Ik heb er inmiddels een stuk over geschreven:
zie ook:
http://www.gamer.nl/doc.php/48570?&cc=1#comment989178
Mijn favouriete land, mijn document via mijn favoriete gamepagina
Kan het nog mooier, een document schrijven over mijn favouriete land via de gamepagina van mijn favouriete game. Amerika en Gears of War 2 in één zin. In Amerika was het de laatste tijden ook een oorlog, een politieke wel te verstaan. Na 8 jaren George Bush was het voor veel Amerikanen tijd voor een nieuwe president. Iemand die het anders zou doen, iemand die voor verandering zou zorgen.. Het was tijd voor change
Geen McCain, maar ook geen teleurstelling
Ik was tot voor de verkiezing pro McCain, ik heb Bush altijd gesteund en ik had vertrouwen in het koppel: McCain & Palin. De reden hiervoor is dat ik nog steeds trots ben op de reactie van Bush op 09-11. Dat jaar, maar ook de jaren die volgden hebben mij enorm geraakt. Zoveel onschuldige burgerslachtoffers en zoveel verdriet. Hier moet aan gewerkt worden. En dit zag ik gebeuren via Bush, we werden met de harde feiten geconfronteerd en het was tijd voor een harde aanpak.
Jaja maar Obama heeft gewonnen, dat is dan toch erg kut?
In eerste instantie was ik voor McCain omdat hij net zoals Bush een voorstander ervan is dat er wereldwijd op verschillende plekken een sterk Amerikaans leger staat dat Amerika vertegenwoordigd. Ik ben hier een groot voorstander van, maar.. De maar is groot, het wordt te duur. De schuld die Amerika heeft opgebouwd is ongekend. En via Future Weapons werden ook wapens gepresenteerd waarvan ik al wist dat ze voor het Amerikaanse leger al te duur zouden worden. Wat mij nog steeds een doorn in het oog is geweest was de reactie op Katrina. Het is erg als je overal soldaten hebt, maar niet genoeg in je eigen land.
De change
Simpel gezegd zal Obama de militairen aanwezigheid in het midden oosten uiteindelijk rustig afbouwen en zal de economie nog hoger op de agenda staan. Obama heeft laten zien dat hij veel charisma heeft en de diplomatieke wijze prefereert. Ik moet eerlijk zijn dat ik toch ook wel zie dat het na 8 jaar Bush wel tijd is voor een democratische partij. Amerika zit nu zo erg in de problemen dat er van alles flink moet worden veranderd. Obama 's overwinning speech, maar ook de vreugde bij de Amerikanen was als een sprookje op tv.
My best wishes
Ik hoop dat Obama kan waar maken wat hij beloofd heeft en dat het imago van Amerika verbeterd. Ook hoop ik dat veel Amerikaanse soldaten terug naar huis kunnen en dat er weer vaker een dialoog wordt aangegaan ipv het wapen gekletter. Waar ik overigens nooit tegen ben geweest aangezien het soms nodig is. Obama ! succes
Klik om te vergroten...