de fukin Duitser hebben ufos! ik wist 't!
een IQ 180 en hij wil de olie in? oliebol!
op het eind bedoeld hij natuurlijk "heb je alsjeblieft 2 euro, dan kan ik genoeg drugs kopen om terug te gaan naar het 3e dal universum, met mijn x-achtenSchwanzich"
trouwens wel interresant over die maan van Saturnus, die kende ik eigenlijk niet eens. Ik heb me wel ooit verdiept in de manen van Mars, Phobos en Deimos, vooral omdat het niet eens echt manen zijn maar meer grote stukken steen, gevangen in een baan om die planeet. Ik geloof ook dat als mensen ooit verre ruimtereizen gaan/willen maken de beste en vooral goedkoopste, misschien zelfs wel de enigste manier zal zijn om te liften op een (groot) stuk space rock, waar je je in graaft en zo beschermen kan tegen straling en kleine inslagen van mircodeeltjes.
En die twee manen van mars zijn typisch, omdat ik niet weet of ze op een natuurlijke manier om die planeet zijn gekomen, want waar komen ze dan vandaan en waarom gingen ze zo langzaam dat ze rond mars zijn blijven hangen als ze van buiten die planeet afkomstig zijn. En als je van ver naar de aarde wil komen, lijkt mars me ook een goede plek om te stoppen, uit te stappen en dat laatse stukje met een heel klein normaal schip te doen, zodat je de koers goed kan bijstellen om de dampkring goed door te komen.
Ze zijn niet echt groot en dus ook redelijk wendbaar en eventueel makkelijk te versnellen met weinig middelen, in tegenstelling tot Iapetus, ook al lijken ze op dit plaatje misschien groot, volgens mij slecht enkele kilometers in lengte.
Laatst bewerkt: 25 feb 2009