Wil eerders toch ook maar aan mijn motorrijbewijs beginnen.
Zat al hele tijd terug te twijfelen tussen eerst motor of eerst auto.Dat is eerst auto geworden. Aangezien ik toch geen eigen auto ga kopen ivm de hoge vaste kosten, terwijl ik weinig zal rijden, wil ik eerders al voor mijn motorrijbewijs gaan.
Nou ben ik met de auto al een tijdje aan het lessen, en tegen de tijd dat ik mijn examen heb gehaald (hoop 28 mei in 1x te slagen, dan heb ik ca 40 lessen en TTT gehad), dan ben ik er 7 maanden mee bezig geweest. Laatste tijd veelal maar ca 1 les per week kunnen rijden en duurt me eigenlijk zo net wat te lang. Heb er op zich geen haast mee, maar had van mij wel wat sneller mogen gaan.
Moet dan nog eens rondvragen hoeveel lessen je ongeveer voor je motorrijbewijs nodig hebt (waarbij je dan beide onderdelen en examens daarvan en theorie hebt gehaald). Dacht bij mijn rijschool eens gehoord te hebben dat je circa 20 lessen van 1,5 uur nodig hebt. Als ik dan weer met wachttijden voor examens of wachtrij vooraf zit en 1 tot 2 lessen vooraf, dan ben ik zo weer een half jaar verder.
Moet eens navragen of dat wat sneller kan dan met auto nu, en ook eens bij een andere rijschool hier in het dorp vragen hoe lang het duurt. Zit er namelijk aan te denken om anders gewoon zo een snelopleiding te doen bij van Spang & Tempo / ANWB. Bij vS&T/ANWB heb je zo een test vooraf, waarna ze bepalen hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt en kun je ook nog zeggen hoe je de lessen wilt inplannen (of je er uiteindelijk kort of lang over doet, dmv lessen te verspreiden of veel op 1 dag te rijden).
Lijkt me wel prettig om in juni de auto van mams te kunnen lenen en dan in Leiden zo een snelcursus te doen en dan in een maand mijn motorrijbewijs te halen.
Laatst bewerkt: 5 apr 2009