1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Aanval leeuw op man

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cyrax, 18 jun 2009.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ach, dat is wel zo. Maar de discussie is interessant en sluit toch redelijk aan bij het onderwerp. Over het onderwerp:
    Het is heel begrijpelijk wat hier gebeurd is, in deze situatie. Zoals uit de gevoerde discussie is gebleken, handelen dieren (en dus ook mensen ;) ) in benarde situaties uit instinct. Het is dan ook normaal dat je de leeuw van je af wilt houden / uitschakelen, en dat jij je eigen soort helpt. Zo doen dieren het ook.
    Ik vind het ook zonde voor de leeuw en vind dat de dieren even veel waard zijn als mensen, want als je jezelf de vraag stelt, gelijk voor wat? Voor wie? Dan zou ik zeggen, gelijk voor deze planeet, want verder dan dat zullen velen van ons niet komen. En voor de aarde, en het in leven blijven van de aarde, zijn alle dieren en planten nodig.

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik probeer je niet te beledigen, ik probeer je te helpen. Ik geef aan dat wat jij daar allemaal zegt erg dom overkomt omdat het bewijst geen kennis van zaken hebt.

Het is mij eender of je een IQ van 200 hebt of van 80, dat maakt geen hol uit. Als je niets weet, dan weet je niets, je wordt niet met kennis en begrip geboren, dat vergaar je over de jaren.

Tuurlijk mag je een eigen mening hebben. Maar je komt met jouw mening niet verder in de wereld, aangezien die haaks op de feitelijke waarheden van de natuurlijke wereld staat.

Jouw mening is die van een blinde en dove holenman in een wereld van praktisch ongelimiteerde wetenschap en kennis.

Verrijk jezelf! :)

Anyways, ga door met de thread, spijt voor deze derailment. Graag reageren in een andere discussie/thread of per PM. :)

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik zie mensen en alle andere flora & fauna van gelijk belang. Ik bekijk het persoonlijk dus per situatie of ik een dier of mens belangrijker vind.

In dit geval zit er een leeuw die er niet zelf voor heeft gekozen in een kooi. Hij wordt gebruikt en misbruikt voor het vertier van de mens. De man in de kooi heeft gekozen om dat hok in te gaan. Ongeacht de reden, hij heeft de keuze. De leeuw pakt hem en ik stel afgaande op de situatie dat de leeuw groot gelijk heeft. Hij wil daar namelijk helemaal niet zijn

Als diezelfde man nietsvermoedend over straat loopt en hij wordt plots aangevallen door een leeuw dan is het niets meer dan logisch dat de man die bij hem loopt de leeuw tegenhoudt op welke manier dan ook. Dan is het oog om oog, tand om tand.

Ik vind persoonlijk dat beide situaties comleet anders zijn. En omdat ik mens en dier gelijkwaardig vind (bewoners van de planeet aarde) is het afhankelijk van de situatie.

Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    k dan van mij zul je niks meer horen,

5. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Als jij er bij zou staan, zou je er leuk naar gaan kijken hoe de leeuw hem op at? Of zelfs je rug toekeren naar het gebeuren, terwijl de man schreeuwt om hulp of iets dergelijks?

Dat zou ik mezelf namelijk nooit kunnen vergeven.

6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, ik zou er gewoon bijstaan en geen hand uitsteken. Het luistert allemaal heel nauw bij mij. Ik ben een gevoelige jongen en een opgesloten leeuw die in een circus kunstjes moet vertonen vind ik ronduit zielig. Dat die leeuw dan iemand die meewerkt aan die gevangenschap (ik denk niet dat de beste man de leeuw eigenlijk vrij wilde laten) te grazen neemt kan ik niet mee zitten nee.

Als er nou een mens tegen zijn wil wordt vastgehouden in een kooi van 2 bij 2 dan zou jij toch ook geen hand uitsteken als die persoon in de kooi iemand die meewerkt aan de gevangenschap van die persoon te grazen neemt? Ik zou zelfs meehelpen. Nou ga ik liever die kooi met een leeuw niet in en denk ik dat de leeuw het zelf wel kan afhandelen dus daar zou ik dan weer niet aan meehelpen ;) Dat dan weer niet.

En nogmaals, mens en dier is gelijk bij mij dus wat voor jou vreemd klinkt (kan ik me ook heus wel voorstellen) is voor mij volkomen logisch.

**EDIT**

Maar nu heb ik een vraagje voor jou:

Een stroper (je weet wel, zo iemand die wilde dieren dood om er geld aan te verdienen) loopt met zijn medestroper in het bos en probeert een leeuw te doden voor zijn velletje. Hoop je dan stiekem niet dat de leeuw beide stropers opvreet? Dat wanneer hij de eerste pakt dat de tweede van angst niet meer kan schieten, zodat de leeuw hem ook kan opvreten? Dan zijn wel verlost van twee mensen en de leeuw heeft an easy meal gehad. Of hoop je dan dat de 2de stroper de leeuw doodt?

Is je antwoord ja:

Dan ben je net als ik. Het enige vershil is de beoordeling van de situatie

Is je antwoord nee:

Dan kunnen we vanaf nu beter niet meer op elkaar reageren over dit onderwerp. Een discussie is verder zinloos, we denken zo verschillend dat ik me echt ga irriteren. Dan kunnen we beter stoppen want zinnig zal het niet meer zijn wat we te zeggen hebben tegen elkaar. Is voor onze overige forumbezoekers ook niet echt interessant.

Het is verder niet persoonlijk, maar we vallen echt in herhaling en het wordt een beetje saai zo. Ik heb verder niets tegen je, en ik zal over ieder ander onderwerp rustig weer een discussie met je aangaan. Maar mijn PS3 versie van Afrika krijg je niet :D

7. Gallardo

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is dat inderdaad een hele vreemde mening. Overigens is een mens bij mij niet zozeer belangrijker of iets dergelijks dan een dier, maar ik bedoelde daar meer mee van wanneer ik een mensenleven zou kunnen redden en een dierenleven zou moeten inleveren, ik dat eerder zou doen. Over die kooi met een mens erin is natuurlijk wel een heel ander verhaal. Ik zou sowieso proberen beide uit elkaar te halen. Welke kant ik zou kiezen weet ik niet, want op het moment van grijpen is de persoon in de kooi ook al verkeerd. Bij de leeuw ook zou nooit mijn bedoeling zijn om het dier te doden, maar als dat de enige oplossing zou zijn had ik het toch gedaan.

Overigens vraag ik me dan altijd bij zo'n topic af of iedereen die het hier nou zo zielig vind voor de leeuw en de leeuw de mens lekker had laten opeten of ze dan ook vegetarisch zijn of hebben jullie dan vanavond wel een lekker stuk karbonade gehad? :+

8. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Zie mijn edit :D Ik heb overigens poffertjes gegeten vandaag. Had ik plots zin in. Misschien teveel pannekoeken gezien op het forum ofzo, ik weet het niet.

9. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oftewel als je zeker wist dat die leeuw je niks zou doen, zou je helpen die man te doden? Ik hoop dat je dat niet echt meent, want dat gaat me dan weer een beetje te ver. Die man heeft die leeuw ook echt geen kwaad willen doen hoor. Hij werkt daar in dat circus en houdt zelf waarschijnlijk van die leeuw, dus die zal achteraf (weet niet of hij het overleefd heeft) ook medelijden met dat beest hebben.

Ik vind het net als jij erg dat ze die leeuwen uit het wild halen en in een circus gebruiken om mensen te vermaken, maar het is wel zo dat die leeuwen uiteindelijk vaak een erg goede band hebben met de mensen die ermee trainen. Neemt niet weg dat ze die beesten in het wild moeten laten zitten en ze kunnen verwachten dat er ooit wat mis kan gaan natuurlijk.

10. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Wat een stelletje dwazen hier ook af en toe. Soms vraag ik me wel eens af of desbetreffende personen verder komen dan zenders als TMF of MTV :eek:

Mirik, kan niets anders zeggen dan : You have taken the lead. Hetgeen wat ik in 6 posts probeer te zeggen doe jij even in één post. _O_

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Die man doet die leeuw al kwaad. Hij werkt mee aan iets waar ik godsgruwelijke hekel aan heb. Als je van zo'n dier houdt stop je hem niet in een kooi om hem te trainen om kunstjes te doen.

En nee, ik zou die leeuw nooit helpen al kon ik het wel. Zo erg is het nou ook weer niet :D

12. Gallardo

Leuk Bevonden:
    0
    Haha. Die vraag van jou is inderdaad een moeilijke. Maar voor die vraag zou ik toch voor dat ik stiekem hoop dat de leeuw de tweede ook pakt. Echter als ik aanwezig zou zijn als toerist of iets dergelijks en ik zag de stroper opgegeten worden door de leeuw, terwijl de stroper nog leefde, zou ik als ik de mogelijkheid had. Toch proberen de stroper te redden.

Het klinkt allemaal misschien een beetje vreemd, maar zo denk ik erover. Ik denk dat jouw mening dan weer net wat anders zou zijn. :+

Verder ben ik het wel met jou eens dat we misschien beter de discussie kunnen stoppen, aangezien we het niet eens zullen worden.

EDIT: Ik zou overigens die stroper, wel meteen de bak in laten gooien of iets dergelijks.

13. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik zou gaat mij een beetje te ver. Vind dat altijd zo vaag. Je kan niet in crisis-situaties van te voren zeggen wat je zou doen. Een ieder mens heeft zoals eerder gezegd ook instincten en die kan je niet plannen of uitschakelen zo 1,2,3.

14. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is jammer voor die man. Maar dat is het risico van het beroep. Het is en blijft een onvoorspelbaar beest...

Iedereen die zegt en terecht, dat beest hoort vrij rond te lopen, kunnen zich aansluiten bij de dieractievisten.

Het is een risico en als het gebeurd tsja kan je verwachten, en het is niet zielig voor de leeuw want vaak worden ze mega goed verzorgt!

15. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    :D Lekkere argumenten ook. Je zegt namelijk iets waarop al zo vaak is gereageerd. In de gevangenis wordt je ook goed verzorgt hoor. Je krijgt iedere dag eten en drinken, je kunt lekker sociaal doen met anderen. Je hebt met een beetje mazzel ook nog een televisie. Vette shit toch? Ook al zit je de rest van je leven volkomen onschuldig in de cel, zielig is het niet. Je hebt het daar immers hartstikke goed.

Daarbij snap ik ook niet dat mensen zich maar moeten aansluiten bij de dierenactivisten omdat we vinden dat een leeuw vrij hoort rond te lopen.

16. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus kan ik hieruit opmerken dat je zowieso tegen een circus bent?
    Want daar zitten dieren in kooien?

naja, als je vind dat dit zo zielig is enzo, en je wilt er iets tegen doen, dan kan je beter bij dierenactivisten aansluiten en op de partij van de dieren. stemmen

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Lees eerst het topic maar door. Dan hoef ik niet onnodig iets nog eens te vertellen.

18. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel mensen gaan er elke dag wel niet in bijvoorbeeld Afrika dood. Daar hoor je vrijwel nooit iemand over. Hier gaat er één dood. Oe, wat erg. :emo:

En dieren, ach ja. Kan niet zeggen dat ik zoiets nou enorm zielig vind.

Laatst bewerkt: 24 jun 2009
  19. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, sorry ik heb tentamens xD

edit: wat Yazuka zegt klopt ook!

Ojee 1 dode, in Iran vallen er doden door een demonstratie
    of ojee maak een topic want in washington zijn er meer dan 6 doden bij een metro ongeluk :p

dan kan je wel duizende topics openen..

Laatst bewerkt: 24 jun 2009
  20. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    |:-

Deel Deze Pagina