Ja, ik zou er gewoon bijstaan en geen hand uitsteken. Het luistert allemaal heel nauw bij mij. Ik ben een gevoelige jongen en een opgesloten leeuw die in een circus kunstjes moet vertonen vind ik ronduit zielig. Dat die leeuw dan iemand die meewerkt aan die gevangenschap (ik denk niet dat de beste man de leeuw eigenlijk vrij wilde laten) te grazen neemt kan ik niet mee zitten nee.
Als er nou een mens tegen zijn wil wordt vastgehouden in een kooi van 2 bij 2 dan zou jij toch ook geen hand uitsteken als die persoon in de kooi iemand die meewerkt aan de gevangenschap van die persoon te grazen neemt? Ik zou zelfs meehelpen. Nou ga ik liever die kooi met een leeuw niet in en denk ik dat de leeuw het zelf wel kan afhandelen dus daar zou ik dan weer niet aan meehelpen Dat dan weer niet.
En nogmaals, mens en dier is gelijk bij mij dus wat voor jou vreemd klinkt (kan ik me ook heus wel voorstellen) is voor mij volkomen logisch.
**EDIT**
Maar nu heb ik een vraagje voor jou:
Een stroper (je weet wel, zo iemand die wilde dieren dood om er geld aan te verdienen) loopt met zijn medestroper in het bos en probeert een leeuw te doden voor zijn velletje. Hoop je dan stiekem niet dat de leeuw beide stropers opvreet? Dat wanneer hij de eerste pakt dat de tweede van angst niet meer kan schieten, zodat de leeuw hem ook kan opvreten? Dan zijn wel verlost van twee mensen en de leeuw heeft an easy meal gehad. Of hoop je dan dat de 2de stroper de leeuw doodt?
Is je antwoord ja:
Dan ben je net als ik. Het enige vershil is de beoordeling van de situatie
Is je antwoord nee:
Dan kunnen we vanaf nu beter niet meer op elkaar reageren over dit onderwerp. Een discussie is verder zinloos, we denken zo verschillend dat ik me echt ga irriteren. Dan kunnen we beter stoppen want zinnig zal het niet meer zijn wat we te zeggen hebben tegen elkaar. Is voor onze overige forumbezoekers ook niet echt interessant.
Het is verder niet persoonlijk, maar we vallen echt in herhaling en het wordt een beetje saai zo. Ik heb verder niets tegen je, en ik zal over ieder ander onderwerp rustig weer een discussie met je aangaan. Maar mijn PS3 versie van Afrika krijg je niet
Laatst bewerkt: 23 jun 2009