1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nee ik ben er geen voorstander van, de 25 kw regeling vind ik nog prima.

Ik ben op zich tegen generaliseren, maar weinig mensen kunnen ontkennen dat veel jongeren zich als idioten gedragen op scooters. Tuurlijk zijn er gasten die gewoon normaal en lekker rijden, maar ik moet die gasten met hun vaak idiote capriolen niet zien op een motor.......

2. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    2nd dat killaz..
    Die halen het imago van de motorrijder nog verder omlaag.

Iemand nog vette shots van z'n bike :)?

3. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    En alle scooter handelaren kunnen met hun werk stoppen... Ze willen gewoon de jeugd van de scooter halen dat is het hele doel van de regering met rijles voor scooterrijden en op je 17e een rijbewijs..

Levensgevaarlijk als je die 17 jarigen op een motor neer zet man. Iedereen zit altijd al te zeuren over de scooters moet je na gaan als ze op een motor zitten. Ik denk overigens dat niet veel jeugd nu nog een brommerrijbewijs gaat halen als je een jaartje later je motorrijbewijs kunt halen..

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    super relaxed dagje vandaag.
    geweldig weer,lekker gereden en gelachen met zijn 3'en.

we rijden op een gegeven moment arhem in om wat de drinken en besluiten midden op de korenmarkt dat we toch maar doorrijden richting apeldoorn.
    nou was ik een poosje niet in arnhem geweest....althans niet van die kant de stad weer uitgereden.
    worden we verdomme na een berg gekloot gewoon weer terug gebonjoured via het prachtige wegennetwerk aldaar om wederom weer door die ##$%%$# drukte te mogen laveren.
    eerst denk ik dat door mijn fout ik iets over het hoofd heb gezien en de verkeerde afslag genomen heb.......dus we volgen de meute en draaien op een groot verkeersplein om het opnieuw te doen.
    weer terug waar we stonden(en dachten dat het fout ging)zien we alledrie dat dit hele gekloot juist de bedoeling is van de gemeente om je via de meest krankzinnige manier de stad weer uit te jagen.....ME KLOTE!!!

deze kronkel was zelfs door de helmen van mijn maatjes af te lezen die precies hetzelfde dachten.......

wat hierop volgde was een niet nader te benoemen verkeersbeeld,gezien het feit dat er op een stukkie van 200 meter de staatsschuld van een afrikaans land aan verkeersovertredingen gemaakt werd om een ietwat gefrustreerd 3-tal toch op de plaats van bestemming te krijgen....:+

wat een tering verkeerssituatie daar op en rond het centrum bij het bus station!!!!

anyway......apeldoorn is veilig aangedaan en verders niet onveilig gemaakt jongens en meisjes.

i say toedeloe :)

5. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Deze heeft een buddy van me geschoten:

En die puinzooi is dus waar ik woon :), daarom staat ie bij m'n ouders verder. Die Suzuki achter de Duc is van een overbuurman.

6. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Mooi ding man! pfff echt gaaf..
    Ik denk dat ik morgen weer op de 2wieler kruip :) fijn weertje!

7. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij heeft die veel gekocht die Duc...

8. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Op deze dagen vervloek ik mezelf dat ik geen motor of brommer heb. Al hoef ik niet zo heel lang meer te wachten word volgende week 17

9. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Haha. scooterrijders zijn inderdaad niet de slimste rijders. heb zelf ook erg vaak het lak aan de regels hoor. maar dat is ook logisch want we passen nergens.

op fietspaden krijgen we alleen maar boze fietsers. op de openbare weg mag iedereen 50 en wij 45. in de bebouwde-kom kan het alleen daar mag iedereen 30.

nu moet ik wel toegeven dat ik zelf nooit 45 rijdt(ckeck me signature) ik rijd 65 met warmrijden en dan gaat het gas erop.

Klasgenoot is gister met 70 op een paaltje geknalt. 2 benen gebroken en arm gekneust. en z'n aerox totalloss.. nou kon die ook niet rijden maarja.. die komen uit de stad en vinden het stoer om zonder helm te rijden. dus laat die maar flikkeren.

10. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    wat houd je tegen.. gewoon nemen..

ben zelf trouwens bezig met een Derbi te zoeken die ik ga ombouwen tot circuit racer. wil deelnemen in de SOBW-Cup. supermotard uiteraard.

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Godver... wat een prachtweer mensen...
    Baal nu toch wel dat ik m,n A rijbewijs niet heb :mad:
    Maargoed zal er binnen een paar maanden hopelijk wel zijn,en dan maar hopen dat ik nog wat lekkere dagen kan meepakkken.

En anders alvast voorbereid op volgend seizoen.

_0/

12. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, nou ja. Ik heb in ieder geval niet de nieuwprijs hoeven betalen. Deze 998 heeft in 2003 het levenslicht gezien.

13. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ken eerlijk geen één motorrijschool waar ze met motoren rijden die maar 120km / u kunnen. Mijn begrensde 500cctje trok alsnog zeer snel naar de 150 tijdens het lessen.

Lol dit is vrij ziek:

[yt]bWoKUPlJ214[/yt]

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Wil eerders toch ook maar aan mijn motorrijbewijs beginnen.
    Zat al hele tijd terug te twijfelen tussen eerst motor of eerst auto.Dat is eerst auto geworden. Aangezien ik toch geen eigen auto ga kopen ivm de hoge vaste kosten, terwijl ik weinig zal rijden, wil ik eerders al voor mijn motorrijbewijs gaan.
    Nou ben ik met de auto al een tijdje aan het lessen, en tegen de tijd dat ik mijn examen heb gehaald (hoop 28 mei in 1x te slagen, dan heb ik ca 40 lessen en TTT gehad), dan ben ik er 7 maanden mee bezig geweest. Laatste tijd veelal maar ca 1 les per week kunnen rijden en duurt me eigenlijk zo net wat te lang. Heb er op zich geen haast mee, maar had van mij wel wat sneller mogen gaan.

Moet dan nog eens rondvragen hoeveel lessen je ongeveer voor je motorrijbewijs nodig hebt (waarbij je dan beide onderdelen en examens daarvan en theorie hebt gehaald). Dacht bij mijn rijschool eens gehoord te hebben dat je circa 20 lessen van 1,5 uur nodig hebt. Als ik dan weer met wachttijden voor examens of wachtrij vooraf zit en 1 tot 2 lessen vooraf, dan ben ik zo weer een half jaar verder.
    Moet eens navragen of dat wat sneller kan dan met auto nu, en ook eens bij een andere rijschool hier in het dorp vragen hoe lang het duurt. Zit er namelijk aan te denken om anders gewoon zo een snelopleiding te doen bij van Spang & Tempo / ANWB. Bij vS&T/ANWB heb je zo een test vooraf, waarna ze bepalen hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt en kun je ook nog zeggen hoe je de lessen wilt inplannen (of je er uiteindelijk kort of lang over doet, dmv lessen te verspreiden of veel op 1 dag te rijden).
    Lijkt me wel prettig om in juni de auto van mams te kunnen lenen en dan in Leiden zo een snelcursus te doen en dan in een maand mijn motorrijbewijs te halen.

Laatst bewerkt: 5 apr 2009
  15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
  16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    morgen weer de straat op met de duc..........:)

\o/ben weer 2 dagen heerlijk vrij.\o/

17. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Nice jij had toch een Duc monster?
    En wat hebben die duc,s trouwens een mooi geluid zeg 8)
    V-twin power!

En wat is dat toch met die duc rijders.
    Lees/hoor vaak dat eenmaal een duc je niks anders meer wilt.

En klopt het dat ze wel eens wat probleempjes geven? (wat vaker dan de japanners) of is dit gewoon bullcrap?

18. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Duc rijders zijn gewoon een aparte slag mensen :+

19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Had net een stukje gereden. Zette mijn motor neer en af. Vervolgens hoor ik het geluid van een stofzuiger. Ik dacht in eerste instantie dat er bij de buren of bij ons gestofzuigd was maar hoorde later dat t mn motor was. Ik maak de tank open, ik hoor pfft, en het geluid is weg. Een soort theepot effect. Dit is al de tweede keer dat ik dit heb, hoe komt dit precies, koude lucht die warm wordt het uitzet oid? Iemand enig idee en komt dit ook wel eens voor bij jullie? Tijdens het rijden vond ik de prestaties namelijk wel wat minder/ de motor reed wat onrustiger. Ben benieuwd of dit dan ook de oorzaak kan zijn?

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ducati's gaan achterelkaar kapot en is echt troep waar je vanaf moet blijven.

De rijders van die toiletten weten niet beter... Ze proberen het wel vaak goed te praten maar feit blijft: hoe minder ducati's hoe beter.

EDIT: Bovenstaande is ook typisch iets wat bij Ducati's achterelkaar voorkomt. Ze moeten dan ook om de 30km stoppen om de tank te ontluchten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina