De Grote Voetbaldraad [Deel 21]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 26 mrt 2009.

?

Wie wint de champions league?

1. Barcelona

45,6%
  2. Liverpool

16,8%
  3. Manchester United

16,0%
  4. FC Porto

1,6%
  5. Chelsea

8,0%
  6. Arsenal

4,8%
  7. Bayern Munchen

3,2%
  8. Villarreal

4,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Was het maar zo. Vitesse zal wel weer als gewoonlijk als makke lammetjes naar de slachting gaan. Zou AZ verliezen dan wordt de competitie nog interessant, al denk ik dat AZ dan in de laatste speelronde alsnog de titel pakt.

2. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Las laatst in een krant (dacht spits ofzo) dat Vitesse nu eens niet een bijrolletje willen gaan spelen maar een kampioensfeest willen gaan verzieken. Ik hoop dat ze zich er aan gaan houden. Lekker voor al die mongolen hier in de stad die al helemaal uitgaan van een feest morgen. :)

3. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Iderdaad Vitesse heeft echt wat goed te maken met Ajax!:mad: Maar denk dat Az wel wint, maar zeker ben ik er nog niet van:) Ze spelelen de laatste wedstrijden niet kampioenwaardig en winnen igg gewoon met geluk:'-( Maar ik denk dat als Vitesse wint dat het wel zo ver komt dat we kunnen zeggen dat Ajax weer geen kampioen is geworden door de abitrage.

Als we het ad mogen geloven blijft Suarez volgend seizoen bij Ajax als er geen club als FC Barcelona komt:) Maar voetballers hebben wel vaker gezegd dat ze zouden blijven en ze gingen toch weg kijk maar naar Sneijder:'-(

http://www.sportwereld.nl/voetbal/clubdossiers/ajax/3157737/Luis_Suarez_Ajax_of_de_absolute_top.html

Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Speelt Luis Suarez zondag zijn laatste PSV - Ajax? Hij denkt van niet. De beste speler van de eredivisie wil in het jaar voor het WK bij Ajax blijven. Tenzij FC Barcelona zich deze zomer meldt.

Terwijl de zon zijn gezicht kietelt legt Luis Suarez zijn benen over elkaar en zegt stellig: ,,AS Roma. Dat is bijvoorbeeld een club uit de categorie waarvoor ik Ajax niet ga inruilen op dit moment. Villarreal in Spanje, hetzelfde verhaal. Mochten dergelijke clubs zich deze zomer melden, dan blijf ik zeker hier.’’

We zijn komen te praten over zijn toekomst en de ideeën die de 22-jarige topscorer van Ajax daarover heeft. Hoe Klaas-Jan Huntelaar het heeft gedaan, spreekt zijn opvolger aan. ,,Huntelaar had zijn zinnen gezet op de absolute top na Ajax en hij is niet overstag gegaan voor minder. Aan die top maakt hij het nu ook waar. De tussenstap was voor Klaas dus sowieso niet nodig geweest.’’

Real Madrid, Barcelona. Het zijn de clubs waar ook Suarez op mikt. De stad Barcelona leert hij momenteel al aardig kennen nu zijn schoonfamilie uit Uruguay er is komen wonen. In weken dat zijn trainingsschema bij Ajax het toelaat, pakken Luis en zijn vrouw Sofia (19) het vliegtuig voor een kort bezoek.

,,We gaan niet wekelijks, maar wel regelmatig. Ik vind het er heerlijk,’’ zegt de spits. ,,Maar of ook de club Barcelona op mijn pad komt. En wanneer dan. Dat weet je gewoon niet. Ik heb er goed over nagedacht de laatste weken. We zitten een jaar voor het WK. Uruguay doet volop mee om een ticket voor Zuid-Afrika en mijn basisplaats in de nationale ploeg is zeker. Die plek wil ik niet riskeren voor een club onder de absolute top. Bij Ajax weet ik wat ik heb en wat ik komend seizoen nog kan winnen. Het kampioenschap, om eens wat te noemen.’’

Het aanblijven van de beste speler in de Nederlandse competitie zou een eerste impuls betekenen voor de plannen die Ajax heeft. Twee weken terug legde algemeen directeur Rik van den Boog in deze krant uit hoe de Amsterdammers weer dichter bij de Europese top willen komen. Top is er inmiddels in twee gradaties, analyseerde hij. Je hebt top Manchester United en top Olympique Marseille, een club waar de begroting nog altijd twee keer die van Ajax is.

In Amsterdam denken ze structureel op het niveau Marseille te kunnen spelen, met wellicht een incidentele uitschieter naar boven, op het moment dat spelers zoals Suarez niet langer op hun 21ste of 22ste vertrekken, maar met 23 of 24 jaar. Een fase eerder, in het opleidingstraject, moet Ajax de beste nationale en internationale talenten van 15 tot 19 jaar bijeen zien te brengen.

De troef die Ajax deze zomer bij interesse voor Suarez zelf in handen heeft, is zijn contractsituatie. De Uruguayaan heeft een verbintenis zónder vastgelegde transfersom erin. Dat maakt het mogelijk om Huntelaar-achtige bedragen voor hem te vragen op de transfermarkt. Real Madrid zal over een periode van vier jaar in totaal ruim 27 miljoen euro in Amsterdam aftikken voor Huntelaar. Dat is inclusief alle bonussen die Ajax bij diens transfer bedong.

Daarnaast is Suarez één van talloze spelers in Europa bij wie in het contract is ingespeeld op de zaak van Philippe Mexes uit 2004. Deze Franse verdediger wilde van Auxerre naar AS Roma. Hij zag dat de clubs er niet uitkwamen, tekende toch alvast bij Roma en legde zijn dossier neer bij de FIFA. De Italiaanse club mocht Mexes uiteindelijk na een uitspraak van de wereldvoetbalbond behouden tegen betaling van een transfersom die veel lager lag dan Auxerre bedong. Suarez heeft er voor getekend dat hij zich ook ná komende zomer niet beroept op een positieverbetering om zonder medewerking van Ajax weg te komen.

Voor de resterende weken van dit seizoen heeft de spits zijn zinnen gezet op twee doelen. Tweede worden in de competitie en zo plaatsing voor de voorronde van de Champions League afdwingen. En Mounir El Hamdaoui voorbij gaan in het topscorersklassement. Hij staat nu één goal achter de schutter van AZ.

Uit de lijst met doelpunten en assists van Suarez valt een aantal conclusies te trekken. Zo wordt het beeld bevestigd dat Ajax een groot probleem heeft als Suarez niet scoort. Van de 13 wedstrijden waarin de Uruguayaan geen aandeel had in treffers, won de ploeg van Marco van Basten er slechts zes, waarvan vier met 1-0. Ook opvallend: Suarez maakt vrijwel alleen resultaatbepalende doelpunten en zelden de 4-0 in een wedstrijd die al lang en breed is beslist. Zijn aandeel in álle Ajax-doelpunten schommelt al het hele seizoen rond de 60 procent. En dat voor een aanvaller die rechtsbuiten speelt.

,,Puur persoonlijk denk ik dat ik tevreden kan zijn over dit seizoen,’’ zegt Suarez over zijn staatje. ,,Sinds ik in Nederland speel, ben ik elk seizoen meer gaan scoren en dus belangrijker geworden voor mijn team. Ik voel me bij Ajax het prettigst als rechtsbuiten. Daar sta ik liever dan in de spits. Komend vanaf rechts ligt er meer ruimte voor het duel één-tegen-één.

,,Wat me positief heeft verrast, is dat ik fysiek heel ben gebleven. Voor dit seizoen was ik benieuwd hoe het zou gaan: Een druk programma van competitie en Europacup met Ajax in combinatie met interlands en het reizen naar Zuid-Amerika. Mentaal is het wel eens zwaar geweest, maar de combinatie is me niet opgebroken. Het is niet zo dat mensen kunnen zeggen: die Suarez scoort nooit in de competitiewedstrijd na een interland.’’

Dat Ajax de titel aan AZ moet laten, schrijft hij toe aan twee oorzaken. ,,Wij zijn in vergelijking met AZ gewoon niet constant genoeg geweest over een heel seizoen. Ik vind dat we in een aantal wedstrijden niet met heel ons hart hebben gestreden. Doen we dat wel, dan verlies je bijvoorbeeld niet met 5-2 bij Heerenveen. Op zulke momenten mist dit Ajax in mijn beleving nog een ‘grote speler’ in het team. Iemand met de carrière en de status van Jaap Stam of Edgar Davids. Zo’n speler laat het ook niet gebeuren dat je met z’n allen toekijkt hoe Vitesse met 4-1 wint.

,,Het zou mooi zijn als Ajax de komende jaren weer zo’n speler uit de internationale top kan terughalen. Want er staat wel een jonge ploeg met mogelijkheden. Als dat voor volgend seizoen nog niet lukt, dan moeten anderen zich ontwikkelen tot persoonlijkheden. Dan heb ik het ook over mezelf. Het is een terrein waarop ik me nog moet verbeteren.’’

,,Wat dat betreft deed het me wat dat ik tegen Willem II vorige week opnieuw aanvoerder mocht zijn. Die band dragen, dat maakt me trots. Ik zie het als blijk van respect en waardering van de trainer. Dan probeer ik extra mijn best te doen om hem terug te betalen. Hoe? Door met meer verantwoordelijkheidsbesef te spelen en met minder theater. Al heb ik niet de illusie dat ik ook de scheidsrechters nog voor me kan winnen in Nederland.’’

Voor zijn relatie met Marco van Basten is het volgens Suarez goed geweest dat de twee na de afgang bij Vitesse een gesprek voerden. ,,Dat ging over steun en vertrouwen. Na Vitesse ben ik op de trainer afgestapt, óók namens andere jongens. Ik heb hem gezegd hoe belangrijk het is dat hij zijn spelers blijft steunen. Zeker bij de buitenlandse jongens speelt het vertrouwen van de trainer een grote rol. Dat wilden we meer voelen.

,,Later heeft Van Basten na de wedstrijd tegen Volendam nog eens publiekelijk kritiek geuit, vooral op mij, maar daar heeft hij zijn excuses voor aangeboden. Daarmee was het voor mij meteen klaar. Onze samenwerking voelt nu helemaal goed. Dat zit hem soms in kleine dingen. De trainer vraagt nu ook eens hoe het gaat met mijn vrouw.’’

4. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Stond ook in het Wereldje,

Ajax vraagt bij KNVB wedstrijdschema 2010 aan: ''We willen de laatste 4 wedstrijden tegen Vitesse!''

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Vergeet dat nou eens, het komt niet alleen door de abitrage.

6. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar Suarez zegt wel dat ie voor de echte top gewoon weggaat, net als wat Sneijder deed. Op het moment zitten de echte topclubs niet echt zonder aanvallende kwaliteiten, maar je weet het nooit, straks kopen ze hem voor op de bank(net als Huntelaar, 27 miljoen voor een 2e keus achter RvN :mad:).

Edit: Geen spitsen erbij komende zomer:

Laatst bewerkt: 18 apr 2009
  7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dan is het alsnog genoeg als Twente en Ajax hun wedstrijden niet winnen (Feyenoord en PSV uit) volgens mij.

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja, volgens mij ook. Maar ik hoop dat Ajax de lijn een beetje kan doortrekken van afgelopen weekend. Natuurlijk een tegenstander van een andere categorie maar Ajax heeft gewoon de betere spelers. Maar goed, ik heb niet de illusie dat AZ het kampioenschap nu nog gaat verspelen. Ik zou het alleen mooi vinden als ze het niet nu al worden. :)

EDIT: Mensen beginnen hun verstand weer een beetje te vinden trouwens. Nog maar 1 stem minder dan Liverpool in de poll. :)

9. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ik betrap mezelf er alweer op dat ik allerlei redenen bedenk waarom volgend jaar alles beter zal gaan. Zo gaat het nu al 5 jaar. :mad: Voor volgend seizoen probeer ik maar eens gewoon niets te verwachten.

10. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat als Az vanavond verliest, Twente zondag wint en Ajax zondag wint dat er een kans van 37% is dat Twente of Ajax kampioen word:)

Denk dus dat Ajax en Twente beide van Az zullen winnen. En dat er dan ook een realistische kans is dat Az verliest op de laatste speelronde. Az pist vooralsnog altijd naast de prijzen:) Soms op wonderbaarlijke wijze, maar dat is voetbal:)

11. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik denk dat Ajax wint, Twente verliest, AZ verliest met 1-2. En dan is het hopen dat Ajax de tweede plek vast houdt en hopen op een reeks nederlagen voor AZ. :+

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik denk dat AZ nog drie punten nodig heeft t.o.v. Twente en dat ze die in de laatste vier wedstrijden sowieso ergens gaan pakken, als Twente het niet zelf al af laat weten (tegen Ajax bijvoorbeeld).

Die 37% slaat natuurlijk helemaal nergens op. Hoe kom je er op?

13. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:

Zo denk ik dus ook over PSV volgend seizoen.

14. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ten eerst zeg ik of Ajax kampioen of Twente dus dat ene van: ''als Twente het niet zelf al af laat weten (tegen Ajax bijvoorbeeld).'' van jou slaat nergens op.

En ik snap niet dat je zo heel erg zeker bent van Az:confused: Want Twente uit en Ajax uit en nog 1wedstrijd met heel veel druk lijken me toch heel moeilijk....

15. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Jij ziet AZ vandaag dus verliezen?

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    AZ heeft dit seizoen idd laten zien dat ze gemakkelijk 4 wedstrijden achter elkaar kunnen verliezen|:- Kans dat een andere ploeg kampioen wordt schat ik minder dan 1%

17. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Een kleine kans. Maar ik zei voor de duidelijkheid dus: 37% kans als Az vandaag verliest, Twente zondag verliest en Ajax ook wint.

Heb ff het idee dat mensen weer eens niet goed lezen...:{

@Tim: Minder dan 1% kans is helemaaaaaaal onjuist. sorry, maar je moet nog veel leren.

18. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Jij maar met je 37%. AZ wint vandaag en zo niet dan winnen ze nog wel of spelen ze van mijn part gelijk tegen Ajax of Twente. De voorsprong is gewoon te groot en 37% is ook echt veel te veel als je kijkt naar de laatste paar wedstrijden en het punten verschil. 37%, of welk ander percentage boven 1/3, kan je wel zeggen als het verschil 3-4 punten is maar niet met dit aantal punten.

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Klopt want eigenlijk is het gewoon 0%

20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Gozer, AZ moet nog VIER wedstrijden terwijl ze dit seizoen volgens mij nog amper een wedstrijd verloren hebben. Bovendien moeten AJAX en TWENTE nog tegen elkaar (er verliest er dus sowieso één punten) en voor de rest hebben ze ook nog een loodzwaar programma.

Wat denk je nou met je 37%? Hoe kom je ÜBERHAUPT aan dat getal? Het slaat helemaal NERGENS op wat je zegt. Het is op blinde hoop en dom geluk berekend...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina