[Centraal] Klaagbaak voor modereer-actie's!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 13 mrt 2003.

1. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Eensch, ik vond het zojuist best boeiend om al die nostalgische game voorkeuren van members te lezen. Daarbij komende dat de keuzes onderbouwd zijn met een goede eigen mening. Zou je dan niet veel meer topics moeten sluiten:

Opsomming van meningen:

Welke game heb jij meer dan 100 uur gespeeld?
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=124048

Lievelings level (moment) uit een game.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=101594

Waar erger jij je gruwelijk hard aan? [deel 3]
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=121685&page=37

Appartement gekocht, hoe zou jij die inrichten??
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=123546

Wat is jouw Moeilijkste (meest frustrerende) level (moment) uit een game?
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=124295

Allemaal topics gebaseerd op opsommingen.

En zo pik je er nog tientallen uit.

Ik ben het eens dat dit topic sterk lijkt op een opsomtopic, maar doordat er aan elke opsomming een mening wordt gebonden krijgt het waarde.
    En aangezien dit topic nog altijd nuttiger is dan het "Het Te Grote Nutteloze [Deel -8] (SPAM) topic" zie ikzelf geen reden waarom deze gesloten wordt.
    :)

Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Exactly my thoughts. :)

3. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou je heel veel topic's kunnen sluiten. Volgens mij gaat het hier alleen om dat de meeste reactie in zulke (game) topic's geen goed onderbouwde mening word gegeven.

Is er een topic waarin gevraagd word wat jouw favo game is dan hebben 9van de 10 reacties geen onderbouwende mening maar alleen de titel van het spel.

Waar erger jij je gruwelijk hard aan? [deel 3] en Appartement gekocht, hoe zou jij die inrichten?? staan in de mile dus niet zeuren.

Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  4. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Ongeacht of ze in de mile staan of niet, "Opsomtopics" zijn niet toegestaan op Xboxworld. Nu is het zo dat in de Green mile de bandjes iets losser gaan, maar in feite geldt hetzelfde principe.

Een quote uit de FAQ:
    Nu is de startpost niet de meest uitgebreide startpost ooit, maar door deze discussie zo te starten waarin duidelijk gevraagd wordt naar de poster zijn mening en niet een simpele opsomming van een gamenaam, wordt de thread van opsomming naar een meningen thread geduwd. En is dat niet juist de bedoeling van een forum? Het delen van elkaars meningen over een bepaald onderwerp wat aangekaart wordt door een topicstarter.

5. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jij weet zelf ook dat er een beperkte groep zit op de Mile en dat het daar erg losjes aan toegaat.

Kutmoment/Beste moment van de dag [Deel 32]
    De 'Wat luister je nu?' draad [Deel 10] ‎
    Wat voor Horloge heb jij? ‎
    Het Grote Pats Topic [Deel 31]

en

De "Alleen bikkels zijn om 3 uur 's nachts nog wakker" Thread ‎

Heeft het inhoud om bikkel te zeggen of

Het Te Grote Nutteloze [Deel -8] ‎

heeft ook geen inhoud.

Wat probeer je hier duidelijk te maken dan?

6. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Dat het dit keer geen opsommings-thread betreft, in mijn ogen dan.

Ik kwam alleen even mijn mening geven meer niet ;)

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Jullie maken het allemaal zo serieus! Rustig, zeg! Allereerst is de Green Mile gewoon loos, dus daar doen we alleen moeilijk als het echt té onzinnig wordt. Wat betreft de ontopic fora: 360 Games is ontzettend druk, daar heb je gewoon minder ruimte voor iets lozere (maar wellicht leuke!) threads.
    Ik zelf probeer het tegenwoordig altijd even aan te kijken óf er een discussie ontstaat. Ik heb in de thread "Welke game heb je meer dan 100 uur gespeeld" herhaaldelijk opgeroepen om meer te beargumenteren ipv op te sommen. Nu is de thread een succes, dus het kan wel. :) In "Welke game die er niet voor de xbox is zou jij er wel op willen zien? " werd daarentegen echt alleen maar opgesomd. Nu kun jij je best wel doen, Fiasco, maar als de rest niet volgt. Daarnaast pik je ook echt net de thread uit van Baffende Barry. 8)
    Anyway, de reden dat we opsomtopics dichtgooien is omdat ze in de regel loos zijn en het nog drukker maken op sommige plekken. Wanneer is een thread een opsomming? Dat is moeilijk te beoordelen en niemand zal het met elkaar eens zijn. Dus probeer er gewoon zelf een discussie van te maken, dan voorkom je gewoon dat het dicht gaat. Mocht je twijfelen aan een slotje, dan kun je altijd hier nog terrecht. ;)

8. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Duidelijk :)

Baffende Barry :+

9. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Alles leuk en aardig heren maar alle voorbeeld topics staan in de green mile (bedoeld voor dit soort dingen).

Het topic waarom het eigenlijk gaat bevat geen argumenten of onderbouwwing , alleen game namen en domme opmerkingen ( een game over Osdorp zou wel leuk zijn ) , dat is de reden dat ie gesloten is , het draagt niets bij en er onstaat geen discussie.

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Mooi, dit is duidelijk. Bedankt! :)

11. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Stop dan dat gesloten topic van Beffende Barry of whatever in de Greenmile. :)

12. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ben ik nou de enigste die het niet snapt? Zou je zo vriendelijk willen zijn mij even een link te kunnen geven naar dat topic? Alvast bedankt.

13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Als ik alles goed snap gaat het om dit topic wat gesloten is: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=124284
    Men vraagt zich af waarom, uitleg wordt gegeven, Dazlin vindt dat het draadje dan maar in de GM moet.
    Iets duidelijker? :+

14. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ahh op die manier.

15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Aangezien ik onderhand wel door heb dat de members hier toch weinig gelijk krijgen, toch even klagen in de klaagbak (al weet ik voor 99% zeker dat er niets zal veranderen);
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=124433
    "Is het aftellen voor President Obama begonnen?"

Een onderwerp met genoeg discussievoer om een apart onderwerp over te openen. Feitelijke informatie uit het verleden (Kennedy), feitelijke informatie uit het heden (rassendiscriminatie, kkk, extreem rechtse organisaties) kunnen toegepast en gebruikt worden in deze topic. Zie dan ook geen enkele reden waarom de topic gesloten zal moeten worden. Puur omdat het idee "walgelijk" is?
    Mensen hier moeten eens volwassen genoeg worden de waarheid onder ogen te kunnen zien.

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Vind het zelf ook een walgelijk topic maar dat is idd geen reden om het te sluiten. En de thread die Alonso geeft heeft er ook niets meer mee te maken omdat de verkiezingen voorbij zijn. Maak er dan een Obama of een algemeen VS Politiek topic van

17. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Ik heb een thread geclosed gekregen door Cookies. Was in te koop aangeboden onderdeel van deze site. Reden was

Mod: Algemene titels zijn niet langer toegestaan. Je mag een nieuwe thread maken met een titel die wel aan de nieuwe regels voldoet - Cookie

Nu heb ik de regels doorgelezen en er staat niks in over dit. Dus zit die man maar wat te doen of heb ik iets over het hoofd gezien.

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Het is de bedoeling dat je altijd de naam/namen van hetgeen dat je verkoopt vermeld. Ik heb geen idee hoe je topic heet(te), maar dit zijn goede voorbeelden:

[Xbox] King Kong
    [Xbox360] King Kong (Xbox 360)
    [NGC] Resident Evil 4
    [DVD] The Matrix
    [Xbox360] Forza Motorsport

Dus iets als [XBOX360] WHAT's topic is niet de bedoeling.

19. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Ja en wat als je nou 10 spellen hebt. Moet je dan al die spellen erachter gaan zetten? Of is Verschillende Games dan ook goed

20. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Staat uitgelegd, gebruik dan gewoon de titels van de meest populaire games die je hebt:
    [Xbox 360] Far Cry 2, Need for Speed Carbon, GTA IV ea.

Zoiets :)

Deel Deze Pagina