Waarom moet God een begin hebben als wij (mensen/dieren/dingen) dat hebben? Één van de meest belangrijke regels in theologie (onze tenminste) is dat God niet te vergelijken is met zijn creatie. En als je echt logisch nadenkt zou je op compleet verschillende entiteiten niet dezelfde regels toepassen.
Hij heeft geen begin, noch een einde, nog veranderd Zijn staat, hij is zoals Hij altijd is want tijd heeft geen invloed op Hem en Hij is niet gebonden aan de 6 directies die wij kennen (boven onder links rechts achter voren).
Goiz probeert hier iemand te pakken maar geeft ook gelijk het antwoord voor diegene die hij wilt pakken.
Idd, God is tijdloos.
Als je de grenzen van mogelijkheid legt bij de wetten van de natuur die wij kennen dan past God inderdaad niet in jouw plaatje van de werkelijkheid. Ik, en anderen, geloven dat God die wetten heeft gemaakt en handhaaft en niet gebonden is aan zijn eigen creaties.
Hoe weten gelovigen deze dingen zo zeker, dat is een kwestie van geloof ja, niet iets tastbaars. Mensen zonder geloof begrijpen dat niet maar kom dan ook niet aan met wetenschap. Als gelovige zie ik wetenschap als een noodzaak, in de Qur'an wordt meerdere keren gepushed dat we moeten kijken naar de wereld, kennis opdoen. En blijkbaar vonden de gelovigen die de grondbeginselen van chemie, medische wetenschap etc, incl. Moslims dat ook. (Ik studeer scheikunde )
In de vroegere jaren waren het vaak de orthodoxe Muslims die actief waren in het neerleggen van de basis principes van chemie, medicijnen en algemene wetenschap. De Qur'an blijft erop pushen dat mensen moeten kijken naar waar ze leven, begrijp de wereld etc.
Laatst bewerkt: 12 dec 2008