De Grote Voetbaldraad [Deel 23]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Leg mij dat positivisme ten opzichte van feyenoord eens uit. Ik zie het overal terug. Ze hebben in mijn ogen niet echt goed ingekocht. Eigenlijk hebben ze voor een groot deel dezelfde selectie als vorig jaar met alleen Cisse als echte versterking. Moet Mario nu het grote verschil gaan maken. Vind hem echt niet beter dan Verbeek eerlijk gezegd.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    De Guzman is terug, Vlaar is terug, we hoeven niet meer te hopen dat Makaay de bal een keer goed raakt want we hebben Cissé, er is interne rust, we hebben Don Leo en Super Mario, Wijnaldum en Fer zijn weer een jaartje ouder, en vorig jaar ging zo'n beetje alles mis wat er mis kon gaan. Het moet wel beter gaan, en Feyenoord kan makkelijk 5e plaats halen. Sterker nog, dat kon vorig jaar ook wel.

3. HansSpijker

HansSpijker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mario niet beter dan Verbeek? Verbeek is een autist, een man die geen sorry kan zeggen en zich niet van zijn standpunt af laat zetten. Mario is een leuke gozer voor de groep, kan grappen maken maar blijft ook serieus. Hij geeft je een aantal kansen, maar als je het verpest, dan krijg je er ook geen meer. Denk bijvoorbeeld aan het kritiek geven aan Makaay, geen enkele keer/amper, waar dat wel op zijn plaats was geweest, heeft Verbeek kritiek op Makaay gehad. Mario leeft niet met zo'n ikke-ikke-beeld als Verbeek en daar komt ook nog eens bij dat Mario een Feyenoorder in hart en nieren is en weet als geen andere trainer hoe het Legioen en de club in elkaar steekt.

Met Vlaar heb je er inderdaad een kwalitatief goede verdediger bij, echt, die jongen kan erg goed voetballen, i.t.t. veel andere verdedigers van de club. De Guzman is ook terug, ziet er fysiek beter uit, maar het wordt afwachten hoe hij zal gaan spelen, na een jaar blessureleed. Verder hebben we de jonkies die ook weer een jaar ouder zijn geworden en dus meer ervaring hebben. Fer zal nu wellicht wat minder slordig met balbezit omgaan als voorheen en Wijnaldum zal misschien ook meer rendement kunnen halen uit zijn acties. In feite heeft Feyenoord een hartstikke jong team, met een paar oude krachten. Maar die zullen het goed doen als het jonge team het ook goed doet, met name van El Ahmadi verwacht ik meer dit seizoen. We zullen het zien, je kan er niets over zeggen, maar de wedstrijd in Portugal was hoopvol.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Koeman is weer net zo goed in open deuren intrappen als trainer van AZ, als die 'analist' was bij NOS..
    Goh, die had Dientje de Vries uit Alkmaar nog kunnen maken.

5. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Cisse is nou ook niet echt een veelscorende spits hoor. 9 goals in 31 wedstrijden, nog minder dan Ari (maar nog altijd beter dan Pelle). Er gaat natuurlijk wel veel dreiging van uit maar voor de goals moet je nog steeds bij Makaay/Tomasson zijn denk ik. Vorig jaar waren er veel blessures maar daar hadden meer clubs last van. Vlaar moet je maar zien hoe hij terug komt. Als hij niet zijn niveau haalt zit je met een zwak centrum, of die nieuwe jongen moet een geweldenaar blijken te zijn. Anders zit je weer met Hofland opgescheept. De Guzman deed het meteen weer goed, maar je hebt kans dat hij weggekocht word (1-jarig contract nog toch?). En dan nog de keepers positie, die Darley keept een goede pot en is gelijk volgens iedereen de nummer 1. Zo'n jonge keeper zonder ervaring vind ik nogal een risico. Hoe constant gaat hij presteren?

Ach ja, het valt allemaal toch niet te voorspellen, het team met de beste spelers wint niet altijd en het beste team ook niet. Hangt van zoveel dingen af.

Dus eigenlijk omdat Mario een aardige man is is hij beter. Hij weet inderdaad hoe de club in elkaar steekt maar ook dat maakt hem nog geen goede coach. Hij heeft het bij NEC alleraardigst gedaan maar in principe heeft hij nog niks bewezen. Hoe Vlaar na zo lang blessureleed eruit komt is nog maar afwachten. Dat hij goed kan voetballen weet ik ook wel, maar of hij beter is dan veel andere verdedigers bij Feyenoord is nog afwachten. Hij is er meer dan een jaar uit geweest toch? Hoop dat hij het goed doet. Volgens mij beurt AZ nog wat geld als hij verkocht word. Over de wat jongere jongens zoals Fer, Wijnaldum en El Ahmadi. Ik hoop dat de eerste twee hun stijgende lijn kunnen doorzetten en dat El Ahmadi weer op niveau kan komen. Het zijn natuurlijk leuke voetballers als ze in vorm zijn. Het kan natuurlijk wel zijn dat Wijnaldum en Fer een minder seizoen krijgen. Vorig jaar kwamen ze erg veel in het spel voor door omstandigheden (blessures enz.) en werd er niet veel van ze verwacht, maar dat is dit jaar wel anders.

Laatst bewerkt: 24 jul 2009
  6. HansSpijker

Leuk Bevonden:
    0
    Koeman is verreweg een van de slechtste en meest overschatte coaches van Nederland. Hij heeft het gewoon niet, telkens weet hij het te verbruien bij welke club dan ook, met als schoolvoorbeeld Valencia. Ik snap echt niet dat AZ deze man heeft aangenomen, een terugkeer van Adriaanse was veel logischer geweest en daar had AZ dan ook op moeten inzetten. Dit gaat niet veel worden denk ik, een plaatsje 4?

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ja hallo, wat verwacht jij? Dat Cisse net zoveel scoort bij een degradant als El Hamdaoui? Je moet ook kijken wat Cisse achter zich heeft lopen.
    En ik zeg nergens dat Darley goed is, ik zei ook met grote vrees 'ik hoop'.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zo denk ik dus ook over Koeman maar als je naar zn statistieken kijkt klopt dat toch niet helemaal. ZO is hij met zowel Ajax en PSV allebei kampioen geworden.. (niet vragen HOE hij met PSV kampioen is geworden maar daar gaat het nu niet om :+ )

9. HansSpijker

Leuk Bevonden:
    0
    Cissé had bij Roda een van de slechtste voorhoedes van de hele eredivisie. Dat verklaart onder andere zijn lage maar toch hoge percentage. Het is een gok, of het was gewoon een goed seizoen van Sekou of die negen goals bij dramateam Roda smaken naar meer. Darley was tegen VVV niet goed, maar tegen Sporting een held, het is ook maar afwachten hoe het met hem gaat aflopen. Hij steekt anders in elkaar dan die arrogante Ekrami en ik gun het hem ook wel, schijnt een aardige gozer te zijn. Hopen dat ie die stijgende lijn kan doorzetten.

Ja, diezelfde discussie heb ik eerder gevoerd. Ik denk dat het kwam doordat hij toen het goede spelersmateriaal had, maar daar zelf amper een steentje aan had bijgedragen.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Zoals ik al vaker heb gezegd in mijn anti-Koeman pleidooien: Met PSV is hij gewoon kampioen geworden met het team dat Hiddink bij elkaar heeft gegooid en gesmeed. Toen mocht hij een jaartje met dat team proberen, en dan is het logisch dat je kampioen wordt. Dat team was echt ziek goed :eek:. Nog een schande dat het maar net aan lukte.
    Zelfde geld toendertijd met Ajax, zijn voorganger Adriaanse had een superteam, met vd Vaart en allerlei andere helden.

Ik denk dat bijna elke Eredivisie coach met die 2 teams kampioen was geworden.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hmm ja daar zit wel wat in,.. met Ajax was natuurlijk in de tijd van van der Vaart, Heitinga, Zlatan etc en bij PSV kon hij gewoon doorgaan waar Guus Hiddink gestopt was

12. HansSpijker

Leuk Bevonden:
    0
    Heitinga doet lievv, net zoals die andere verdediger van Atletico, 2-2. Zwak verdedigd...

13. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    We hadden het over Been en dan ga je Koeman aanvallen? Denk dat niet veel fans van AZ blij zijn met zijn aanstelling, maar hij is een redelijk jonge toch wel ervaren trainer en ik hoop dat hij toch flink geleerd heeft de afgelopen jaren. Van Gaal vervangen is natuurlijk lastig, maar bij voorbaat zeggen dat hij alles verpesten gaat is een beetje overtrokken.

Cisse heeft er vorig jaar 9 ingeschoten, maar volgens mij had bijvoorbeeld Demouge er nog meer. Je kan niet echt zeggen dat die nou zo'n geweldig team heeft. Daarvoor scoorde Cisse er max 4 per seizoen. Ik hoop voor Feyenoord dat hij het gaat maken maar een echte killer is het niet en volgens mij zochten ze die wel aangezien Makaay wat aan het haperen is.

Een gok met een jonge keeper kan goed uitpakken, of heel slecht. Bulters bij AZ was een absoluut drama wat ons veel punten kostte, maar Romero deed het na zijn twee slechte eerste potjes het heel erg goed. Echt een topper is die voor ons.

14. HansSpijker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had je post helemaal gemist, sorry:9, maar volgens mij had je hem ge-edit, dus daarom had ik er niet op gereageerd.

Het maakt hem een coach die meer weet wat er speelt en ja, dat maakt hem in feite ook beter. Hij heeft naast de goede dingen met NEC ook Excelsior laten promoveren, dat klinkt makkelijker dan dat het is. Hij heeft als assistent-manager de UEFA-cup met Feyenoord gewonnen, oke, een erg grote rol zou hij daarin niet gehad hebben, maar hij heeft er vast en zeker aan bijgedragen. Allemaal dingen, met name die UEFA-cup winst, waar een trainer ervaring door op doet. Ook de dingen die ik nu op het veld zie bij Feyenoord zijn hoopvol. Er wordt veel meer gecombineerd en het tempo ligt ook vele malen hoger. De buitenkanten worden meer benut. Ik zag dit niet in het vorige seizoen, dus ik denk dat er zeker invloed is van Been op het elftal die zeer positief is.

Naja, alles verpesten, dat wil ik niet zeggen, maar hij haalt weinig uit een ploeg, te weinig. Bij veel ploegen hebben we dat al kunnen zien, alleen bij Benfica vond ik hem een goede coach, met name door de CL, waar hij behoorlijk ver in kwam. Ik denk niet dat hij AZ kampioen gaat maken.

Ook Elia was weinig productief, minder zelfs dan Cissé in meer wedstrijden (dacht ik, aantal weken geleden gecheckt). Pas bij Twente, met een goed team om zich heen, begon het te draaien. Het klopt dat Cissé ook daarvoor weinig scoorde, maar ik heb hem zien spelen en ik geloof dat dit een goede speler kan worden. Hij is erg dreigend en balvast, hij is bijna niet van die bal af te krijgen. Zoals Been al aangaf, Makaay deed niet zijn ding, namelijk rond de 16 hangen. Hij zakte te veel terug en Makaay moet dat niet doen, hij kan namelijk niet meeverdedigen. Cissé is trouwens geen killer, dat klopt, hij moet vooral de man zijn die de ballen voorgeeft en de acties langs de zijkanten maakt.

Jup. En Romero heeft echt een goede transferwaarde gekregen, dat zou ik ook graag bij Darley willen zien. Niet meteen afschrijven na drie a vier slechte wedstrijden maar gewoon laten staan, hem het vertrouwen geven. Misschien zal hij ook uitgroeien tot een goede keeper, ik kan het alleen maar hopen.

15. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    1 Ajax
    2 PSV
    3 Twente
    4 AZ
    5 Heerenveen
    6 Groningen
    7 Feyenoord
    8 Utrecht
    9 NEC
    10 Vitesse
    11 Sparta
    12 NAC
    13 VVV
    14 ADO Den Haag
    15 Heracles
    16 Willem II
    17 RODA
    18 RKC

16. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Heerenveen staat er twee keer in ;).

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    En Sparta 0x :p

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Fixed ja, Sparta vergat ik inderdaad. ;)

19. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    't Feit dat jij AJAX niet normaal kunt spellen zegt wel weer voldoende over je voorkeuren en de daarop volgende mening. Je hebt weer een mooi excuusje gevonden om een Ajacied te haten :thumbs:

20. Fibroidduck

Fibroidduck Feyenoord Till I Die

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat dit jaar goed komen met Feyenoord. Kampioen zullen we niet worden, maar we kunnen zeker eindigen bij de eerste vijf. Heb ook veel vertrouwen in Darley, heb hem en Mulder nu allebei een seizoen lang zien keepen en heb toch meer vertrouwen in Darley. Verdedigend staan we ook wel redelijk met Bahia/Vlaar en Ignatiovic/Hofland centraal Gio op links en Fernandez op rechts. Fernandez is opbouwend echter een stuk sterker als verdedigend, bij Ignatovic is het juist omgekeerd die gast kan opbouwend echt niets, maar is wel een beer van een verdediger. Middenveld zijn we gewoon sterk, met Fer, Wijnaldum, Biseswar, Landzaat, El Ahmadi, evt. Gio, Bruins, Slory, de Guzman en evt. Leerdam. Voorin zitten we wel een beetje krap met Cisse Tomasson en Makaay. Makaay staat garant voor minimaal vijftien doelpunten, van Cisse weet ik niet zo goed wat te denken, legt er bij de nummer zeventien wel negen in dus dan zou dat bij ons ook minimaal moeten lukken. Tomasson dan nog als back up. Opstelling gaat er wat mij betreft dan zo uitzien:

-- Darley --
    --Fernandez-- Bahia -- Vlaar -- van Bronckhorst
    --Wijnaldum -- Fer -- Biseswar
    --de Guzman--
    --Cisse-- Makaay

Met zo'n elftal moeten we toch wel bij de eerste vijf kunnen eindigen:b:

beetje jammer dat we dit elk jaar zeggen..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina