Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kamp een beetje mt problemen..

    slechte voeding (8 volkoren broden met kipfilet, elke dag, niet op de uren, met pepsi max en water), sochtends en savonds een shake, sportschool lukt gewoon niet (1 spier groep, lager gewicht dan normaal, dan al moe).. daar om wil ik gewoo nhulp van een instructeur. het enige wat ik hoor is dat ik moet doorzetten en voedingschema kunnen ze niet zomaar opstllen. no shit sherlock, dat snapt mn lul ook wel. ik boek op deze manier totaal geen voorruitgang als niemand kan helpen op de sportschool
     
  2. Ashavan

    Ashavan Guest

    Te weinig eten, weinig zon, griep wat heerscht. Tja dan kun je zwakker zijn en minder zin hebben in trainen. Heb er zelf ook last van en pas me tempo er op aan. Dan train ik maar wat langer hoor.

    Maar een schema moet wel leuk en uitdagend zijn. Draai je veel repetities en sets met laag gewicht is de motivatie al snel weg. Zou dan gewoon iets totaal anders doen. Kan ook vaker naar sportschool gaan en kortere work-outs. 5x in de week met maar 3-4 oefeningen kan ook prima.
     
  3. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is dus mijn planning

    * Voedingschema samenstellen voor de trainings dagen (met extra proteine, eiwitten enz)
    * Wanneer mogelijk, vroeg in de ochtend trainen (in mijn geval nu maandag en vrijdag, woensdag in de -helaas toch wel- late avond)

    Maandag
    Rug (12-10-8-6) 3 oefeningen
    Biceps (12-10-8-6) 3 oefeningen

    Woensdag
    Benen (12-10-8-6) 3 oefeningen
    Triceps (12-10-8-6) 3 oefeningen

    Vrijdag
    Borst (12-10-8-6) 3 oefeningen
    Deltoids/Schouders (12-10-8-6) 3 oefeningen

    en dan zaterdags treadmill / hardlopen.. moet alleen wel vanmiddag zoeken naar goede Puma loopschoenen, train nu op casuals..

    houden we dus rust op dinsdag, donderdag, zondag.. op deze dagen zorg ik wel dat de voeding goed blijft maar niet hetzelfde als de trainingsdagen. kan natuurlijk niet elke dag in de ochtend 2 eitjes bakken :p

    Any tips..?
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Kan weinig over je indeling zeggen zonder daadwerkelijke oefeningen. Zou zelf bij de borst/triceps 1 oefening weg doen zodat je meer borst/rug oefeningen doet. Benen mogen per definitie wel meer dan 3 zijn.

    Qua voeding...je groeit in de rust. Dus zou op sportdagen merendeels koolhydraten/proteine eten met beetje onverzadigd vet. Op niet sportdagen merendeels proteine/onverzadigd vet met beetje koolhydraten. Zo verminder je ook vet aanzet en krijg je toch kwaliteitsmassa/kracht.
     
  5. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    zal tuis op i-net ff zoeken welke dingen ik doe, weet de oefeningen niet uit mn hoofd. mar je bedoeld dus dat ik de rug / borst 4 oefeningen moet doen en biceps(neem aan dat je dat bedoeld) en tricep 3 houden? Schouders moeten echt aandacht krijgen aangezien het er nu gewoon niet uit ziet. triceps kwamen al lichtelijk door, borst ook, schoduers/deltods zijn dun gebleven.. enige tips om die goed te trainen? gewichtne aan de zijkant en voorkant?
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als je vindt dat je schouders meer aandacht nodig hebben zou je schouders na de benen moeten doen. Triceps na de borst. Als je de benen traint genereert je lichaam veel anabole hormonen waar de kleine spiergroepen er na profijt van hebben. Dus grote spieren eerst is goed idee.

    Met borst pak je voorkant schouders. Rug is achterkant schouders. Dus die twee moet je niet al te zwaar pakken op de extra schouder dag ivm vergrote blessure gevoeligheid. Dus wat je moet doen is de zijkant en bovenkant extra aandacht geven. DB Side Raise is een goede en de Militairy/Overhead Press ook.

    Bij de rug dag doe je nog Upright Row waarbij je de achterkant/zijkant pakt.
    Borst dag plak je nog wat front raise bij.
     
  7. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk, hier heb ik tenminste wat aan :) nogmaals bedankt!
     
  8. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Veel herhalingen zijn voor conditie, maar dat is allemaal relatief.

    Van 200 keer 10 kilogram bankdrukken wordt je geen moer beter.
     
  10. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    nee dat snapte ik :p maar zwaar gewicht, waarbij veel kracht nodig is (wel normaal te houden) is toch overall vor massa
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Bruce Lee woog 55~60 kilo, dat is 12 kilo lichter dan ik ben. Als je ziet wat voor spiermassa hij heeft en wat hij kon aanrichten bij mensen die 2 keer zo zwaar waren als hem ... enfin, zegt eigenlijk al genoeg.

    Als je een goede combinatie wil hebben kun je beter je borst / armen trainen. Dus eigenlijk je torso en tegelijk goed eten. Je moet niet minder gaan eten en ZEKER ook niet meer. Ben 2 jaar geleden begonnen op 61 kilo, zit nu op 73. Ben gestopt met fitness, jammer genoeg. Geen tijd meer voor :mad:
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Je moet gewoon zo zwaar mogelijk pakken als je kan. Doe repetities explosief doch gecontroleerd. Zodra je snelheid of techniek minder wordt stop je de set ongeacht of je de reps gehaald hebt of niet. Aantal reps is niets meer dan een indicatie in welke regio je gewicht zult moeten pakken.

    Advies van rampy zou ik in de wind slaan. Als je wilt groeien moet je lichtelijk boven kcal onderhoud gaan zitten. Anders heeft je lichaam niet voldoende voedingsstoffen om zichzelf te herstellen e.d. En als je goed wilt trainen moet je ook je benen trainen en niet domme onzin smoesjes gebruiken als: "ja maar ik fiets/voetbal/korfbal/ijshockey al voor me benen".
     
  13. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    vanavond weer trainen:

    leg extention / legg press / leg curl
    seated millitary press / behind the neck press / side raise

    zal ik wel even zoet mee zijn. millitary en behind the neck kwa gewicht nog even rustig aandoen, aangezien de schouders nog niet mee ontwikkeld zijn. benen kunnen wel wat hebben na jarenlang fietsen, lange wandelingen en altijd trappenlopen
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zou geen Behind the Neck uitvoeringen van welke oefeningen dan ook doen. Je plaatst de schouders in een natuurlijke positie wat de kans op blessures vergroot. Doe gewoon een uitvoering voorlangs. Of een Overhead Press.

    *zucht* iedereen overschat zulke activiteiten enorm.
    Lekker zwaar de benen trainen. En squat + deadlift in het schema opnemen.
     
  15. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik denk eerlijk gezegd dat iedereen het onderschat.
    Ik ben nu een beetje tegen gewichtheffen etc.

    Als je echt een sterk en gezond lichaam wel hebben dat bij je past,
    dan kun je imo het beste gaan hardlopen, opdrukken, pull-ups en dat soort andere dingen.

    Ik probeer te zeggen dat een hele goede bodybuilder, waarschijnlijk nog niet eens 5 kilometer kan hardlopen.
    Dat vind ik persoonlijk echt lelijk.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2009
  16. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0

    ik bedoelde het niet op die manier maar de bene nzijn er wel gespierder door geworden in die jaren :) tis niet zwaar trainen maar altijd beter dan de lift toch ;)
     
  17. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    w00t ik heb knietyfus

    Patella Femoral Syndrome/dysfunctie

    Fucking geweldig :cool:


    \o/
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2009
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Mwa ik vind het noodzakelijk voor mijzelf aangezien ik voetbal als belangrijkste sport acht :cool:
     
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Ja oké, je zou iets meer moeten eten dan normaal maar "dont overdo it". Als je teveel gaat eten word je log en krijg je niet het gewenste resultaat. Vaak kon je op de sportschool samen met je instructeur bepalen wat je wil doen, wat je wilt trainen en wanneer je dat bereikt wil hebben. Conditie? Massa? Of een combinatie van beide? Of wil je juist 1 specifiek ding getrained hebben?

    Mijn instructeur hielp vroeger met hetgeen wat ik moest eten. Veel smerige sushi hahaha... Voetbal is goed voor je conditie en benen, ongetwijfeld dus wat jij zegt klopt niet helemaal. Je kan d.m.v trainen WEL je spiermassa in je benen vergroten, dit maakt je steviger maar niet sneller. Als je de juiste balans hebt kunnen vinden kun je een stel flinke benen kweken en nog snel zijn ook :)

    Ik heb een aantal jaren gevoetbald en 7 jaar op Jiu-Jitsu gezeten. Ben voor Jong-NAC ooit eens gescout maar dit was snel afgelopen. M'n tegenstander probeerde de bal te tackelen en schijnbaar zag hij m'n rechter knie aan als bal. Gescheurde meniscus aan overgehouden, fijn he?
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2009
  20. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    @ Rampy

    Vind het zinnetje waar je in zegt dat voetbal goed is voor je benen wel mooi, in welke zin is dat dan goed voor je benen? ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina