1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Huisvredebreuk

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MM90, 17 mei 2009.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dus dat geeft haar het recht om die hond maar een trap te geven?

Wel grappig dat je over de huidige normen en waarden begint in Nederland....

De normen en waarden in dit verhaal begonnen bij die vrouw, die het zo nodig vond om een beest van 2 turfen hoog een trap te geven. :x:{

2. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Tjah, ieder verhaal kent twee kanten. OP valt ook te lezen als dat een vrouw haar hond wil beschermen van een andere niet aangelijnde hond en vervolgens bedreigd wordt met een schop tegen haar neus.

Tja sorry hoor maar als je geen hondenliefhebber bent en er komt een onbekende hond blaffend op je af is dat ook geen pretje. Riemen bestaan niet voor niets.

Laatst bewerkt: 18 mei 2009
  3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze had zelf ook een hond. ;)

4. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Goed punt ;) Blijft dat ik zelf honden leuke beesten vind maar niet als ik ze niet ken en ze op me af komen rennen, kan de reactie begrijpen van die vrouw, ook als is het niet de juiste.

5. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is allemaal heel simpel.

Hij moet zijn hond aanlijnen. Zij moet met haar poten van die hond afblijven. Hij kan vervolgens beter goed doordacht reageren alsof hij niet op de apenheul geboren is.
    Die vent die de mishandeling pleegt moet zijn poten thuishouden maar deed dat niet.

Maar om in de woorden van wegmisbruikers te spreken.

Er onstaan zo natuurlijk levensgevaarlijke situaties. Die man zal zijn gerechte straf niet ontlopen.

En dan reageren met ik zoek hem op met een honkbalknuppel om zijn knieën kapot te slaan.

Voor je het weet ben je asosiaal in praktijk gebracht.

Ik zeg neem afstand, denk na, overweeg, neem wijze beslissingen.

_0/

Laatst bewerkt: 19 mei 2009
  6. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat geeft haar niet dat recht en je moet haar daar zeker ook op aanspreken. Maar wat bereik je met een reactie zoals die zwager die geeft? Ik zou haar ook boos toespreken, maar ik zou tegelijkertijd willen weten wat haar beweegt om zo te reageren. Als hij even de moeite had genomen om haar normaal aan te spreken i.p.v gelijk te vervallen in van dat stoere apengedrag dan had zij misschien kunnen inzien dat ze fout bezig was geweest.

Normen en waarden beginnen niet ergens want dat impliceert dat ze ook ergens zouden kunnen eindigen. Ze zijn er gewoon in zijn algemeenheid. Ik bedoel: als die vrouw zich niet aan de normen en waarden houdt door een hond te schoppen, dan betekent dat niet dat normen en waarden daar ophouden en die dan ook niet meer voor die zwager zouden gelden. Juist dan zou het van klasse getuigen als die zwager zich zou kunnen onderscheiden en zich wel fatsoenlijk zou kunnen gedragen door haar op een normale en beheerste manier aan te spreken, daar kan alsnog woede uit blijken, daar hoef je niet voor te gaan dreigen. Daarmee help je ook gelijk veel misverstanden uit de wereld. Want op het moment van die dreigmenten was die vrouw allang niet meer met haar fout bezig (het schoppen van die hond) maar was ze alleen maar verontwaardigd en kwaad door de woorden van die zwager.

7. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar de zwager had zijn hond ook beter bij zich kunnen houden. Ik heb echt een hekel aan mensen die hun honden niet goed bij zich houden. Dat geeft de vrouw natuurlijk niet het recht om het beest te schoppen, de zwager haar zo toe te spreken en die man de zwager zo toe te takelen, maar ja. Ik kan me wel voorstellen dat iemand een hond weg schopt, al gaat dat een beetje ver. Ik weet niet wat voor hond ze zelf had en wat voor hond jouw zwager had (ik heb er helemaal geen verstand van), maar als die hond van je zwager veel groter was kan ze daar ook bang voor zijn geweest.

8. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al in een eerdere post heb gezegd, je moet erg weinig om je dieren geven als je zo weet te reageren. Iedereen die veel om zijn hond geeft zou ook furieus worden als er zoiets zou gebeuren, dat betekent niet dat het goed is, maar in die zin zou je ook moeten begrijpen dat je op zo'n moment niet stilstaat bij wat je zegt.

9. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben inderdaad niet echt een dierenliefhebber. Ik vind de liefde die veel honden en kattenbeziters tentoonspreiden naar hun huisdier toe vrij bizar, vooral als ze allemaal menselijke eigenschappen op het beest gaan projecteren. Een corrigerende tik naar een hond of kat toe moet ook gewoon kunnen, vind ik. Er is ook een verschil tussen schoppen en schoppen; je kan de hond een tikje geven of wegduwen met je voet of je kan vol uithalen. Dat laatste is onnodig mishandelen en dat eerste kan voor de hond ook gewoon een signaal zijn dat hij iets doet wat niet mag. (al moet die correctie van de baas afkomen, natuurlijk). We weten helemaal niet hoe en met welke kracht die vrouw die hond een schop verkocht. Was het een licht tikje of haalde ze vol uit. Vind ik wel een verschil.

10. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Daarbij is de bron van dit verhaal zijn zwager. Mensen hebben de neiging om bij zo'n verhaal hun eigen acties minder erg te vertellen en die van andere mensen erger. We waren er niet bij, dus kunnen het ook nooit weten.

Blijft onmogelijk om over zoiets te ordelen indien je niet beide kanten van het verhaal hebt gehoord ;). Behalve dat geweld altijd niet nodig is

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Duw je mijn hond weg omdat je zijn aanwezigheid niet op prijs stelt prima.... Maar geef je mijn hond een tik (corrigerend of niet) dan zal ik daar toch echt wel wat van zeggen. En dat zal ik hoogstwaarschijnlijk ook niet al te netjes doen. Je hebt maar van mijn dier af te blijven tenzij het dier je aan wil vallen of iets dergelijks. Niet omdat hij met andermans hond wil spelen.

Dat heeft niets met stoer doen te maken, ik hoef niet stoer te doen. Maar ik zal ook nooit iets niet zeggen omdat er anders misschien wel een malloot voor mjn deur staat of een steen door mijn raam gooit. Zal ff lekker worden, daar ga ik toch echt niet voor opzij. Ik zal degene die mijn hond een tik geeft niet gelijk helemaal verrot schelden (ligt wel aan de tik hoor, een rotschop verkopen en zonder iets te zeggen zal ik je die schop met liefde retourneren).

Het probleem in ons land is dat er juist niets meer gezegd wordt omdat we allemaal bang zijn voor de mogelijke gevolgen. Als iemand in de bus een ghettoblaster aan heeft ben ik werkelijkwaar altijd de enige die daar wat van zegt. Daar ligt het probleem in Nederland, er is geen sociale controle. Wanneer er zo'n gastje in een bus de chauffeur mishandeld staan we met zijn allen te kijken. En dan denk ik dat als er zes volwassen kerels even opstaan het probleem direct verholpen is. De kans dat hetzelde gastje het na dat pak rammel de volgende weer doet is dan wel afgenomen hoor. Nederland is maar een slap volkje eigenlijk. Iedereen is bang voor onruststokers en aso mensen.

12. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Jaja, dan zeg je: 'zet dat kutding uit, want anders gooi ik hem nu meteen door het raam' want dat is ongeveer de toon waar we het over hebben. Of gebruik je andere bewoordeningen? Het 'iets zeggen' is geen discussiepunt, daarin zijn we het eens. Je mag mensen aanspreken op een gedrag, maar welke manier is daarin effectief?

Het gaat niet om bang of niet bang. Als die zwager haar had aangesproken op een andere manier dan was hij banger dan nu? Welnee, dan had hij alleen dichter bij een verklaring gestaan en misschien een normaal gesprek over haar gedrag kunnen voeren. Zodra je gaat dreigen en schelden sluit je een discussie over waar ze nu eigenlijk mee bezig is, (het schoppen van een hond)bij voorbaat uit. Daar gaat het mij om.

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Hoe ik iets zeg is afhankelijk van een situatie natuurlijk. Zoals in de bus begin ik echt niet te schelden ofzo. Ik vraag het gewoon netjes. En mijn reactie daarna is afhankelijk van het antwoord van de wederpartij.

Ik zeg niet dat je moet schelden en dreigen om iets te zeggen en als je dat niet doet je bang bent ofzo. Ik zeg alleen dat er best wat gezegd mag worden. Ik denk dat als iemand mijn hond een rotschop zou geven dat ik het nette alvast oversla jah. Is dat stoer? Nee, daar heeft het niets mee te maken. Mijn hond hoeft door een ander niet geslagen te worden. Doe je dat wel dan zal mijn toon anders zijn dan wanneer ik iemand vraag om zijn muziek wat zachter te zetten.

Mocht iemand dus mijn hond schoppen zoals in het verhaal van de topicstarter dan zal ik dus waarschijnlijk hetzelfde reageren. Ik ben niet de psychiater van de hondenschopper dus ik ga geen discussie voeren of ze dat soms heeft gedaan omdat ze vroeger in het kolenhok moest zitten. Neen, dan heeft zij al een fatsoensnorm overschreden en zal ik de persoon in kwestie even goed vertellen wat ik daarvan vind.

14. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Jouw dier moet bij mij uit de buurt blijven. Jij wilt een hond, houd hem dan ook bij je.

15. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Denk eigenlijk dat ik wel hetzelfde zou reageren. Precies zoals Cyrax zegt.

Weet je al iets meer over de straf van die idioot?

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Stom van je.....vooral dat steken.....nee hier bereik je totaal niets mee =(

17. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Heb je gelijk in, al vind ik dat nog geen reden om een hond een trap te geven! Zoiets los je op door de baas van die hond bij je te roepen, en hem netjes te vertellen dat je liever hebt dat hij de hond aan de lijn heeft.

De hond kan er totaal niks aan doen dat hij losgelaten word, dus de hond straffen vind ik zeer triest. Zo'n beest weet niet wat er aan de hand is, en als je een hond trapt, maak je hem alleen maar aggressief.

Als ik die hond was, wist ik 't wel..

18. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    En nu....? Heb je bewezen dat je een hele stoere jongen bent? Want elk ander doel van zo'n actie ontgaat me.

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Mijn dier loopt niet los daar waar dat niet mag. Waar dat wel mag loopt hij los (er zijn dus plaatsen waar honden los mogen lopen). Daarbij zijn mijn honden altijd goed opgevoed en lopen ze niet zomaar naar vreemde mensen toe.

Ik hou er zelf ook niet atlijd van als er een hond op mij afkomt, ik vraag daar immers niet om. Het ligt er dan wel aan op welke manier hij op mij afkomt. Maar ik ben een hondenliefhebber dus ik snap prima dat mensen daar helemaal niet van houden. Maar ik zou een hond niet slaan omdat hij naar mij toekomt of naar mijn hond om te spelen. Iedereen die dat wel doet zou eens bij zichzelf te rade moeten gaan of dat wel gezond is.

Tevens zijn mijn soort honden niet het soort honden dat men zomaar een trap durft te geven. Ook een reden waarom ik ze altijd vast heb daar waar dat hoort.

@MM90,

Op het moment dat jij begon te dreigen met neersteken heb je voor mij al je krediet verspeeld. Dat is echt een suffe en domme reactie waar je niets mee wint. Behalve dan dat je zus misschien nog wel een groter probleem nu kan hebben. Als hij al uithaalt omdat zijn vriendinnetje wordt uitgescholden dan zou ik zelf maar goed om je heen kijken wanneer je alleen bent. Of nog erger, je zus. Echt een domme actie waarmee je een ander in gevaar brengt.

20. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Als jij je zus zo graag wil helpen, waarom luisterde je dan niet naar haar toen ze jou probeerde tegen te houden? Ik heb ook een zus (niet zwanger) en ik zou in zo'n situatie mijn aandacht op haar vestigen (door aan te bieden om langs te komen als ze zich ongemakkelijk voelt, als zich angstig voelt bijvoorbeeld) i.p.v mijn eigen ego te bevredigen met stoere uitspraken die alleen maar tot meer agressie kunnen leiden.

Deel Deze Pagina