Overduidelijk dat mensen hun juk over de dieren moeten afwerpen en een manier moeten vinden om ze met rust te laten, de ruimte te geven en te respecteren als mede-levende wezens waarmee we de aarde moeten delen. Hoewel ik dierentuinen een groot educatief middel vind om kleine kinderen een liefde voor dieren en de wonderen van de natuur bij te brengen, blijft het een monsterlijk abject iets om die arme beesten op te sluiten. Ik hoop, dat met het verbeteren van technieken, een dierentuin zonder dieren binnen enkele jaren mogelijk is en dat de beestjes vrolijk hun vrijheid krijgen terwijl nog steeds blijven leren over ze. (kunstmatige intelligentie, hologrammen/documentaire-stijl, maybe)
Overigens wordt de leeuw met een miniscul kaliber kogel steeds geraakt (schieten ze niet per ongeluk die vent dood, hij ademde eerst nog?), soort speelgoedpistool pff, daarom moeten ze hem veel schieten. Plus dat een leeuw natuurlijk erg sterk is...
Overduidelijk eigen schuld dikke bult als een leeuw je pakt, maar je weet niet of de man de leeuw probeerde te helpen, bijvoorbeeld. Lijkt me niet, maar who knows.
Laatst bewerkt: 19 jun 2009