[Discussie] Aanval leeuw op man

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cyrax, 18 jun 2009.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nee nee, zo gemakkelijk kom je er niet af. Jij suggereerde dat de mens geen dier is omdat wij een organisme zouden zijn.

Daarbij zijn er hele theorieën over dieren die slimmer schijnen te zijn dan wij weten. Je roept steeds dat wij nog lang niet alles weten, maar jij weet wel dat dieren niet slim zijn. Al die onderzoekers zijn dom, want jij weet allang dat dieren dom zijn en niet kunnen denken. Als je ze dat even verteld dan scheelt dat weer belastingcenten.

Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je hebt menselijke slimheid en dierlijke slimheid dus die kan je niet gaan vergelijken.

3. GameKid360

GameKid360 Guest

Ze helpen alleen die man, terwijl die leeuw daar zit dood te gaan. Omg.

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb het verschil tussen mens en dier al heel breed uitgelegd. Zie niet in waarom ik dat nog een keer moet doen.

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Nope dat kan niet. Dat doe ik ook niet. Maar het is helemaal niet bewezen dat er afgezien van ons geen enkele levensvorm kan denken zoals gesuggereerd wordt.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Post was niet op jou gericht. ;)

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nee maar je geeft me wel gelijk, jij zegt dat er idd verschillen zijn tussen mens en dier.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja qua type slimheid. Niet dat ze minder zijn en daarom anders mogen worden behandeld.

9. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als je niet heel erg dom wilt lijken zou ik de zn 'in your face nigga' vooral niet meer gebruiken. Het is nu te laat, maar voor toekomstige referentie.

Verder kun je ook niet zo goed lezen, anders had je door dat Iran flink wat jaren meer bestaat. Maar goed, no worries, niet iedereen kan goed lezen. Voordat het Iran werd genoemd begin 20e eeuw (ja, niet slechts 30 jaar geleden), heete het Persië en dat bestond vele duizenden jaren en besloeg ooit een kwart van de aarbol met als basis het zelfde lapje grond verder, vrind.

Ik heb geen idee waarom je op mij reageert met deze totaal irrelevante informatie? Ik heb het niet over Europa. Voor jouw informatie; Iran ligt in Centraal Azie.

... haha ik moest lachen en huilen tegelijk.

Jij met je jaren aan ervaring en studie in de zoologie hebt zeker de authoriteit om dat te claimen? Laat mij niet lachen man. Jij bent wat? 14 jaar oud en loopt dit te roepen zonder ook maar iets te weten over de wereld? Bent misschien op vakantie geweest in Italie en een paar keer in de dierentuin geweest en jij claimt de wetenschap te hebben over de ontwikkeling en capaciteiten van alle dieren?

Wat ongoddelijk dom en arrogant ben jij nog. Maar is niet erg, dat is iedereen van 14 jaar oud. Je zult het allemaal wel leren als je een paar boeken oppakt, een beetje kennis opdoet. Ik zal je ondertussen een beetje onderwijzen.

Het simpele feit is dat wij van de zelfde familie zijn als de gnoe, de rat, de giraffe, de kat, de leeuw en andere dieren uit de familie MAMALIA en maar 0.05 % verschillen in DNA structuur de chimpanzee, een van de vijf grote apensoorten (waarvan wij er een zijn). Die ook nog eens toevalig de capaciteit hebben om elementen van mensentaal te leren en de geestelijke capaciteit hebben (mathematisch inzicht, etc.) van een gemiddeld kind van rond 8 jaar oud (IQ van 80).

Dat is (veel) meer dan sommige mensen, mag deze thread bewijzen.

In conclusie.

Fout 1: Je gebruikte de zin 'In your face nigga'.

Fout 2: Iran is niet 30 jaar oud. Het HUIDIGE Iran is 30 jaar oud, het Keizerrijk/koningkrijk/whateverrijk van Iran ging de republiek voor vanaf zo'n 80 jaar geleden. Kortom de meuk heet zo'n 80 jaar Iran. De zelfde mensen, taal, de zelfde gebruiken etc. bestaan al duizenden jaren op die zelfde plek onder de naam Persie.

Fout 3: Iran ligt in Azie.

Fout 4: Iraniers zijn geen arabieren.

Fout 5: De mens is een dier in de familie Mamalia (zoogdier).

Fout 6: Dieren handelen net zo veel uit instinct als jij.

Fout 7: Jij weet niet of dieren bewust zijn of niet.

Fout 8: Chimpanzee's zijn slimmer dan jou.

Fout 9: Chimpanzee's en mensen kunnen goed communiceren door een gedeeld begrip van universele taal.

Fout 10: Chimpanzee's en apensoorten kunnen rekenen.

Fout 11: Chimpanzee's, apensoorten en andere vogens en zoogdieren kunnen cooperatief handelen. altruistisch en egocentrisch zijn, net als mensen.

Fout 12: Voortaan kun je eerst jezelf onderwijzen in plaats van willekeurig ongelofelijk domme dingen roepen in een forum zodat iemand je op je plek moet zetten en iedereen ziet dat je niets weet.

Verder ben je ongetwijfeld een leuke en aardige jongeman, maar alsjeblieft, denk na voordat je zulke dingen zegt.

Lees mijn post, dan zie je waarom niet alleen het leven van een dier, maar het leven van de planeet meer waarde heeft dan het leven van één of zelfs 5.999.999.999 mensen.

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Kijk, dit is nou wat ik bedoel. Je digged het gewoon niet. Dat er in de dierenwereld een cirkel is van jager en prooi is nothing but nature. Dat hoort zo en is simpelweg zo bedoelt. Daar moeten wij mensen ons zich helemaal niet mee bemoeien.

Als er een zebra door een leeuw wordt opgegeten in Afrika dan vind ik dat niet zielig. Dat hoort zo en zonder onze bemoeienissen regelt de aarde wel dat er genoeg zebra's zijn om als voer voor de jager te dienen en dat er genoeg zebra's over zijn die doen wat ze moeten doen om de werking intact te houden. Waar halen wij het recht vandaan om andere levende wezens uit die cirkel te halen en gevangen te zetten? En dan ook nog zeggen dat ze het daar toch beter hebben is niets meer dan arrogant.

Ik ben overigens geboren in Naarden. Er was geen plek meer in de Bijlmerbajes.

@Mirik,

_O_ Ik kan niets anders zeggen. Topic kan wel gesloten worden. Ik weet zeker dat jij je CV niet hoeft mee te nemen als je bij Greenpeace solliciteert ;)

11. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Evolutie is geen discutabel punt, dat is een feit, net zoals de zon opkomt elke morgen. Je kunt evolutie met je eigen ogen bekijken. Je kunt zelfs zien dat het alleen volgens de theorie van natuurlijke selectie kan plaats vinden. Honden zijn pas 10.000 jaar 'gedomesticeerd' en nu zijn er een eindeloze variatie aan uiterlijke kenmerken waarop DE MENS ze heeft geselecteerd. Een doberman kan in theorie een kind verwekken bij een chihuahua, maar praktisch gezien niet, dat overleefd de chihuahua niet. Kortom, je zou de twee als ander ras van elkaar kunnen beschouwen in praktische terminologie en het is niet onlogisch om aan te nemen dat over 1000 jaar verschillende variaties op het hondenras verschijnen die zelfs middels kunstmatige inseminatie te verschillend zijn van elkaar om voort te planten met elkaar. Dat is hoe nieuwe rassen ontstaan.

Stel je nu voor dat niet wij DE MENS, maar de natuurlijke omgevingen en de adaptaties die deze honden hebben bepalen hoe het hondenras zich ontwikkelt. Zo zullen honden met een goede reukzin en een bepaald uiterlijk beter overleven en meer kinderen krijgen en zo zal het ras zich ontwikkelen tot een anders ogend en uiteindelijk, over een lange tijdspanne, compleet ander ras.

Er zijn eindeloos veel argumenten en bewijzen die aantonen dat wij door middel van natuurlijke selectie evolueerde in wat wij nu zijn. Mutaties zijn aan de orde van de dag. ****** is een mutatie, mensen hebben ziektes, zelfs voordelen door mutaties. Wie heeft geen kennis met ADHD, of een andere gekke eigenschap die hem in bepaalde vlakken beter maakt (meer energie) en andere misschien slechter. Wij vinden het ziektes en meer, maar pure logica zou moeten dicteren dat het natuurlijke (compleet willekeurige) experimenten zijn om het ras te evolueren en de genenstructuur beter door te kunnen geven (of slechter, meer nadelige mutaties als voordelige).

Wij stammen niet af van de apen, net zo min dat de apen afstammen van de apen. Wij ZIJN apen en stammen samen met onze neven van de andere vijf grote apenrassen af van een algemene voorouder. We kunnen de generaties terugtellen tot deze stamouder en door middel van DNA kunnen we terugkijken en vaststellen in welke tijdspanne wij en andere zoogdieren ooit met elkaar verbonden waren. Dit zijn simpele feiten, komt nog geen geloof bij kijken.

KAN het zijn dat een of andere magische godheid ons op de aarde heeft gezet en alle beestjes heeft gemaakt? Tuurlijk. Het kan ook zo zijn dat wij de poepjes van buitendimensionele kakbeesten zijn en dat gisteren en de toekomst helemala niet bestaan, alleen maar het enkele moment, waarin jij in een flits de toekomst en het verlenden beleeft, waarna je doorgespoelt wordt in een intergalactisch toilet. Misschien zijn er onzichtbare marsmannetjes die op eenhoorns op het oppervlakte van mars rondrijden. Who cares?

Wetenschap houdt zich bezig met de feiten, met wat we kunnen zien en meten. Elke fantastische fantasie mag dan nog zo leuk zijn, ze zijn allemaal net zo irrelevant. Het is net zo waarschijnlijk dat God bestaat als dat *willekeurige kinderlijke fantasie* of de honderden Goden uit het Griekse Pantheon bestaan.

De feiten zijn helaas irrelevant voor mensen. Het is veel spannender om te geloven in UFO's, Goden en andere paranormale prietpraat. Want dat lost namelijk niets op en laat ze lekker in hun fantasie gaarkoken en dromen over leven na de dood. Cognitieve Dissonantie heet dat. Ook al wordt je met je gezicht in de feiten gewreven, je hersenen ontkennen wat niet te ontkennen is.

Dat is overigens wederom volledig evolutionair te verklaren. Heerlijk. :)

Zucht...misschien ben jij wel de missing link? ;)

(Er zijn overigens een aantal kandidaten voor 'The Missing Link' gevonden in de laatste jaren.)

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Thx voor de samenvatting, hoef ik minder tekst te lezen. Begrijp me niet verkeerd, je stukjes tekst op xbw zijn leuk om te lezen en ik kom graag op xbw. Ik heb alleen een beetje moeite met mensen die mij gaan beledigen, snapte? Gelukkig ben ik kwaadste niet en reageer ik op een nette en volwassen manier terug. ;)

===================================================

Fout1: Ja ik gebruikte een zin die niet heel hoogstaand was, maar ik wou sowieso geen discussie met die persoon dus who cares? Het was ook meer als grap bedoelt.

Fout2: Het Iran dat wij kennen is nog geen 30 jaar oud.

Fout3: Klopt, en dat zal je me ook niet horen ontkennen.

Fout4: Boeie, het ligt in de buurt.

Fout5: Het is mammalia met dubbel m, en het enigste wat je daarmee bewijst is dat de mens boven water adem kan halen en geen eieren legt.

Fout6: Ik handel niet uit instinct, ik denk altijd goed na over wat ik doe.

Fout7: Ik heb nog zeer erg m'n twijfels over de bewustzijn van dieren. Heb een dier nog nooit op een goede discussie kunnen betrappen.

Fout8: Als Chimpansees slimmer als mij waren hadden ze al lang de wereld veroverd.

Fout9: Valt wel mee hoor, ze kunnen gebaren herkennen.

Fout10: Goh dat zullen waarschijnlijk behoorlijke simpele berekeningen zijn. Kennen ze ook formules? En zelf formules ontdekken? Dacht het niet. Alleen heb ik nooit gezegd dat ze niet kunnen rekenen. Tuurlijk geloof ik wel dat ze iets kunnen, banaantjes plukken enzo.

Fout11: Het zijn idd kuddedieren en wanneer ze elkaar moeten verraden om te overleven doen ze dat. Maar hoezo is dit een fout van mij?

Fout12: Sorry dat ik een eigen mening heb.

===================================================

Ik heb mezelf dus kunnen terug verdedigen en ik zal je een geheim verklappen, ik ben niet onder de indruk van je argumenten! Mijn mening is niet veranderd en ik sta altijd juist heel open. Tja, dat jij toevallig moeite hebt met mensen die een andere mening hebben... Had je maar ook geen forum moeten starten ;)

Oh en ik ben dom? van mij mag je dat best denken, vroeger vond ik dat kut als mensen me niet begrepen en voelde ik me echt dom en anders. Gelukkig hebben mensen mijn IQ laten testen en wat bleek? Ik ben zwaar bovengemiddeld. Kijk mij eens, ik kan me eigen mening vormen ;) .

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Tast je geloofwaardigheid aan. ;) Althans voor mij, en ik gok dat ik niet de enige ben.

Arabieren en Perzen (centraal Azië veschilt veel van Oost-Azië, waar de meeste mensen aan denken bij Azië) verschillen veel van elkaar. Meer dan 'boeie'! :eek: Ik heb lang een meisje gekend uit Iran, en zij noemde het Perzië.

Rekenen is 3 + 7 = 10. Wiskunde is formules.

Dat wil ik er over kwijt. :)

14. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie dwalen allemaal wel erg af over Iran en al die onzin, laat hem lekker. Jullie zijn meer bezig met elkaar te bashen dan het over het incident te hebben. Dit topic gaat toch over dat fragment? Ik denk dat je kan zeggen dat die man waarschijnlijk een act aan het oefenen was (toegegeven meneertje zal vast niet aardig geweest zijn tegen het beestje) maar dat sommigen van jullie dan niet eens zouden ingrijpen om die man te redden shockeert mij wel. Uiteraard is het doodschieten van die leeuw ook weer het uiterste maar ik blijf het toch raar vinden. Hoe kun je je eigen soort nou niet vooropstellen? En nee daarmee wil ik niet beweren dat het mee geen worst kan schelen wat er met andere soorten gebeurt of met de flora in deze wereld.

15. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wil jij mij is uitleggen waarom jij ons zo superieur vind?

Verder kijk ik er echt van op hoe sommige mensen hier op het forum denken..

16. JeePee

JeePee Guest

AVHAHA, wat zeik je nou over 'het hebben van een mening' nou dan? Mirik uit helemaal geen mening maar plaatst gewoon kneiter harde feiten. Daar komt geen 'ik vind' aan te pas.

En over dat rekenen en formules kennen: Sinds wanneer staat kennis gelijk aan intelligentie? Als jij 100 formules kent waar je 5 jaar over hebt gedaan om onder de knie te krijgen, en ik ken er 80 die ik in 2 jaar geleerd heb, dan ben ik toch echt een stukje intelligenter terwijl ik minder kennis heb ;)

Snap niet dat er nog steeds mensen zijn die niet willen weten dat wij gewoon een dier zijn. Mijn oma vind het ook beledigend als je zegt dat wij voor 99,95% gelijk zijn aan een chimp. Echt...

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    bedankt voor de aanvulling :+ Jammer dat je zelfs niets aan neemt van iemand die met nog een beetje authoriteit een bericht plaatst :+

18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Fout 1: Jij kan er niet tegen om beledigt te worden maar als jij geen discussie wilt met iemand dan roep je In your face Nigga?

Fout 5: Ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om te reageren op taalfouten. Als je wil kan ik wel jouw taalfouten uit een paar van je posts halen en hier neerprenten? Ik zeg niet dat ik een spellingswonder ben, maar ik wijs een ander niet op spelfouten tenzij iets onleesbaar is. Of als iemand een ander terechtwijst en zelf moeite heeft om 2 zinnen foutloos neer te kalken.

Fout 6: Dit is eigenlijk je domste opmerking. Elk mens heeft een instinct en wanneer het nodig is zal dat instinct AL jouw andere functies overnemen. Deze is echt dom, sorry.

Fout 8: Mirik zegt dat een chimpansee slimmer is dan jij. Jij bent niet echt een referentiekader voor de intelligentie van de mens afgaande op wat ik hier van je zie. Ze heeft het dus niet over de mensheid in zijn algemeen.

Fout 9: Over de communicatie van dieren is bij lange na nog niet alles bekend. Zelfs jij, nee vooral jij, weet daar niet alles vanaf. Taal = klanken. Er zijn een hoop dieren die met elkaar communiceren d.m.v. klanken. Wat ze zeggen is niet bekend bij mij. Als jij het wel weet dan hoor ik het graag.

Fout 10: Niemand heeft het over formules.

Fout 11: Het waarschuwen van elkaar bij mogelijk gevaar is een vorm van taal. Veel diersoorten gebruiken daar klanken voor. Jij zegt als mens "kijk uit" en ik als ander mens begrijp dat. Een dier schreeuwt, krijst of maakt een ander vaag geluid bij gevaar dat het andere dier van hetzelfde soort begrijpt. Of ze discussie voeren laat ik in het midden. Ik versta ze niet, dus ik weet het niet. Jij verstaat ze wel, want je hebt ze nooit op een goede discussie weten te betrappen.

Verder ben ik heel blij dat je een bovengemiddeld IQ schijnt te hebben. Maar er is ook nog zoiets als een EQ, heb je daar ook een uitkomst van? Ik heb mijn IQ nog nooit laten meten, maar ik heb een goed betaalde baan, een goede opleiding genoten, dus mijn IQ zal vast gemiddeld zijn.

Als ik je een tip mag geven: Lees eens wat boeken over dit onderwerp en zet eens Discovery Channel op. Niet tegelijk natuurlijk. Op Discovery kun je een hoop leren over dieren en wat men tot nu toe weet over dieren.

19. Freezing Aaron

Freezing Aaron Registered member

Leuk Bevonden:
    0
    Zwaar bovengemiddeld.. maar alles wat je zegt slaat echt helemaal nergens op..:b:
    Ik vind het trouwens wel ironisch hoe je Mirik op een "fout" betrapt en vervolgens paar woorden later zelf een spel fout maakt8)

Edit: Hulde aan Mirik trouwens:thumbs:

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Gakkie verbaast zich over de wending die deze thread heeft genomen 8)

Deel Deze Pagina