eOqVSA5-nys[/yt]

Pantera - Cowboys From Hell
    [yt]FV2xVvJddxY[/yt]

19. rggr

rggr als t maar hard is

Leuk Bevonden:
    0
    Kerels, jullie hebben gelijk. Met termen strooien is natuurlijk fucked. Maar iig. vind ik het eerste 2album van ATR (wat voor metal ze ook maken), en dan heb ik het over de 2 platen behind silince and solitude en this darkened heart, een stuk beter. Dit namelijk omdat ik zingen (behalve textures, kse, scarlet en shai hulud style) echt helemaal klote vind. Vind niemand dan de zang van ATR ongelovelijk gelikt? (fall out boy style) Daarom mijn termen...

20. zuzek

zuzek Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap je wel hoor, de vocals op Overcome zijn gewoon ontzettend overproduced. Bijvoorbeeld het begin van Before the Damned is gewoon lekker, maar dan komt er een standaard chugga chugga schreeuw (standaard metalcore, done a thousand times before) en komt er een debiel overproduced cleane stem tijdens de chorus opzetten. Zonde, zonde, zonde. The Weak Willed was een van mijn favoriete nummers van TFoI juist omdat dit nummer de vocals van Phil goed naar voren bracht. Dat komt eigenlijk niet voor op Overcome. Het enige nummer wat me volledig aanspreekt is Chiron, sterk op alle fronten. Ook irritant aan het album: hyper dweedle dweedle 9000 gitaar solo's die de essentie van melodie niet in zich hebben, gewoon notenpoepen. Knap, maar niet meer dan dat. Ohja, intro van "A song for the Hopeless" doet me te erg denken aan Cemetery Gates van Pantera. Zang moet je denk ik gewoon liggen. Genoeg mensen kunnen grunts en screams niet uitstaan. Al heb ik wel een hekel aan metalpuristjes die bij de eerste cleane zang gaan janken dat het niet br00tal genoeg is.

Vind het eerlijk gezegd raar hoe het album zo terecht is gekomen, geproduceerd door Jason Suecof die toch enkele monsterplaten op zijn naam heeft staan. Bijvoorbeeld Resurrection van Chimaira is imo een van de best geproducede metalplaten aller tijden. Maar het is niet anders, gelukkig is de nieuwe Amon Amarth tof, nieuwe All Shall Perish wel te pruimen (maar minder dan The Price of Existence imo). Wel jammer dat alle platen waar ik naar uitkeek teleurstellen en degenen waarvan ik een lagere dunk had juist erg goed verassen. Zo verwacht ik van Trivium (ja, echt) een vrij sterke plaat.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina