1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    denk dat de r1 meneer hier ligt te slapen of ze hebben 3 bougiedoppen losgetrokken?

    van stilstaand tot 90 a 100 kmph zal een 1000cc niet enorm veel uitlopen.
    de dikkere jongens zijn vanuit stilstaand alleen maar bezig om het voorwiel aan de grond te houden.........maar eenmaal serieus aan de rol heeft een 600cc niks meer te vertellen als het om puur motorvermogen aankomt tegen elke willekeurige 1000cc supersport.

    feit blijft wel dat de niet elke bestuurder hetzelfde is qua reactievermogen,stuurmanskunsten en gewoonweg "kloten van titanium" hebben.
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    hele mooie kawa..

    wel jammer dat er geen kawa's meer in de MotoGP meerrijden. mis die groene monsters(ja ik weet dat er Eigenlijk wel een kawa rond rijd maar dat heet iets van h...... nogwat)
     
  3. SysanApse

    SysanApse Guest

    Mijn scooter =D
    gaat 71 op rollerbank.
    [​IMG]
     
  4. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    vraagje

    ik afgelopen week me scooter beurt gegeven en nieuwe uitlaat erop laten zetten omdat die niet goed meer doortrok en optrok. Snelheid mocht hetzelfde blijven of iets meer was geen probleem.

    Kreeg ik hem terug van de dealer, nou rijd me scooter nog langzamer en trekt die nog langzamer op ...ffs. Ze hebben de begrenzer er niet uitgehaald van de uitlaat

    Ik heb toch iets van een reparatie garantie neem ik aan? Want ik ga hem terug brengen en ga niet weer voor service kosten opdraaien.
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Je hebt niets opgeschreven maar wel een mondelinge overeenkomst met de dealer dat je niet wilde dat je scooter langzamer liep.

    Echter denk ik dat de nieuwe uitlaat de prop er nog in heeft zitten die jou oude uitlaat waarschijnlijk niet had. Daar heb je niets over gezegd ;)

    Gewoon eisen dat ze de prop er uit boren....of doe het zelf.....:)
     
  6. LinQ

    LinQ Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0

    Helemaal mee eens. Ik rij zelf een zx6r 07 (136 PK) en mijn maatje een r1 04 (174 PK ?). Vanaf stilstaande start en eerste versnelling (ZX6R 137 KMH) (R1 150 KMH) hou ik hem bij, in de tweede half en in de derde versnelling is hij weg. De R1 kun je niet opengooien zoals ik dat met mn 600cc wel kan. De R1 is alleen maar bezig om zijn voorwiel aan de grond te houden. Let wel, we hebben het niet over GP coureurs, die hebben zoveel controle over zoveel vermogen als de R1 daar moet je een aantal jaartjes (race)ervaring voor hebben. Tevens zijn er maar weinig motorrijders die uit een 1000cc echt alles kunnen halen wat die fiets daadwerkelijk kan.

    Wel kan een 600cc op een route waar veel bochten in zitten sneller zijn dan een 1000cc (wel gelijkwaardige bestuurders). Een 600cc is korter en lichter en is daarom een wendbaardere fiets om te sturen. Een 1000cc wint het weer op de rechte stukken.
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2009
  7. LinQ

    LinQ Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    GP zonder Kawa is jammer. Waren altijd wel de underdog met het meeste het vetste geluid en lawaai:9:thumbs:
     
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik houd het dit jaar nog bij mijn ZRX1100, moet de centjes even aan andere dingen uitgeven helaas.
    Maar een leuke tussenweg is ook natuurlijk de 750CC Gixxers.
    Denk dat ik persoonlijk uit zoiets nog niet eens alles er uit kan halen.

    Het liefst had ik en een Stoere Naked en een Racer :)
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    de vetste kleur, geluid en uiterlijk

    was gewoon altijd mooi. op assen ook. altijd vooruit tuuren om te kijken wie er aan kwam. dat hoef je bij Kawa niet.. gewoon 1 grote groene vlek in de verte:p
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ow, dat betekend dus dat je er al hebt opgestaan. hoeveel was de bekeuring?
     
  11. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    SysanApe, heb je intresse in een Str8 Carbon waterpompdeksel kap en een 17,5 Dellorto carb? :+
     
  12. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Net met Pimmetje de lekdijk misbruikt :cool:Heerlijk weer gehad _O_
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Waar woon jij dan eigenlijk? Pimmy komt uit Zoetermeer toch?
     
  14. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Pim idd in Zoetermeer. Woon zelf in Den Bosch. Ben binnendoor naar hem toe gereden. Toch weer 300 km in de zon gereden vandaag. \o/
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ah, stief eindje rijden idd. Nah volgende keer dat jullie gaan rijden moet je het me maar ff laten weten, ik wil wel mee rijden :D.
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    de pk's doen het bij dit soort sprintjes er bijna niet om.......tis puur het koppel.
    de pk's komen er pas uit rollen als het blok al bijna op ploffen staat....je ziet ook dat de verschillen in pk's niet enorm zijn.
    kijk je naar de koppelgrafieken van een 1000cc en een 600cc dan zie je dat niet alleen het koppel van de 1000cc bijna 2 keer zoveel is maar ook bij een veel lager toerental al beschikbaar is.
    dit "draaimoment" is in principe van het grootste belang voor een motorblok en geeft ook aan waar zijn bruikbare vermogen zit.
    op mijn ducati is het helemaal een groot gevecht om uberhaupt nog normaal op te kunnen trekken.....het ding weegt maar 162 kilo,heeft nu 155 pk (wordt 170+) en ook inmiddels al 128nM aan koppel.
    tis wel een twin en die zijn altijd sterker onderin dan een 4 in lijn.......maar dat is weer een ander verhaal.

    dus lichter als een 600cc,een pk'tje of 25 meer en ruim 2 keer zoveel koppel......ze bestaan echt \o/



    ps...


    vind het overigens wel een prachtding die zx6r.
    mooi strak groen gifkikkertje die kawa.
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2009
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo dat was wel serieus kicken op de dijk inderdaad. Amper ander verkeer, zon, mooi uitzicht, geen politie, droog strak schoon asfalt, geweldig overzicht. Super.

    Volgende keer posten we wel ff wat, kan wie er maar wil mee gaan.
     
  18. LinQ

    LinQ Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0

    Als je het over mijn bike hebt, thx..

    Ja een duc is een ander verhaal. Minder PK ( _O_ 1098 :thumbs: als voorbeeld), toch sneller dan de R1 (voorbeeld). Heel veel kracht onder in.
    Wat voor Duc rij je? Blijven toch het mooiste geluid en design maken, alleen niet te betalen helaas.
     
  19. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Puur genieten inderdaad en ben maar 2x verkeerd gereden op de terugweg :emo: Ging je trouwens niet meer over de lekdijk terug?

    Post die foto's trouwens eens.
     
  20. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina