1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Presidentiële Verkiezingen Amerika

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tediz, 4 jan 2008.

1. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk. Er staat een plaatje in mijn ak boek met de spreiding van negers in Amerika, en die wonen bijna allemaal in het Zuidoosten, waar alleen Florida voor Obama heeft gestemd. Er is dus weinig racisme in betrokken.

2. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Obama is niet zwart, hij is een halfbloed. Half zwart, half blank. Hij is dus net zo goed blank, als dat hij zwart is. Mkay?

Leuk dat Obama heeft gewonnen, gunde het hem op voorhand al meer dan McCain; alleen al vanwege McCain's geniepige hoofd. Ook, niet geheel onbelangrijk, vanwege het feit dat McCain nauwelijks zou hebben afgeweken van de door Bush ingeslagen weg.

Mja, grote veranderingen zul je niet snel gaan merken; duizenden soldaten zijn niet binnen 'n jaar thuis; de economie recht je niet in luttele maanden. Het zal Obama zeker zijn gehele eerste termijn kosten om Washington weer op het goede spoor te krijgen. Als het 'm al lukt.

En die tests zijn trouwens complete onzin. Je kunt aan de 2 antwoorden al lezen welke bij wie hoort. Onnozel gedoe.

3. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    theoretisch, ja. Maar zo werkt de wereld niet.
    De conservatieve blanken hebben daar een enorme meerderheid. En de zwarten waren in grote getallen weggegaan uit het zuiden.

4. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Leg jij mij dit maar is uit dan.

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Als je een kleurtje hebt (niet blank bent) ben je zwart.

6. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker makkelijk. Hoe zie jij een Aziaat dan?

7. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Kom op. Je weet toch best wat ze bedoelen? Theoretisch gezien is hij niet zwart maar in de praktijk wel omdat hij niet blank is, zo gaat het nou eenmaal hoe je het ook bekijkt. Een Aziaat is een Aziaat.

8. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Noooouuuuu, vooruit dan.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Zo zie ik het niet hè ;) Dat is nou eenmaal de algemene opvatting. Zeker in Amerika.

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er inmiddels een stuk over geschreven:
    zie ook: http://www.gamer.nl/doc.php/48570?&cc=1#comment989178

Mijn favouriete land, mijn document via mijn favoriete gamepagina
    Kan het nog mooier, een document schrijven over mijn favouriete land via de gamepagina van mijn favouriete game. Amerika en Gears of War 2 in één zin. In Amerika was het de laatste tijden ook een oorlog, een politieke wel te verstaan. Na 8 jaren George Bush was het voor veel Amerikanen tijd voor een nieuwe president. Iemand die het anders zou doen, iemand die voor verandering zou zorgen.. Het was tijd voor change

Geen McCain, maar ook geen teleurstelling
    Ik was tot voor de verkiezing pro McCain, ik heb Bush altijd gesteund en ik had vertrouwen in het koppel: McCain & Palin. De reden hiervoor is dat ik nog steeds trots ben op de reactie van Bush op 09-11. Dat jaar, maar ook de jaren die volgden hebben mij enorm geraakt. Zoveel onschuldige burgerslachtoffers en zoveel verdriet. Hier moet aan gewerkt worden. En dit zag ik gebeuren via Bush, we werden met de harde feiten geconfronteerd en het was tijd voor een harde aanpak.

Jaja maar Obama heeft gewonnen, dat is dan toch erg kut?
    In eerste instantie was ik voor McCain omdat hij net zoals Bush een voorstander ervan is dat er wereldwijd op verschillende plekken een sterk Amerikaans leger staat dat Amerika vertegenwoordigd. Ik ben hier een groot voorstander van, maar.. De maar is groot, het wordt te duur. De schuld die Amerika heeft opgebouwd is ongekend. En via Future Weapons werden ook wapens gepresenteerd waarvan ik al wist dat ze voor het Amerikaanse leger al te duur zouden worden. Wat mij nog steeds een doorn in het oog is geweest was de reactie op Katrina. Het is erg als je overal soldaten hebt, maar niet genoeg in je eigen land.

De change
    Simpel gezegd zal Obama de militairen aanwezigheid in het midden oosten uiteindelijk rustig afbouwen en zal de economie nog hoger op de agenda staan. Obama heeft laten zien dat hij veel charisma heeft en de diplomatieke wijze prefereert. Ik moet eerlijk zijn dat ik toch ook wel zie dat het na 8 jaar Bush wel tijd is voor een democratische partij. Amerika zit nu zo erg in de problemen dat er van alles flink moet worden veranderd. Obama 's overwinning speech, maar ook de vreugde bij de Amerikanen was als een sprookje op tv.

My best wishes
    Ik hoop dat Obama kan waar maken wat hij beloofd heeft en dat het imago van Amerika verbeterd. Ook hoop ik dat veel Amerikaanse soldaten terug naar huis kunnen en dat er weer vaker een dialoog wordt aangegaan ipv het wapen gekletter. Waar ik overigens nooit tegen ben geweest aangezien het soms nodig is. Obama ! succes :)

Laatst bewerkt: 5 nov 2008
  11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
  12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Héél erg helder is dit document dan helaas niet ,mijn beste....
    Zeker ,niet als je die twee samen op één lijn zet....
    Het laat alléén zien dat je érg pro VS zijt,maar meer ook niet....

Het is nu tijd voor iemand die het desastreuze beleid dat Bush heeft gevoerd ,en die daardoor de VS economisch tot op de rand van de afgrond heeft geleid een halt toe te roepen....
    En nu moeten de democraten naar aloude gewoonte voor deze "change" zorgen en de rotzooi opruimen die de republikeinen naar goeie gewoonte nagelaten hebben....

Haha, de oorlogsheld én de" leegheid" in persoon,die waren volgens U dé aangewezen kandidaten om de oorlogspolitiek van Bush verder te zetten en de VS over de rand van de economische afgrond te duwen....

Ik zou eerder beschaamd zijn dan trots als ik in Uw geval was.....
    Er zijn véél meer onschuldige burgerslachtoffers gevallen in een land dat met die hele 11/09/2001 affaire niets vandoen hadden maar die door Bush himself wel degelijk als schuldigen werden aangeduid.....

Zo gaat dat mijn beste, dat je liever al je geld in een oorlog vér overzee stopt ,en daarbij je eigen landgenoten in de steek laat alleen al omdat de meerderheid ginds van donkere afkomst was.....
    Bush had soldaten genoeg wéét je,de nationale garde immers,alleen het geld en de wil om hen ginds in het zuiden écht te helpen ontbrak hem....
    Oorlogje voeren vér weg was hem véél beter geschikt, daar verdienden immers zijn broeders uit de wapen en oliesector véél meer aan dan dit bij humanitaire hulpacties in eigen land zou zijn....
    Bush is een schande voor de westerse mensheid,en hij verdiend het eerder voor het tribunaal in Den Haag te komen te staan voor misdaden begaan tegen de mensheid,dan dat dat hij zou gelauwerd worden om zijn verdienste als president van de VS....

Laatst bewerkt: 9 nov 2008
  13. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    wat een ongelofelijk rare kijk heb jij op de wereld. Je hebt over onschuldige slachtoffers van 9/11, maar je gaat er niet vanuit dat er in Irak en Afghanistan veel meer onschuldige burgers zijn gedood sinds de komst van het Amerikaans leger?

Waarom ben je zo'n groot voorstander van een groot Amerikaans leger op verschillende plekken in de wereld? zodat er later genoeg materiaal is om nieuwe games voor te maken |:-

Het is helemaal niet nodig om af en toe oorlog te voeren, zeker geen oorlog die op voorhand niet te winnen is. blijkbaar hebben de amerikanen niks geleerd van Vietnam, waar ze de bevolking ook niet onder controle kregen.
    Er is afgelopen eeuw al meer dan genoeg oorlog gevoerd.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben heel erg blij dat Obama heeft gewonnen! Vond McCain overkomen als een gluiperd en had bij hem gewoon een Bush gevoel. Heb sowieso niets met de Republikeinen. Obama kwam met alles bij mij gewoon beter over. Amerika heeft nu in ieder geval hoop, hoop op verandering, hoop op vooruitgang. Erg bijzonder dit!

Zo werkt het helaas niet. Niet blank is daar gelijk zwart etc.
    Zag vorige week een programma op op TV waarin een reporter een of andere zuidelijk staat bezocht. Deze reporter ging de discussie aan met een aantal rednecks. Op de vraag, op wie gaat u stemmen, antwoorde de man, op McCain. Toen vroeg de reporter, waarom stemt u niet op Obama? De man antwoorde hierop: ''because he is a nigger''.

Echt walgelijk dat soort lui......|:- Dit soort walgelijk rascisten kom je helaas nog veel tegen in bepaalde staten........

Maargoed, Obama! \o/

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Eens, met jouw Alonso. Echt, dat zijn volgens mij ook van die mensen die elke Moslim dood willen hebben. Sommige mensen beesten.. |:-

Laatst bewerkt: 10 nov 2008
  16. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel grappig, ik vond obama eerder geniepig overkomen. Vertrouw die man niet helemaal, juist omdat hij te perfect lijkt. Niemand is perfect. Krijg een beetje zo'n links extremist gevoel. Maar dat is heel persoonlijk ;)

McCain had dnek ik wel wat veranderingen ingevoerd ten opzichte van bush, maar dat zullen wij nooit weten. Ik denk dat Obama het wel goed zal gaan doen. Het kan nooit erger als Bush :emo:. Het is voor mij wel eerst zien dan geloven. Mis het gevoel dat Obama ervaren is en weet wat hij doet. Misschien krijgt hij niets voor elkaar als hij het fout aanpakt (worst case) of hij doet het wel heel goed (best case). Hoop op dat 2de ;)

Op het "hij is een nigger verhaal": 100% mee eens. Ik krijg alleen ook een onderbuik gevoel als je gekleurde man hoort zeggen dat hij stemt op Obama omdat hij gekleurt is. Dat is ook niet goed. Kunnen ze niet gewoon een keer huidskleur/ras geen rol laten spelen... droomt verder....

Laatst bewerkt: 10 nov 2008
  17. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Dat soort mensen waren ook opgepakt vlak voor het laatste debat.
    Ze wouden Obama en een hele hoop zwarte scholieren vermoorden.
    Er is nog steeds een goede kans dat Obama word vermoord door een redneck die Amerika wil ''beschermen''.

18. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Diep van binnen heb ik zo'n gevoel dat Obama binnen 2 jaar vermoord wordt. Simpelweg door de vele extremisten die er in dat hol ronddwalen. Uiteraard hoop ik het niet, ik zie Obama graag.

't Is dan ook maar een "gevoel."

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad verschrikkelijk. Maar misschien nog wel erger was een redneck die werd gevraagd naar z'n mening over Obama, waarna hij zei dat Obama een moslimterrorist was, met als onderbouwing: 'Well, if it walks like a duck and if it talks like a duck...it must be a duck'.

Dat vind ik misschien nog wel erger dan zo'n achterlijke racist, simpelweg omdat zulke mensen gewoon zo onvoorstelbaar DOM zijn. Als je zo denkt ben je gewoon te dom om te leven imo.

20. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb juist het gevoel dat obama heel veel voor elkaar kan krijgen, en dat hij precies weet wat hij doet. Als je ziet wat voor geldmachine hij heeft weten op te bouwen. Ik heb ook wel dingen gelezen waaruit blijkt, dat hij best geniepig kan zijn, hoe hij aan zijn posities is gekomen enz. (kan even niet op goeie voorbeelden komen nu). Ik denk dus dat het een gehaaide president is, die het beste voorheeft met het Amerikaanse volk en de rest van de wereld

Deel Deze Pagina