Cisse is nou ook niet echt een veelscorende spits hoor. 9 goals in 31 wedstrijden, nog minder dan Ari (maar nog altijd beter dan Pelle). Er gaat natuurlijk wel veel dreiging van uit maar voor de goals moet je nog steeds bij Makaay/Tomasson zijn denk ik. Vorig jaar waren er veel blessures maar daar hadden meer clubs last van. Vlaar moet je maar zien hoe hij terug komt. Als hij niet zijn niveau haalt zit je met een zwak centrum, of die nieuwe jongen moet een geweldenaar blijken te zijn. Anders zit je weer met Hofland opgescheept. De Guzman deed het meteen weer goed, maar je hebt kans dat hij weggekocht word (1-jarig contract nog toch?). En dan nog de keepers positie, die Darley keept een goede pot en is gelijk volgens iedereen de nummer 1. Zo'n jonge keeper zonder ervaring vind ik nogal een risico. Hoe constant gaat hij presteren?
Ach ja, het valt allemaal toch niet te voorspellen, het team met de beste spelers wint niet altijd en het beste team ook niet. Hangt van zoveel dingen af.
Dus eigenlijk omdat Mario een aardige man is is hij beter. Hij weet inderdaad hoe de club in elkaar steekt maar ook dat maakt hem nog geen goede coach. Hij heeft het bij NEC alleraardigst gedaan maar in principe heeft hij nog niks bewezen. Hoe Vlaar na zo lang blessureleed eruit komt is nog maar afwachten. Dat hij goed kan voetballen weet ik ook wel, maar of hij beter is dan veel andere verdedigers bij Feyenoord is nog afwachten. Hij is er meer dan een jaar uit geweest toch? Hoop dat hij het goed doet. Volgens mij beurt AZ nog wat geld als hij verkocht word. Over de wat jongere jongens zoals Fer, Wijnaldum en El Ahmadi. Ik hoop dat de eerste twee hun stijgende lijn kunnen doorzetten en dat El Ahmadi weer op niveau kan komen. Het zijn natuurlijk leuke voetballers als ze in vorm zijn. Het kan natuurlijk wel zijn dat Wijnaldum en Fer een minder seizoen krijgen. Vorig jaar kwamen ze erg veel in het spel voor door omstandigheden (blessures enz.) en werd er niet veel van ze verwacht, maar dat is dit jaar wel anders.
Laatst bewerkt: 24 jul 2009