de pk's doen het bij dit soort sprintjes er bijna niet om.......tis puur het koppel.
de pk's komen er pas uit rollen als het blok al bijna op ploffen staat....je ziet ook dat de verschillen in pk's niet enorm zijn.
kijk je naar de koppelgrafieken van een 1000cc en een 600cc dan zie je dat niet alleen het koppel van de 1000cc bijna 2 keer zoveel is maar ook bij een veel lager toerental al beschikbaar is.
dit "draaimoment" is in principe van het grootste belang voor een motorblok en geeft ook aan waar zijn bruikbare vermogen zit.
op mijn ducati is het helemaal een groot gevecht om uberhaupt nog normaal op te kunnen trekken.....het ding weegt maar 162 kilo,heeft nu 155 pk (wordt 170+) en ook inmiddels al 128nM aan koppel.
tis wel een twin en die zijn altijd sterker onderin dan een 4 in lijn.......maar dat is weer een ander verhaal.
dus lichter als een 600cc,een pk'tje of 25 meer en ruim 2 keer zoveel koppel......ze bestaan echt \o/
ps...
vind het overigens wel een prachtding die zx6r.
mooi strak groen gifkikkertje die kawa.
Laatst bewerkt: 30 mrt 2009