Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    No prob kerel :)
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Het is toch niet voor niet "verboden" in Nederland?

    Ik ga volgende maand weer eens beginnen met fitness. En nee Ashavan, ik ga niet even snel voor de zomer :+
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hehe, dan zou ik twee jaar van te voren moeten beginnen ofzo, als ik een strakke buik voor de zomer wil. :+
    Al moet ik zelf ook weer eens gaan beginnen. Kan me alleen nooit aanzetten om weer te gaan. Heb altijd wel weer een punt om te wachten, waarna ik wil gaan starten. En als ik dat punt bereikt heb, is er wel weer een nieuw punt en zo blijf ik het uitstellen.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    cool :)

    Mijn motivatie lijkt op het moment niet meer echt terug te komen voor fitness. Ik train redelijk hard drie keer in de week, heb mijn kcal iets omlaag geschroeft voor de zomer en vind het verder wel best zo eigenlijk. Vroegah veel op bodynet maar dat durf ik niet meer aan omdat die stomme fotostrip er aan de zijkant zit en dat lang niet altijd safe for work is. Vorige week is er nog iemand uitgeknald vanwege niet safe for work piccies :{

    en nee thuis internet ik nauwelijks tot niet :+
     
  5. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand hier ervaring met voedingssupplementen? Dan bedoel ik niet van die creatine powder mix, maar echt in pilvorm. En dan niet alleen creatine maar het liefst ook eiwitten e.d.

    Het probleem is dat ik niet veel kan eten ivm ziekte, en daardoor bij het sporten veel te snel uitgeblust raak. Wel veel eten is helaas geen optie. Koolhydraten probeer ik binnen te krijgen door pasta's te eten, maar ook daarvan eet ik eigenlijk te weinig om goed te kunnen sporten.

    Ik zoek geen pillen die een 20x redbull effect geven, maar gewoon supplementen die mijn tekorten kunnen aanvullen. Gel's, bars en drankjes liever niet, daar kan ik zeer waarschijnlijk niet tegen.
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    En wat is die ziekte dat je weerhoudt om fatsoenlijk te eten? Tenzij het een mentale ziekte is zoals Anorexia/Bolemia of iets in die trant heb ik het idee dat je smoesjes zoekt om maar niet te hoeven eten. Je maag rekt vanzelf uit zodat je meer kan eten, maar tot die tijd moet je elke keer proppen. En anders eet je vaker en kleinere porties om zo qua dag totaal nog steeds goed te zitten.

    Lijkt me vaag dat je niet fatsoenlijk kan eten, maar wel idiote weightgainers kunt gaan wegwerken waar idem voedingsstoffen in zitten. En dat is poeders waar je water bij toevoegt en op drinkt.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Klopt het ook dat van sla / rauwkost je maag uitrekt? Of is dat een fabeltje of enkel wanneer je enorm veel ervan eet?
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Sla en Rauwkost neemt veel ruimte in. Geeft een verzadigd gevoel. Als je er veel van eet kan je maag uitrekken. Maar het is voornamelijk vocht, mineralen af en toe wat anti-oxidanten. Qua voedingswaarden is het nutteloos, maar als je wilt afvallen kan het een middel zijn om je toch een vol gevoel te geven. Rauwkost is dus een extra die je er bij kan doen, maar is niet de basis van je voeding.

    Zorg dus dat je eerst aan je voedingsstoffen en kcal komt. Dan pas kun je kijken of er nog ruimte voor rauwkost is.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bij sommige mensen wordt de braak/kots reflex snel getriggerd. Misschien heeft het daar mee te maken?
     
  10. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    euh, ik heb de ziekte van crohn.. vond het niet nodig om dat hier te plaatsen.. Maar goed, dan maar zo..
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als je advies wilt is het altijd wel handig om dat soort dingen te vermelden.

    Je moet zo wie zo medicijnen slikken die je van je arts krijgt en daarnaast visolie capsules. Visolie staat bekend om ontstekingen e.d. tegen te gaan en kan je situatie wat verlichten. Dit zijn simpele capsules waar je dan een stuk of 3 bij de 3 grote maaltijden neemt.

    Qua voeding is afhankelijk van hoe ernstig je ontstekingen zijn. Het lichaam heeft iets van 8-12 uur nodig om voedsel door je darm kanaal te transporteren. En het is de hele dag bezig. Voldoende vezels eten is zo wie zo belangrijk voor je. Ik vermoed dat minder vast voedsel je minder problemen zal geven. Probeer niet al te warme pap/brinta/havermout te nemen als koolhydraat bron. Proteine shakes, kwark zijn goede eiwitbronnen voor je. Niet al te stevig in tegenstelling tot vlees waardoor het makkelijk door het darmkanaal getransporteerd kan worden.

    Tja en vetten...hmm...daar kan ik even zo snel niks voor verzinnen.

    Eet meerdere keren kleinere hoeveelheden en kijk wat de max is dat je kan hebben.
     
  12. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, kwa voeding weet ik wel wat ik kan hebben, ik loop er immers al 8 jaar mee rond en verschillende dieten gehad.

    Het is niet zozeer een probleem van niet willen eten, maar simpelweg van niet kunnen eten. Vast voedsel of vloeibaar voedsel maakt vrijwel niets uit. Wanneer ik wel veel eet, dan zorgt dat voor misselijkheid en buikpijn. De rest kan je waarschijnlijk zelf wel invullen.

    Ik ben echt op zoek naar voeddingssuplementen in pilvorm. Maar niet zomaar zonder overleg hoor. Het probleem is dat iedere crohn patient hier anders op reageert. Zo kan ik al niet tegen die omega 3 capsulles, die bestaan uit voornamelijk olie, en dat geeft bij mij een negatief effect. Niets is per defenitie slecht, zolang er maar geen NSAID's (Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs) als ibuprofen, asperine en diclofenac inzitten.

    Het is ook niet zo dat ik helemaal niets eet, maar gewoon niet voldoende om optimaal te kunnen sporten. Het voordeel van supplementen is dat het hoog geconcentreerd is, en dus de darmwand minder irriteert.

    Maar heeft iemand een linkje naar een website die supplementen verkopen die ik eventueel kan gaan gebruiken? Nogmaals, niet op zoek naar de sterkste variant, ik wil graag een milde dosis creatine en eiwitten aanvullen.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    xxl nutrition is doorgaans prima en zijn eigen merk goed te betalen :)
     
  14. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Vandaag met nieuw schema begonnen, en ging toch beetje raar.
    vandaag was Rug + biceps aan de beurt (deed vorige schema rug met triceps) dus ik begon met deadliften dan front lat pulldown, zagen, seated cable row, bent over row.

    Daarna ging ik met biceps beginnen met dumbells curls en kon tot me verbazing 20 kilo 10 herhalingen de 1e 2 setjes dus even veel als me vorige schema terwijl je zou denken dat na rug je biceps al heel vermoeid zijn dus ik d8 dit is mooi. Daarna begon ik aan het 3e setje waar de eerste 6 herhalingen vrij simpel van gingen maar toen bij de 7e herhaling kon ik opeens niet meer, gewoon me kracht was opeens meteen weg van me biceps terwijl de eerste 6 herhalingen heel makkelijk gingen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt maar ik d8 nja zal volgende setje wel beter gaan, dus ik weer met 20 kilo en eerste 5 herhalingen ging moeiteloos en toen bij de 6e weer opeens al me kracht weg een het gevoel als ik door ging gaan dat me biceps zouden gaan ontploffen=D.

    Dus ik d8 van vaag mja nu maar is andere oefening proberen dus ik ging naar de volgende biceps oefening zittende waar je armen op soort tafeltje legt die schuin naar onder staat en met barbell dan. Ik d8 ik begin rustig met 12 kilo elke kant (deed eerst altijd 16) en eerste 6 herhalingen gingen te simpel gewoon en toen weer bij 7e herhaling kon ik niet meer en zelfde gevoel dat als ik eventueel nog die herhaling eruit zou slepen dat me biceps zouden ontploffen...

    Dus ik ben maar gestopt met de training en naar de fitness instructeur gegaan en hij zij met een brede glimlach: je hebt gewoon voor het eerst echt goed getraind en je biceps zijn gewoon op vooral door je rugtraining..
    Nu heb ik me twijfels hierbij want ik bedoel me biceps zullen toch niet al op zijn na nog niet eens 1 biceps oefening...
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2009
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als je de rug oefeningen goed doet kan het best zijn dat je niet eens biceps oefeningen kunt doen of met een enorm licht gewicht. Andere reden is neurologisch/zenuwstelsel dat gewoon op is en geen Motor Eenheden meer kan sturen naar de spieren.
     
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ash, jij hebt er kennelijk veel verstand van.

    Ik train nu al 2 jaar met ups en downs. momenteel ben ik weer in een up, en sterker dan dat ik ooit geweest ben. heb een heerlijk schema gekregen van mn instructeur bij de sportschool. Alleen de laatst maand ofzo zit ik gewoon vast, ik word maar niet sterker.

    Nu wil ik aan de sportvoeding beginnen.
    mijn doel is om sterker en droger te worden en een kilootje of 5 vet eraf .

    heb hier en daar gehoord dat ik eerst 4 weken aan de protaine moet gaan om wat af te vallen en droog te worden, en daarna aan de creatine om sterker te worden.

    Wat raad jij aan om mee te beginnen en wat zijn goede producten die niet al te duur zijn.
    Wil het liefst pillen
     
  17. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je precies met droog worden?
     
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    vet weg trainen, dat je echt de definities en lijnen van je spieren ziet.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Proteine moet de basis zijn van elk bb-dieet en staat los van wel of niet creatine gebruiken. Basis moet ongeveer 2,5 gr per kg lichaamsgewicht. Daarnaast een goede verhouding carbs, proteine en vetten.

    Dat allemaal op basis van je calorische behoefte.

    De opmerking 'wil het liefst pillen' slaat helaas de plank mis. Ten eerste schiet het met aminozuurtabletten echt niet op (max 2,2 gr per tablet geloof ik) en daarnaast moet een dergelijke voorkeur geen rol spelen.

    Lees je in in de materie, download het boek burn the fat feed the muscle bijvoorbeeld en zorg dat je de basis van voeding onder de knie krijgt. Dat is echt essentieel. Waarom? Er is maar 1 jij en er is dus ook maar 1 persoon op de wereld die echt een expert kan worden over jou lichaam :)
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb liever de pillen omdat ik dat een beetje kan verbergen. mn ouders zijn het er zegmaar niet echt mee eens dat ik aan de sportvoeding ga.

    Het doel wat ik wil bereiken is explosief en krachtig worden. Ik fitness voornamelijk voor mn andere sport; football

    en dat boek: burn the fat, feed the muscles. waar kan ik dat vinden?

    zit nu wel een beetje te google maar kom nergens echt het boek tegen
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina