Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    @Meanzo
    Ja je kan wel iets qua verbetering zien in paar maandjes tijd

    Echt. Het enige goede aan mensen die voor de zomer trainen is dat het lekker veel geld in het laatje brengt.


    @R-Y
    Af en toe wat bami/rijst bij de chinees halen kan geen kwaad. Zou het alleen niet te vaak doen aangezien ze vaak veel vet hebben in veel van hun produkten.
     
  2. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik word zo moe van die zomer sporters, die zich even willen klaar stomen voor de zomer. Ze doeken nu ineens allemaal weer op. Vaak zijn het van die trage figuren die een half uur op een apparaat zitten of ze komen met 2 a 3 man en dan uren lullen met elkaar.

    Niks mis mee, maar doe dat dan bij een praat tafel, die staan er niet voor niks tig in de zaal of bij de lounge banken...

    Anyway, ik ben nu een maandje met me nieuwe schema, eetpatroon en eiwitten bezig en ik begin het allemaal wat beter te zien, met name mijn schouders en boven armen. Mijn rug begint ook wat meer een V-vorm te krijgen en het buikje begint ook langzaam aan mooie contouren (euhm schrijf je dat zo) te vertonen.

    Eind deze maand hopelijk ook een verlaging van het vet%.
    Weliswaar een tegenslag gehad afgelopen week, tijdens snowboarden verkeerd gevallen en nu ondervind ik veel last aan mijn pols. Hopelijk zakt dat snel weg.:):
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Tegenslagen zijn kut. Zo heb ik sinds eergisteren weer last van me rug. Gelukkig niet zo erg als toen ik er door was gegaan. Maar eens bij een manueel langs gaan.
     
  4. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Ik fitness nu ongeveer een aardig wat maanden en merk dat het steeds lastiger wordt om progressie te boeken. Ben daarom al een tijdje op zoek naar een extra stimulans voor t fitnessen. Zo zat ik net rond te surfen op de site van "de tuinen" waar ik dit tegen kwam:
    [​IMG]
    Nou heb ik dit soort spul nog nooit eerder gebruikt dus ik heb geen idee of het goed spul is of wat ik nodig heb. Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

    edit:
    Ik train btw 2 a 3 keer per week. 1,80m; 72kg. Doel is gespierder en sterker worden. Hoef er uiteindelijk niet als een buffel uit te zien, maar ga liever voor een gespierd uitziend lichaam met een lager vetpercentage.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2009
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Creatine: Een lichaamseigen stof dat er voor zorgt dat je herstel tussen je setjes korter duurt
    Whey: Extra eiwit voor o.a. spierherstel

    Misschien dat Ashavan je meer kan vertellen
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    De meeste sups zijn weg gegooid geld. Als je pas een paar maanden bezig bent is je vooruitgang nog snel genoeg om met goede voeding en inzet te bereiken wat je wilt. Enige wat je nodig hebt is Whey, multivitaminen&mineralen en wat visolie. Misschien af en toe wat biergist tabletten.

    Maar ja als je ongeduldig bent...

    Animal M stak vooraf de work-out. Ongeveer 60minuten.
    Super Charge Labrada 30mins voor de work-out. Goede creatine en transport systeem.

    Na de work-out dextro nemen met wat glutamine.

    Met die samenstelling moet je haast wel knallen. Ik, en nog wat mensen, gaan er goed op :)
    Je merkt in een 4-5 weken al duidelijk merkzame resultaten.

    Dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2009
  7. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Tnx for the info!

    Ik heb absoluut geen haast dus zal beginnen met enkel whey.
    Is die #1 van die advertentie van de vorige pagina een goede optie? Het enige wat ik er nog over gevonden heb is dat t 82kcal per scoop bevat. Het is iig niet duur.

    Visolie zal ik er ook bijnemen. Zag er op die site ook al een flink afgeprijsd staan. Met knoflook extract wel te verstaan.. is dat ergens goed voor behalve het wegjagen van vrouwen? :)

    Daarnaast vroeg ik me af waar jullie je kipfilet (voor op brood) vandaan halen.
    Had eerst altijd die van de ah, redelijk prijzig, maar kwam nu ook kalkoenfilet tegen bij de lidl en die bevat nog meer eiwit/100gram ook.
     
  8. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Khaal altijd kipfilet voor op brood bij de AH idd, die grote packs zijn soms ook in de aanbieding dan stock ik meteen flink wat:p
     
  9. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Damn hoe kunnen jullie al die dingen betalen, kost een fortuin.
     
  10. Sherman

    Sherman Guest

    Das toch ongezond man al die rotzooi die je dan je lichaam in pleurt... :{
     
  11. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    En je hebt die rotzooi allemaal niet nodig, als je gewoon goed eet is het ook goed.
     
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Iemand ervaring met die whey van de tuinen?

    En vroeg me af: als ik eenmaal aan die whey begin, went je lichaam er dan dusdanig aan dat je de komende jaren ook niet meer zonder dat spul fatsoenlijk kan trainen of valt dat wel mee?
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ jou en Sherman: prima als je het ergens niet mee eens bent of een andere mening hebt. Maar weet die dan wel te onderbouwen ipv een beetje loos met kreten te gooien.
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    @Schijterwt
    Geen idee of die whey van de Tuinen goed is. Moet je kijken naar de samenstelling per 100gr. Probeer 80+ gr eiwit per 100gr te hebben. Zo min mogelijk vetten. Het zijn maar eiwitten. Dus als je stopt kun je net zo makkelijk door gaan met resultaten behalen.

    Visolie heb je ook zonder knoflook extract. Is misschien wat prettiger ;)

    Ik koop me kipfilet bij de Bas/Dirk. Zijn geen vleeswaren voor op brood maar stukken kip per 800-1000gr (5-6 euro of zo) per verpakking. Zijn vaak in de aanbieding dus neem elke week goedkoop lading Kip. Die kun je ook braden en in stukjes op je brood doen ipv vleesbeleg. Als je biefstuk of zo neemt ben je 2x zo duur uit.

    @Syzigy
    Ieder zijn hobby en voor zijn hobby is men bereid geld te investeren. Zo heb ik al een redelijke home gym opgezet thuis. En qua sups...Voorheen nam ik veel meer, maar ja was nieuwsgierig. Nu hou ik het vrij beperkt. 80-100 euro per maand is voldoende. Daarnaast ben ik geen student dus heb geld genoeg.

    Met die Supercharge...neem je alleen in met workouts. Dus kun je 2-3 maanden mee doen voor 45euries. Die Animal doe je 4-5 weken mee voor zo'n 45euro's. Dan 1x per half jaar weer 100 euro aan whey en dextro. Dan per 3 maanden 35euro voor 1000 visolie capsules. En nog een potje multivitaminen & Mineralen op zijn. Al en al valt het best mee.

    @Sherman & Hayabusa
    Nee dat is niet ongezond. Maar ieder zijn hobby. Als je een simpel fitnes mannetje bent of iemand die alleen voor de zomer een beetje sport...dan nee heb je het niet echt nodig. Als je zoals mij 24 uur per dag jaar in / jaar uit er mee bezig bent en traint om ooit de 300kg deadlift te doen dan ja...dan is het wel mee genomen.

    Ik ga puur voor de kracht en als je voorbij een bepaald stuk komt dan ga je wat meer hulp nodig hebben.

    @Kevf
    Heb de Rack Pull met 210kg en Good morning met 130kg gedaan :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 apr 2009
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    nice, hoe diep had je de steunen staan?

    Ik ben eindelijk weer een beetje aan het bijkomen van de pijn in mijn knieen. Doe nu op dag 1 en 2 fullbody zonder benen en dag 3 benen.

    Ik pakte van de week weer 170kg deadlift, weer op na de 180. Echter volgende week feestje, twee weken later koninginnedag en daarna nog bevrijdingsfestival. Bierrrrrrrr :+
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Steunen voor de Rack Pull stonden onder me knieen. Dus officieel was het meer een partial deadlift zo'n 30-40cm van de grond.

    Afgelopen donderdag had ik wat explosieve cleans gedaan met 60kg en dan boven het hoofd uitstoten. Na de 7e tot 10e set steken in me rug heb er de hele weekend last van gehad :mad: Binnenkort maar eens bij een manueel langs gaan.

    Hoe is het afgelopen met dat experimenteel schematje wat ik je had gegeven?
    170kg is eitje. die 180-190kg pak je zo weer :D
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Schema vier weken uitgevoerd en toen even op stop gezet. Glute hamraises, squatten, farmer walk etc behoren even niet tot de opties :mad:
     
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    @Iedereen,

    Weet iemand hoe je snel en effectief van een opkomende ''bierbuikje'' af kan komen ?

    ---- en dan niet antwoorden met ... .stoppen met bier drinken en meer gaan bewegen !

    Heb een normaal postuur, ben 1.88 m lang en weeg 78 kg.

    Zo af en toe loop ik wel hard (ongeveer 45min)
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vet hoopt zich op door meer kcal binnen te krijgen dan dat je verbrandt.

    Dus het wordt toch echt meer bewegen en evt minder eten. Al ben ik voor de meer bewegen variant.

    Daarnaast schoon eten! Ik merk bij mezelf dat als ik aan het afvallen ben en op een kcal tekort zit maar daar wel af en toe bij snoep/ wat lekkerst eet, ik ondanks dat tekort toch mijn vetreservers meer lijk vast te houden

    Verder is de combi krachttraining/cardio nog altijd DE manier voor een sterk, gezond en slank lichaam :)
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nog andere tips wua oefeningen ?

    Heb thuis zo een stoel voor buikoefeningen , een skippybal en nog zon chuck norris apparaat.

    Tis echt maar die buikje , de rest van mijn lichaam hoeft niet.

    Weet je wat oefeningen die dus snel dat vet verbranden ? Ik ben wat dat betreft echt een noob.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina