Duw je mijn hond weg omdat je zijn aanwezigheid niet op prijs stelt prima.... Maar geef je mijn hond een tik (corrigerend of niet) dan zal ik daar toch echt wel wat van zeggen. En dat zal ik hoogstwaarschijnlijk ook niet al te netjes doen. Je hebt maar van mijn dier af te blijven tenzij het dier je aan wil vallen of iets dergelijks. Niet omdat hij met andermans hond wil spelen.
Dat heeft niets met stoer doen te maken, ik hoef niet stoer te doen. Maar ik zal ook nooit iets niet zeggen omdat er anders misschien wel een malloot voor mjn deur staat of een steen door mijn raam gooit. Zal ff lekker worden, daar ga ik toch echt niet voor opzij. Ik zal degene die mijn hond een tik geeft niet gelijk helemaal verrot schelden (ligt wel aan de tik hoor, een rotschop verkopen en zonder iets te zeggen zal ik je die schop met liefde retourneren).
Het probleem in ons land is dat er juist niets meer gezegd wordt omdat we allemaal bang zijn voor de mogelijke gevolgen. Als iemand in de bus een ghettoblaster aan heeft ben ik werkelijkwaar altijd de enige die daar wat van zegt. Daar ligt het probleem in Nederland, er is geen sociale controle. Wanneer er zo'n gastje in een bus de chauffeur mishandeld staan we met zijn allen te kijken. En dan denk ik dat als er zes volwassen kerels even opstaan het probleem direct verholpen is. De kans dat hetzelde gastje het na dat pak rammel de volgende weer doet is dan wel afgenomen hoor. Nederland is maar een slap volkje eigenlijk. Iedereen is bang voor onruststokers en aso mensen.
Laatst bewerkt: 19 mei 2009