1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Aanval leeuw op man

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cyrax, 18 jun 2009.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Je ziet arabische mannen

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nee, ik zeg niet dat die man zich expres laat aanvallen door die leeuw. Maar die leeuw word uit zijn natuurlijk omgeving weggehaalt, in een kooi gestopt en moet vervolgens circustruukjes vertonen. Die leeuw vraagt er niet om, dus what the fuck? Ik ga ook nooit naar het circus, een dier is er niet voor ons vermaak, welk dier dan ook.

Een dierentuin vind ik ook maar zozo. Echter, ik snap de noodzaak van een dierentuin. Er zijn dierentuinen met een toekomstvisie en waarvan de itentie niet op commercieel gebied ligt. Die dierentuinen zijn van belang om bepaalde diersoorten niet te laten uitsterven. Een circus daarintegen heeft alleen een commercieel belang. Dieren worden gebruikt voor en door de mens. Het zou tijd worden dat de mens beseft dat wij inderdaad intelligenter zijn dan de meeste dieren, maar dat dat gegeven ons niet het recht geeft om daar misbruik van te maken.

Als een vriend van mij wordt aangevallen door een leeuw zal ik dat niet prettig vinden nee. Dat is ook wel logisch. Maar als die vriend van mij beluit om een kooi in te stappen bij een wild dier dat gebruikt wordt in een circus dan moet ik eerlijk zeggen dat ik hoop dat de leeuw niet wordt gedood. Ook al betekent dat dat die vriend dan zal sterven. Daarbij behoren ze in een circus verdovingsgeweren te hebben. Net als in dierentuinen.

Loopt die vriend buiten samen met mij in Amsterdam en er is een leeuw ontsnapt uit Artis en die valt hem aan dan zal ik echt wel alles doen in mijn macht om de leeuw op te laten houden. En mocht er politie zijn, dan rest er niets anders helaas dan dat de politie de leeuw doodt. Maar dan had die vriend van mij geen keuze gehad. Die heeft hij wel als hij die kooi in stapt.

Mensen die op vakantie gaan in verre landen en daar tegen betaling wilde leeuwen aan kettingen gaan aaien nemen ook zelf een risico. Als je dan wordt aangevallen kan ik daar eerlijk gezegd geen medelijden mee hebben. Ik zou nooit in een ver land een dier aan een ketting aaien of zijn ´eigenaar´ geld geven. Mensen die dat wel doen die houden dat soort gruwelijke dierenmishandelingen in leven. Als iemand van mijn vrienden, familie of kennisen dat wel doet en wordt opgevreten dan zou me dat echt wel pijn doen. Maar ik zou nooit het dier daar de schuld van geven.

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Het filmpje wat ik heb gezien zie je geen attack, maar wel een leeuw die met een man in zijn bek rustig ligt te wachten ???
    Halverwege het filmpje loopt er ook nog een hondje de kooi binnen !

Maar hoe dan ook, wilde dieren heten niet voor niks zo... Ik zou never nimmer nooit in zo'n kooi stappen...

4. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Haha, nee. Je ziet de attack niet. Maar die aanval is er opzeker geweest :+ Ik vind het juist gruwelijk om te zien hoe rustig die leeuw aan die man zit te kauwen.

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb in een dierentuin gewerkt en van dichtbij gezien hoe die dieren zijn. Ze lijken zo kalm in het zonnetje te liggen als 'katjes'. Maar moet je eens dichtbij komen...

Er is ook nog een langere versie van het filmpje, waarbij je ziet dat die man wordt gereanimeerd...

Laatst bewerkt: 18 jun 2009
  6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ok, gezien. Niks aan de hand, man leeft nog en ziet er niet dodelijk gewond uit. Ja, veel bloed en zo, maar die leeuw is gewoon zinloos gestorven en baardapen die reageren niet anders dan met dit soort praktijken. ;):)

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Issie nou dood?

@Yellow: niet ernstig gewond? Waarom reanimeren ze hem dan?

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoe het erg is voor de man ( weet niet of die overleeft heeft?) maar het is zijn eigen schuld. Want zo circus met wilde dieren hoort niet. Vind het ook erg dat ze die leeuw niet uit zijn lijden verlossen, want als ze hem neerschieten leeft die nog steeds.

9. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Beetje loos om hier een discussie over te houden? Of zijn er serieus weldenkende mensen die de leeuw verantwoordelijk vinden x)?

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Het is een heikel punt. Een leeuw is praktisch niet te temmen, het blijft een wild dier. Je kan ze zo ver krijgen dat ze door een hoepel springen door middel van een zweep en een stoel, maar zoals ik zeg het blijft een wild dier. Het is gewoon de natuur waarom die leeuw de man aanvalt en opvreet. Als je op de savanne loopt heb je hetzelfde risico.

Echter wraak zit weer in de natuur van de mens. Als je vroeger iemand vermoordde kreeg jij de doodstraf, als een dier een mens dood dan is het dier praktisch fucked. Deze twee acties zitten puur in het algemene doen en denken van de leeuw en de mens.

11. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Omg wat een dierenbeulen. Ik kon het niet aan zien hoe die leeuw zat te lijden. :/
    Dan klink ik misschien hard maar: Van mij mogen ze allemaal het gevang in voor dieren mishandeling.

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Denk niet dat wraak de reden is van het doodschieten van de leeuw maar het redden van een mensenleven. Die man die vastgebeten wordt door de leeuw moet natuurlijk zo snel en zo veilig mogelijk daar weg worden gehaald en dan kan je pas verder discussiëren.

13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Hij doet op een gegeven moment zijn ogen weer open en is bijna die hele maaltijd bij bewustzijn geweest.

Kent iemand van jullie Ogrish.com van vroeger nog? Site bestaat geloof ik niet meer, maar dat was echt schokkend. Vind dit niet echt schokkend, tenzij ik er echt bij stond.

Ogrish had gruwelijke filmpjes. Hoofden die werden afgesneden alsof een mes door boter ging, heel langzaam. Dat is schokkend, maar het enige wat ik schokkend aan dit filmpje vond is dat die leeuw word doodgeschoten. Kwaad zelfs een beetje. Was ik meneer leeuw geweest dat zat mijn maag echt wel vol nu. ;):)

Laatst bewerkt: 19 jun 2009
  14. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    best ziek man hoeveel kogels heb je nodig XD maja fok it, life's hard, deal with it:)

15. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Overduidelijk dat mensen hun juk over de dieren moeten afwerpen en een manier moeten vinden om ze met rust te laten, de ruimte te geven en te respecteren als mede-levende wezens waarmee we de aarde moeten delen. Hoewel ik dierentuinen een groot educatief middel vind om kleine kinderen een liefde voor dieren en de wonderen van de natuur bij te brengen, blijft het een monsterlijk abject iets om die arme beesten op te sluiten. Ik hoop, dat met het verbeteren van technieken, een dierentuin zonder dieren binnen enkele jaren mogelijk is en dat de beestjes vrolijk hun vrijheid krijgen terwijl nog steeds blijven leren over ze. (kunstmatige intelligentie, hologrammen/documentaire-stijl, maybe)

Overigens wordt de leeuw met een miniscul kaliber kogel steeds geraakt (schieten ze niet per ongeluk die vent dood, hij ademde eerst nog?), soort speelgoedpistool pff, daarom moeten ze hem veel schieten. Plus dat een leeuw natuurlijk erg sterk is...

Overduidelijk eigen schuld dikke bult als een leeuw je pakt, maar je weet niet of de man de leeuw probeerde te helpen, bijvoorbeeld. Lijkt me niet, maar who knows.

16. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Arme dieren op te sluiten? Echt wtf ik denk dat er genoeg dieren in het wild zijn die een dierentuin in willen. Die beesten hebben het verschrikkelijk goed daar. Moet je eens kijken hoe de dieren eruit zien. Verder ben ik van mening dat circussen en dergelijke wel moeten blijven bestaan. Misschien niet met leeuwen en dergelijke, maar andere dieren hebben het daar ook echt wel prima.

Verder vind ik (ik heb het filmpje niet bekeken) dat ze de leeuw in een klap hadden moeten verdoven of doodschieten. Een mensenleven gaat bij mij nog altijd boven het leven van een dier ook al was het misschien een fout van de persoon.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ok dus als je bij bewustzijn bent ben je nooit zwaargewond.
    Zal blij zijn als jij nooit in een ziekenhuis hoeft te werken :emo:

18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Hoor hem nou. Martin Gaus himzelf. Kun jij met dieren praten? Denk je nou werkelijkwaar dat er wilde dieren zijn die liever opgesloten zitten dan in hun eigen omgeving bivakkeren? _0/ Slaap verder man.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Jup, sprak laatst nog een wasbeer die wel graag naar Blijdorp wilde. Maar ze hadden geen plek meer :'-(

20. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Sly Raccoon zeker? Daarbij weten we niet hoelang die betreffende wasbeer stond ingeschreven natuurlijk.

Deel Deze Pagina